2018-11-14 13:22


Capcană pentru Ponta

 |  20:26
Eduard Ivaşcu

Plecarea lui Fenechiu de la Ministerul Transporturilor, în urma previzibilei sale condamnări în Dosarul „Transformatorul”, pare să fi fost doar începutul problemelor pentru Victor Ponta, şi nicidecum sfârşitul lor.

Într-o mişcare cel puţin neinspirată, premierul a decis să-şi asume interimatul la Transporturi, pe o perioadă foarte scurtă, credea el, deşi, acum, dacă ne uităm retrospectiv la mutările politice din ultimele zile, pare să fi fost singurul care a crezut acest lucru.

Socoteala de acasă a lui Ponta nu s-a potrivit, în mod evident, cu cea de la CFR Marfă a lui Băsescu. Şi astfel, premierul a căzut în capcana “interimatului de 45 de zile”, pe care ar fi putut-o uşor evita dacă ar fi avut pregătit imediat un înlocuitor valabil pentru Fenechiu.

Cum acest lucru nu s-a întâmplat, Băsescu a speculat rapid această “pleaşcă” nesperată, declanşând atacul pe mai multe direcţii, în paralel.

Mai întâi, propunerea cu care USL a venit în cele din urmă pentru portofoliul Transporturilor, fostul ministru liberal Ovidiu Silaghi, i-a oferit preşedintelui suficientă muniţie pentru a tergiversa lucrurile. Silaghi a avut ceva probleme cu ANI, care, chiar dacă aparent s-au rezolvat, l-au lăsat vulnerabil faţă de o acţiune juridică pe linia incompatibilităţii şi, în plus, i-au afectat deja imaginea publică, încă înainte de a fi numit.

În al doilea rând, privatizarea CFR Marfă, una dintre cele mai importante pe care le-a făcut vreodată statul român, fiind vorba de o societate strategică, nu este încă finalizată, chiar dacă există un câştigător. Contractul nu este încă semnat, deşi atât Ponta, cât şi Antonescu, s-au grăbit să ridice în slăvi “reuşita” lui Relu Fenechiu. Acum, premierul, prins în capcana interimatului, este “invitat” de Băsescu să semneze contractul de privatizare şi să şi-l asume astfel în mod direct, atât ca ministru, cât şi politic.

Aseară, Băsescu şi-a exprimat public dubiile privind investitorul care a “câştigat” CFR Marfă, şi a dat şi un termen: 23 august. Abia atunci va exista o decizie privind numirea lui Ovidiu Silaghi la Ministerul Transporturilor. Decizie care va depinde, a lăsat să se înţeleagă preşedintele, de cât de bine va manevra Ponta macazul privatizării în cazul CFR Marfă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-24

TAGURI: cfr, marfa, ministerul transporturilor
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


MATEI
23 Iul 2013

Cei care iau deciziile- cheie în instituţie la această oră sunt locotenenţii lui Fenechiu: secretarul de stat Cristian Ghibu şi Sorin Trandafirescu, directorul general adjunct de la Proiecte Europene. Iar şefa Corpului de Control al Ministerului este Roxana Cozmanciuc, soţia deputatului PNL de Iaşi Mugur Cozmanciuc, aceştia fiind chiar finii lui Relu Fenechiu, Dorobantu Valentin de la CFR Calatori alt om de incredere al acestuia. Oare catre ce ne indreptam ? Continuam devalizarea ? Nu vreau sa cred ca dl. Ponta este partas la asa ceva !
Random image



Ultimele stiri






loading...