2016-12-10 22:37

ECONOMIE


Update. Anca Boagiu cedează la presiunea transportatorilor. Cauciucurile de iarnă, obligatorii de anul viitor

 |  19:01
Update. Anca Boagiu cedează la presiunea transportatorilor. Cauciucurile de iarnă, obligatorii de anul viitor

UPDATE

Şoferii nu vor fi obligaţi să echipezemaşinile cu anvelope de iarnă în acest sezon, măsura urmând să intre în vigoarela 1 noiembrie 2011, însă vor plăti amenzi dacă vor provoca pagube din cauzanedotării corespunzătoare a vehiculului. „Şoferii nu sunt obligaţi să aibăanvelope de iarnă, dar dacă vor provoca un accident, vor derapa sau vor blocadrumul vor plăti amenzi, precum şi cheltuielile de degajare a drumului.Amenzile sunt între 4 milioane şi 20 de milioane de lei vechi. Totodată, încazul deteriorării maşinii într-un accident, proprietarii nu vor mai fidespăgubiţi de companiile de asigurare dacă nu au maşinile echipatecorespunzător”, a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.

Conducerea Ministerului Transporturilor s-aîntâlnit cu reprezentanţii patronatelor şi sindicatelor din transporturi, înurma discuţiilor convenindu-se ca proiectul privind echiparea maşinilor cuanvelope de iarnă să fie modificat. O nouă întâlnire va avea loc peste osăptămână. Ministrul Transporturilor a precizat că anvelopele de iarnă vor fiobligatorii pentru circulaţia pe drumurile din afara oraşelor. Boagiu a mai spus că va fi înfiinţat un corpunic de control în trafic, care va reuni inspectori din ARR, Registrul AutoRomân şi CNADNR.

Ministerul Transporturilor a prezentat, la începutulacestei luni, un proiect de OUG care prevedea că şoferii de autoturisme şicamioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între2.500 de lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor carecompun drumul dacă nu au asigurare.

Anca Boagiu a parafat obligativitatea anvelopelor de iarnă. Transportatorii se pregătesc să blocheze Capitala şi drumurile naţionale

Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, invităpatronatele la negocieri pentru ordonanţa privind cauciucurile de iarnă, încondiţiile în care demnitarul a aprobat deja actul normativ, ce este afişatdeja pe site-ul Guvernului. După ce în 2 noiembrie, reprezentanţii MinisteruluiTransporturilor şi Infrastructurii (MTI) au postat pe site-ul instituţiei proiectulde ordonanţă de urgenţă privind obligativitatea echipării maşinilor cu anvelopede iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără semnătura ministrului transporturilor,astăzi (n.r. ieri), Secretariatul General al Guvernului apublicat pe site proiectul de act normativ cu semnăturaAncăi Boagiu. Patronatele acuză MTI că organizareaşedinţei comisiei de dialog social după ce ordonanţa e postată deja la Guverndrept „cea mai mare aberaţie din ultimiiani”.

Ministrul Transporturilor, AncaBoagiu, a chemat joi după-amiazăpatronatele din transporturi la şedinţa comisiei de dialog social, încondiţiile în care şi-a pus deja semnătura şi ştampila pe proiectul de ordonanţăde urgenţă privind obligativitatea echipării maşinilor cu anvelope de iarnă înperioada 1 noiembrie-31 martie. Ieri, pe site-ul Secretariatului General alGuvernului (SGG) a fost afişată ordonanţa de urgenţă prin care şoferii ar puteafi obligaţi să îşi echipeze autovehiculele cu cauciuri de iarnă, în perioada 1noiembrie-31 martie, „parafată”de Anca Boagiu.

Transportatorii acuză Guvernul că prinobligativitatea anvelopelor se iarnă se încalcă legislaţia Uniunii Europene. “Din moment ce ministrul Anca Boagiu şi-a asumatordonanţa privind cauciucurile de iarnă, fără să fim consultaţi, nu ştiu ce maicăutăm la negocieri. Probabil această întâlnire este aşa, de ochii presei.Ministerul Transporturilor nu se achită de obligaţiile faţă de transportatoridin octombrie 2009, în schimb vine cu o inepţie, prin care dă dreptulinspectorilor Autorităţii Rutiere Române şi celor de la Regia AutonomăRegistrul Auto Român să pătrundă în incinta operatorilor de transport. MTI are “grijă”ca inspectorii ARR să se transforme în procurori”, ne-a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţidin România (COTAR ), Vasile Ştefănescu.

Preşedintele COTAR a precizat că ţările dinUniunea Europeană nu obligă şoferii să îşi doteze autovehiculele cu anvelope deiarnă. “Ministerul Adminstraţiei şi Internelor ne-a oferit şialte variante. Cei de la Interne sunt de acord ca şoferii să fie echipaţi culanţuri, în cazul în care nu au anvelope de iarnă. De ce nu intră aceastăordonanţă în vigoare de la 1 noiembrie 2011? Transportatorii trebuie să aibătimp pentru constituirea unor depozite de anvelope de iarnă. La 200 de maşinieste nevoie de circa 1.000 de anvelope. Pentru depozitele de anvelope avemnevoie de autorizaţii de la pompieri şi de la mediu”, ne-a spus Vasile Ştefănescu.

Cauciucurile pentru un TIR costă circa 150 milioane delei vechi

Reprezentantul transportatorilor ne-a maiexplicat că aplicarea ordonanţei privind cauciucurile de iarnă ar însemna ocheltuială de cel puţin 150 milioane de lei vechi pentru echiparea, pe timp deiarnă, a unui TIR”. „Un cauciuc pentru TIR costă 10 milioane de lei vechi. Numaicauciucurile pentru capul de tractor costă circa 80 milioane de lei. Pentru unTIR, echiparea cu anvelope de iarnă ajunge la circa 150 milioane de lei. Pe dealtă parte, echiparea unui Logan cu anvelope de iarnă costă circa 10 milioanede lei. Nu suntem de acord cu ordonanţa şi vom bloca bucureştiul şi toatedrumurile naţionale”, ne-a mai spus Ştefănescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-11-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image