2016-12-07 14:29

ECONOMIE


UTI a avertizat Oracle România încă din toamna trecută că îi va intenta proces pentru implementarea unui sistem informatic defectuos

 |  20:28
UTI a avertizat Oracle România încă din toamna trecută că îi va intenta proces pentru implementarea unui sistem informatic defectuos

CompaniaUTI a acţionat în instanţă Oracle România, într-un dosar înregistrat pe 10ianuarie la Tribunalul Bucureşti, pentru implementarea defectuoasă a unuisistem informatic, însă reprezentanţii Oracle susţin că nu au primit o citaţieşi vor finaliza proiectul aflat în derulare, conform contractului. "UTI are ca obiective strategice, printre altele,listarea la o bursă regională în perioada următoare. În planul de pregătirepentru acest eveniment, figurează şi introducerea unui sistem informatic demanagement performant şi transparent, care să dea încredere investitorilor învizibilitatea şi trasabilitatea operaţiunilor economice", au declarat reprezentanţii direcţiei de comunicarecorporatistă a UTI.

În anul 2006,UTI a încheiat cu Oracle România un contract care are ca obiect furnizarea unuisistem informatic complex, Oracle E-Business Suite, versiunea 12. Potrivitprevederilor contractuale, UTI urma să primească servicii furnizate în modprofesionist, în conformitate cu standardele industriale şi certificatele ISO9001: 2002 pentru servicii şi suport tehnic. "În realitate, sistemullivrat cu foarte mare întârziere de Oracle, prezintă un grad ridicat deinstabilitate, generează aleatoriu erori, ceea ce conduce la carenţe înactivitatea zilnică a companiei şi influenţează negativ acurateţea rapoartelorşi a informaţiilor consolidate. Mai mult, după un an de la termenul contractual,aplicaţii cerute în mod expres de legislaţia din România nu au fost livrate,compania UTI fiind pusă în situaţia de a elabora manual documente contabilesolicitate de legea română. Date fiind aceste deficienţe majore, care au cauzatimportante prejudicii şi care nu s-au rezolvat pe cale amiabilă, UTI a deschisacţiune în justiţie împotriva Oracle România, solicitând remediereadeficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor, platacheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi de întârziere", auadăugat sursele citate.

Potrivit reprezentanţilor UTI, pretenţiilefinanciare solicitate în dosarul înregistrat la tribunal au o "valoaresemnificativă", fiind justificate de valoarea mare a contractului şi deimportanţa sistemului informatic în procesul de listare la bursă.

În ianuarie 2010, la patru ani de la semnare,echipa Oracle România a finalizat soluţia informatică şi din acel moment zececompanii din grupul UTI au început să utilizeze acest sistem. "După un ande exploatare a soluţiei implementate de Oracle România, UTI este foartenemulţumită de modul în care acestea au fost implementate. Nemulţumirile UTI aufost transmise şi Oracle România şi constau în necunoaşterea propriului produsşi a funcţiunilor acestuia de către echipa de implementare şi în faptul cămodulul de localizare pentru raportările legale nu răspunde complexităţii debusiness din cadrul UTI. Pagubele sunt foarte mari la nivel operaţional şi aufost foarte clar cuantificate", au mai spus reprezentanţii UTI.

Reprezentanţii Oracle România s-au arătatsurprinşi de decizia UTI de a acţiona în instanţă compania, proiectulaflându-se încă în desfăşurare. "Proiectul se află încă în desfăşurare,fiind monitorizat în permanenţă de către managementul ambelor părţi. Mai mult,echipa noastră de implementare se află la sediul UTI în permanenţă, pentru aîndeplini sarcinile agreate. (...) Prin urmare, Oracle România va depune toateeforturile pentru a duce la bun sfârşit obligaţiile contractuale (...). Până înacest moment nu am primit nici o citaţie privind acţiunea intentată de UTIGrup", au declarat reprezentanţii companiei. Potrivit Oracle, soluţialivrată de companie este în producţie pentru zece firme din cadrul UTI încă dela începutul anului 2010 şi a fost extinsă la alte opt firme din grup laînceputul lui 2011."Ca orice alt proiect informatic complex, şi proiectul aflat îndesfăşurare la UTI Grup a fost obiectul mai multor întâlniri comune pentruidentificarea celor mai bune soluţii, ultima dintre ele a avut loc chiar îndata de 21 ianuarie 2011. Aceste întâlniri vor continua în conformitate cuplanul stabilit de comun acord", au mai spus reprezentanţii Oracle.

Mai multe sesiuni de conciliere fără rezultat

Potrivit reprezentanţilor UTI, în toamna anului 2010, companiaOracle România a fost înştiinţată de intenţia UTI de a o acţiona în judecată încazul în care problemele tehnice de implementare a sistemului achiziţionat nuar fi fost rezolvate, ţinând cont de faptul că termenul contractual definalizare era deja depăşit cu un an. „Reprezentanţii Oracle au fost invitaţila o conciliere în cadrul căreia au fost stabilite noi termene pentrusoluţionarea problemelor restante. Cum nici aceste termene nu au fostrespectate, decizia de a-i acţiona în justiţie a fost una justificată şi pedeplin cunoscută de Oracle România. Intenţia UTI de avea discuţii constructivecu cei de la Oracle a fost manifestată permanent - inclusiv în data de 21 ianuarie 2011 am purtat discuţii cureprezentanţii companiei în dorinţa de a găsi soluţia potrivită pentruremedierea dificultăţilor tehnice. Însă, aceste discuţii purtate în repetaterânduri cu cei de la Oracle s-au dovedit ineficiente, problemele defuncţionalitate ale sistemului rămânând nerezolvate”, ne-au declaratreprezentanţii UTI. Ei au adăugat că „aceste probleme sunt cu atât mai presantepentru UTI, cu cât nu e vorba doar despre un sistem care nu funcţionează laparametrii normali, ci de un sistem informatic de management performant şitransparent absolut necesar în vederea listării viitoare a UTI la o bursăregională. De asemenea, activitatea financiar-contabilă zilnică a companiilorUTI este mult îngreunată de sistemul livrat care prezintă un grad ridicat deinstabilitate, generează aleatoriu erori, ceea ce influenţează negativ acurateţearapoartelor şi a informaţiilor consolidate”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-07-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image