2018-09-22 23:56


Aspiratorul de miniștri

 |  18:46
Aspiratorul de miniștri

După 1990, Ministerul Transporturilor a fost un aspirator de miniștri care au s-au remarcat prin decizii controversate, diverse picanterii și declarații necontrolate care au avut efecte mediatice incredibile.

Fiecare ministru al Transporturilor a căutat să se “afirme” în spațiul public debitând elucubrații demne de cascadorii râsului, dar efectele acestor vorbe în vânt au fost catastrofale pentru România și transporturilor din țara noastră. Dar niciun ministru n-a dat socteala pentru declaratiile aberante și deciziile proaste care s-au luat în mandatul său de ministru al Transporturilor. Practic, după 1990 a fost un du-te-vino la șefia Ministerului Transporturilor, fotoliul de boss în Palatul CFR fiind ocupat de 24 de miniștri care au avut 28 de mandate, pentru că doi dintre ei au avut două descălecări - Anca Boagiu și Radu Berceanu, iar unul a avut trei mandate -Traian Băsescu, fiind și cel care a ocupat cel mai mult timp acest fotoliu - 5 ani și două luni.

Numai din 2012 și până astăzi, adică în șase ani și jumătate, Ministerul Transporturilor a avut, nici mai mult, nici mai puțin de 14 miniștri, recordul fiind deținut de anul 2012, când frâiele instituției au fost pe mâna a patru demnitari - Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi și Relu Fenechiu. Cel mai scurt mandat de ministru al Transporturilor a fost cel al lui Victor  Ponta, care în calitate de premier a asigurat interimatul la acest minister timp de 44 de zile, între mandatul lui Relu Fenechiu și cel al Ramonei Mănescu. Însă, ministrul cu cel mai scurt mandat a fost Anton Ionescu, care a stat la butoane doar 60 de zile, în 1998, fiind urmat de Alexandru Nazare, cu 89 de zile, în guvernarea lui MRU și Felix Stroe, cu 105 zile, în cabinetul Mihai Tudose.

Dar au fost și miniștri ai Transporturilor care au ajuns la răcoare - Miron Mitrea, Relu Fenechiu și, acum, Dan Șova, iar alții au dat la greu cu subsemnatul pe la DNA - Ovidiu Silaghi, Anca Boagiu și Ludovic Orban. De asemenea, doi miniștri s-au remarcat prin declarații ieșite din comun, pentru simplul fapt că s-au trezit vorbind la televizor sau pe unde au prins un microfon. Primul a fost Ioan Rus, care, în 2015, a spus: "România are 3 milioane de oameni, să zicem, din forța activă, care sunt în acest moment în Occident. Dintre care vreun milion sunt fierari betoniști, fierari și așa mai departe. Lucrează în construcții, fac autostrăzi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. O spun foarte direct. De banii ăștia copiii se fac golani acasă și nevastă-sa curvă. Din 700 de euro, vin acasă jumătate", a declarat atunci Ioan Rus într-o emisiune TV. În urma acestei declarații, Ioan Rus a fost obligat să demisioneze. Acum, a venit rândul actualului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, care, printr-o declarație incredibilă, a data dovadă de o logică profundă, dar… din puțul gândirii. „Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaționalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, unui deputat care afirmase că, în lipsă infrastructurii, marile companii, precum Dacia Renault, ar putea pleca din țară. Dialogul a fost dezvăluit de deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Cameră Deputaților.

Ca urmare a acestei declarații, parlamentării USR au cerut demisia lui Lucian Șova, dar până acum PSD n-a reacționat și continuă să facă scut  în jurul acestuia. De fapt, după 1990, niciun ministru al Transporturilor n-a dat socoteală pentru deciziile și măsurile administrative pe care le-au luat, chiar dacă au transferat responsabilitatea către subalterni. De ce? Pentru că, în politica românească, gura bate fundul, iar o mână spală pe alta și amândouă obrazul!  


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-06-28

TAGURI: ministerul transporturilor, ministri, sova, mitrea, rus
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...