2016-12-04 06:04

ECONOMIE


UE a confirmat că taxa de poluare pentru autovehicule este conformă. Românii nu mai pot ataca taxa auto în instanţă

 |  19:13
UE a confirmat că taxa de poluare pentru autovehicule este conformă. Românii nu mai pot ataca taxa auto în instanţă

Românii nu vor mai putea acţiona în justiţie statulpentru recuperarea taxei de poluare auto, Comisia Europeană anunţând că “birul” instituit maşinilor importate “nu reprezintăo măsură discriminatorie”. MinisterulMediului a anunţat pentru cei care vor să mai contesteîn instanţă taxa auto că avocatul general de la Curtea de Justiţie a UniuniiEuropene a confirmat că taxa auto nu este ilegală. Mai mult, MinisterulMediului a precizat că o parte dintre cei care au dat în judecată statul pentrutaxa auto au câştigat în instanţă, instituţia făcând însă recurs. Din celeaproximativ 12.000 de dosare aflate pe rolul instanţelor privind recuperarea taxeide poluare auto, pentru aproximativ 4.000 judecătorii au dat verdicte, din carenumai aproximativ 50 au fost în favoarea statului.

Ministrul mediului, Laszlo Borbely, adeclarat ieri că taxa auto nu mai poate fi contestată în justiţie. “Am o veste proastă,cei care vin cu procese pentru recuperarea taxei de poluare auto trebuie săştie că Uniunea Europeană ne-a anunţat că instanţele naţionale care au admiscererile de restituire a taxei de poluare pentru autovehicule întemeiate pe oaşa-zisă discriminare a legii româneşti au greşit. În realitate, taxa depoluare pentru autovehicule este conformă (…),şinu reprezintă o măsură discriminatorie”, a explicat ministrul. Laszlo Borbely aprecizat că taxa auto este corectă pentru că “poluatorul trebuie să plătească,iar valul de nemulţumiri a fost creat şi de campaniile anumitor avocaţi care auanunţat să vină lumea la ei că vor câştiga procesele”. “Au fost complete de judecatăcare au cerut opinia avocatului general UE. Sper să fie un precedent aceastădecizie”, a adăugat Laszlo Borbely.

O altă concluzie a avocatului general a vizatvaloarea reziduală a taxei de poluare în legislaţia românească. “Şi din această concluzierezultă compatibilitatea taxei pe poluare cu articolul 110 TFUE, deoarececuantumul taxei aplicate unui vehicul de ocazie importat nu depăşeşte cuantumulrezidual al taxei inclus în preţul de vânzare al unui vehicul de ocazieechivalent, care a fost supus taxei atunci când a fost înmatriculat prima datăca vehicul nou”, searată în precizările Ministerului Mediului. Totodată, avocatul general ar ficonfirmat că legea românească întruneşte cerinţele de compatibilitate cu normaeuropeană, grila de depreciere prevăzută în legislaţia privind taxa de poluarepentru autovehicule cuprinzând şi rulajul mediu anual, starea generală standardşi dotarea.

Borbelyvizitează oborul de maşini din Bucureşti

Dacă tot îi plac maşinile, ministrul mediuluia recunoscut că a dat o tură prin târgurile auto din Capitală. “Acum se găsesc maşini la preţuribune, un Passat vechi de 5-6 ani, dar înmatriculat se vinde şi cu 6.000 deeuro. În anul 2010, au ajuns în ţară circa 130.000 de maşini mai vechi de zeceani, dintr-un total de 230.000 de unităţi second-hand”, a mai spus Borbely. Referitor laînmatriculările de maşini făcute în Bulgaria, ministrul mediului a precizat că „etreaba fiecăruia unde vrea să-şi înmatriculeze maşina, că e în Ungaria, Cipru,Spania sau Bulgaria”. “Din moment cesuntem ţară membră a Uniunii Europene, putem înmatriculamaşina oriunde în Europa. Sunt mulţi români care înmatriculează maşinile înSpania şi circulă cu ele în România”, amai declarat ministrul mediului.

Programul„Rabla” începe luna viitoare

Programul “Rabla” va continua în acest an, lafel ca anul trecut, casarea maşinilor urmând să înceapă în jurul datei de 20martie dacă bugetul Fondului de Mediu şi ghidul vor fi adoptate săptămânaviitoare. “Maisunt peste 200.000 de maşini mai vechi de zece ani, care ar trebui casate, iarMinisterul Mediului a decis să continue programul «Rabla» în acelaşi mod ca în2010, întrucât rezultatele au fost foarte bune. Cele mai multe maşini casate încursul anului trecut aveau o vechime între 15 şi 20 de ani. În 2010 au fostachiziţionate, prin programul «Rabla»,63.000 de maşini noi”, a adăugat Laszlo Borbely.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-03-11



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image