2016-12-08 11:55

ECONOMIE


UPDATE. Ceferiştii, decişi să apere Palatul CFR de executarea silită

 |  19:07
UPDATE. Ceferiştii, decişi să apere Palatul CFR de executarea silită
Sindicaliştii din sistemul feroviar acuză MinisterulTransporturilor şi Infrastructurii (MTI) că se comportă ca un cămătar cuceferiştii şi ameninţă cu reacţii foarte dure dacă statul „pune mâna” pe palatulCFR de lângă Gara de Nord. “Nota zecepentru ministrul transporturilor. Zilele trecute am avut o întâlnire cu cei dinconducerea companiei CFR SA, dar nu am fost informaţi de Grupul de Exploatareşi Întreţinere, companie care are în administrare palatul CFR, despre executareasilită. Trebuie să ne apărăm palatul CFR, acesta a fost construit din baniiceferiştilor, trebuie să fim nebuni să cedăm clădirea către Regia AutonomăAdministraţia Patrimoniului Protocolului de Stat. Nu se poate ca MinisterulTransporturilor să execute CFR SA de cea mai importantă clădire a ceferiştilor”,ne-a declarat vicepreşedinteleFederaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala.

Dintre cele peste 2.000 debirouri ale palatului CFR, nici 30% nu sunt ocupate de societăţi şi firme dindomeniul feroviar. “CFR Marfă a fost dată afară dinclădirea de lângă Gara de Nord pentru a face loc Autorităţii Naţionale pentruReglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Compania CFR SA,administratorul infrastructurii feroviare, şi-a restrâns activitatea pentru aface loc birourilor Ministerului Turismului. Compania Naţională de Autostrăzişi Drumuri Naţionale ocupă birourile de la etajele 7, 8 şi 9”, ne-au mai declarat sindicaliştidin CFR. Potrivit acestora, Organizaţia de Material Rulant este obligată să îşirestrângă activitatea pentru a face loc altor birouri ale CNADNR. “Ministerul Tansporturilor a dat bani companiei CFR SAdupă care a trecut la executare silită. Întrebarea este lacine va ajunge acest palat? Şi filialeleCFR vor fi executate pentru datoriile de zeci de milioane de euro cătrefurnizorii de energie electrică”, au adăugat liderii de sindicat.

În loc să aloce fondurile necesare reparaţiei liniilor decale ferată, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii preferă să execute silitcompania CFR SA de toate activele sau banii de care aceasta mai dispune. Înperioada următoare, palatul CFR va avea soarta hotelulului Astoria, pierdutacum doi ani pentru o datorie ridicol de mică. După ce a scos din conturile CFRSA 100 de milioane de lei, pe care aceasta îi datora către stat, Ministerul Transporturilor,adică proprietarul CFR, s-a decis să execute silit şi Palatul CFR, o clădire dereferinţă aflată lângă Gara de Nord. Surse oficiale din Grupul de Exploatare şiÎntreţinere, companie care are în administrare Palatul CFR, ne-au declarat căAdunarea Generală a Acţionarilor a primit mandat pentru executarea silită aclădirii de lângă Gara de Nord. “O clădire cupeste 2000 de birouri, în care lucrează peste 5000 de salariaţi, va trece însubordinea Regiei Autonome Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat(RAAPPS), după care va fi vândută bucată cu bucată. În celelalte ţări din Uniunea Europeană, statul alocă fonduripentru reconstrucţia infrastructurilor la costuri minime, în timp ce în România,MTI se dovedeşte un adevărat cămătar care preferă blocajul economiei în loculieşirii din criză”, ne-au spus sursele citate. Experţiiimobiliari consideră că valoarea Palatului CFR se situează în jurul a 100 de milioane de euro, la care se adugă valoareaterenului de peste 100 de milioane de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-01-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

NECOLAICIUC
18 Noi 2010

aceasta miss de la transporturi reuseste performanta de a ma depasi si pe mine! eu nu m-am gandit niciodata la asa ceva, palatul acesta este istoria cfr si ar fi cea mai mare nenorocire sa se intample ceva de genul scris in articol cu el. pe vremea mea am reusit sa iau si de la altii si sa bag in patrimoniu cfr... vezi bazele pentru sindicate cumparate de la electrica...este de competenta dna!!!

Adauga un comentariu

Random image