2016-12-08 11:55

ECONOMIE


Taxă pentru circulaţia pe Centura Capitalei

 |  21:00
Taxă pentru circulaţia pe Centura Capitalei

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a pus cruce contractelor privind lărgirea la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei. După trei ani de tergiversări, în care cele trei proiecte de lărgire a Centurii de sud a Capitalei s-au triplat, fără să înceapă lucrările (de la 75 milioane de euro la 250 milioane de euro), CNADNR se pregăteşte să rezilieze contractele şi să transforme inelul de sud al Bucureştiuluiîn autostradă, construită în regim de concesiune. Odată concesionat acest proiect, şoferii vor fi nevoiţi să plătească taxă pentru a putea circula pe Centura Capitalei.

În prezent, proiectul de lărgire la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei este pierdut din cauza lipsei fondurilor de la buget. Din acest motiv, Compania de Autostrăzi s-a gândit să transforme varianta de ocolire Bucureşti Sud la profil de autostradă. Astfel, Guvernul a aprobat, în ultima şedinţă, un memorandum privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune de lucrări şi servicii pentru Centura de Sud a Bucureştiului la profil de autostradă. Potrivit unor surse ministeriale, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi urmează să rezilieze cele trei contracte de lărgire la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei. “Lărgirea celor 33 km de centură au ajuns să coste aproape 250 milioane de euro, faţă de valoarea estimată iniţial la aproximativ 75 milioane de euro. Compania de Autostrăzi nu are 250 milioane de euro să lărgească cei 33 km de şosea. Lărgirea Centurii de sud a Capitalei ar fi ajuns să coste cât construirea a 40 km de autostradă între Bucureşti şi Ploieşti. Compania de Autostrăzi poate să rezilieze cele trei contracte, firmele nu pot pretinde penlităţi pentru că nu au pierderi. CNADNR vrea să semneze un singur contract de concesiune pentru Centura de sud a Capitalei”, ne-au declarat sursele citate.

Lărgire la valori astronomice

Contractele de lărgire a Centurii de sud a Bucureştiuluis-au semnat în urmă cu trei ani, în mandatul fostului ministru Ludovic Orban. Cei aproximativ 33 km de centură, au fost împărţiţi în trei tronsoane pentru lucrările de lărgire la patru benzi. Primul sector, care începe de la Autostrada Soarelui spre DN4 Bucureşti-Olteniţa, în lungime de 9,4 km, este contractat de asocierea condusă de Delta ACM 93 şi costa, în momentul semnării contractului, aproximativ 21 milioane de euro. Al doilea sector, în lungime de circa 10 km, este lărgit de asocierea condusă de  Euro Construct Trading 98 şi costa circa 27 milioane de euro. Al treilea sector din Centura de sud a Capitalei, în lungime de 12,5 km, este construit de asocierea condusă de Straco Grup şi valora aproximativ 30 milioane de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-11-06



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image