2016-12-06 16:20

ECONOMIE


Zbor la joasă înălţime. TAROM începe procesul de restructurare şi reducere a cheltuielor

 |  18:32
Zbor la joasă înălţime. TAROM începe procesul de restructurare şi reducere a cheltuielor

Compania TAROM analizeazăposibilitatea utilizării unui singur tip de aeronave pentru zborurile pe carele operează, respectiv Boeing sau Airbus, pe care le deţine în flota proprie. OficialiiMinisterului Transporturilor ne-au declarat că TAROM pregăteşte o strategie dereducere a costurilor cu întreţinerea şi reparaţia celor 26 de aeronave carecompun flota principalei companii aeriene din România. Pe de altă parte, celebrulavion prezidenţial Boeing 707, fabricat în 1974, din flota Romavia, tras pedreapta din cauza vechimii, ar putea fi tăiat la fier vechi sau ar putea fiutilizat de Ministerul Apărării.

Aflată pe lista societăţilor de statmonitorizate în noul acord semnat între Guvern şi Fondul Monetar Internaţional,TAROM se pregăteşte să pună în aplicareun program de restructurare prin care să reducă pierderile de zeci de milioanede euro. Una dintre măsurile strategiei vizează reducerea costurilor pentrumentenanţa celor 26 de aeronave din flota TAROM. “Există strategii prin care să fie modificatăflota TAROM, respectiv compania ar trebui să decidă dacă utilizează exclusiv avioaneBoeing ori Airbus. Ar fi de preferat operarea cu un singur tip de aeronavăpentru că aşa există doar un singur fel de mentenanţă, costurile ar fi mult maiscăzute. Noi am luat aeronave şi din Statele Unite ale Americii şi din UniuneaEuropeană. Se negociază la sânge mai multevariante de reducere a costurilor. Acum trei ani, hangarele erau pline deavioane, TAROM avea contracte de reparaţie a aeronavelor şi pentru doi ani.Acum, hangarele sunt goale, nu mai există comenzi, TAROM trebuie să decidă cumreduce cheltuielile. Restructurare nu înseamnă neapărat concedieri colective şiplata unor salarii compensatorii”, ne-au declarat oficiali ai MinisteruluiTransporturilor. Aceştia ne-au precizat că nu se puneproblema reluării curselor lung-curier. „Reducerea costurilor nu înseamnă reluareaunor zboruri care nu aduc profit. Se ia în calcul operarea unor zboruri înregim low-cost cu cele patru aeronave Airbus A318. Acestea sunt conceputepentru curse low-cost”, ne-au explicatreprezentanţii MTI. Potrivitacestora, fosta aeronavă prezidenţială Boeing 707denumită “Carpaţi”,fabricată în 1974, ar putea fi utilizată de Ministerul Apărării. “Trebuiealocate fonduri pentru întreţinerea fostului avion prezidenţial. Cu aeronavaBoeing 707 Carpaţi, Ministerul Apărării poate efectua zboruri cargo”, au maideclarat oficialii MTI.

Stoicescu: Estefoarte greu de luat o decizie la TAROM

Fostul director al Aviaţiei Civile, SorinStoicescu, apreciază că TAROM are nevoie de cele nouă aeronave ATR din dotarepentru rutele scurte interne şi internaţionale şi că nu va putea renunţa laacestea. “Cele nouă aeronave ATR, care au o capacitate între 48şi 68 de pasageri, sunt bune pentru curse interne şi relaţii gen Sofia,Chişinău sau Budapesta. Este foarte greu de luat o decizie la TAROM, s-ar puteasă nu mai rămână nimic din cea mai mare companie de transport aerian dinRomânia. Trebuie luate măsuri de reducere a costurilor. Laînceput, flota era formată din aeronave Boeing, apoi s-au achiziţionat Airbusuri310, în 1992, după aceea s-a trecut la Airbus 318. Cea mai bună soluţie era ca acelepatru Airbus 318 să fie transferate într-o nouă companie denumită TAROM Expres,un operator low-cost, care să nu preia datoriile istorice. Astfel am fi obţinutşi ajutor de stat din fondurile de dezvoltare regională”, a spus SorinStoicescu. Acesta a adăugat că aeronava Boeing 707, carea transportat patru şefi de stat de-a lungul timpului, poate fi tăiată la fiervechi. „A existat un Boeing 707 şi mai nou care s-a tăiat la fier vechi. Americaniiau recuperat acest tip de avioane şi au pus pe ele sistemele AWACS, care acumsunt folosite ca şi comandamente aeropurtate şi se pretează la alimentarea înaer”, a conchis fostul director al AviaţieiCivile.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-11-17



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image