2016-12-10 20:42

EDITORIAL


Cu ce să vă facem digul? Ce soluţie avea PSD

 |  19:18
Cu ce să vă facem digul? Ce soluţie avea PSD
Şefulstatului a spus că “ţara asta” seîmprumută 9 miliarde de euro. Tot e bine, că nu i-a zis “păsărică”! Totuşi,ţara, asta sau alta, nu se împrumută singură, de capul ei. N-au mers oameniidin Pătrăuţi sau din Săuceşti, cu buletinul, să ia credit de la Washington. Ceicare conduc decid nu doar cât, ci şi pentru ce să se împrumute România. Săvedem cum s-a luat o hotărâre prin care “oraşul ăsta” s-a îndatorat cu peste200 de milioane de euro. Bucureştiul s-a întins în jurul Gării de Nord, iarliniile de tren au ajuns să taie oraşul în două, sugrumând traficul. PSD avea,în 2001, Ministerul Transporturilor, iar Miron Mitrea a propus mutarea Gării deNord spre periferie. Băsescu, care câştigase Primăria Generală, a propusdublarea Podului Grant. Ce câştiga fiecare tabără?

Băsescuavea nevoie rapid de un rezultat vizibil şi de o soluţie simplă, pe care s-oînţeleagă şi s-o accepte majoritatea: ai aglomeraţie cu un pod? Mai faci unul. Aşacă a comandat un studiu de fezabilitate, lăsând încurcată aprobarea proiectuluiîn Consiliul General. Mitrea, dacă sealegea mutarea gării, avea pe mână întregul buget, Primăria ciugulind doarcâteva firimituri, din reamenajarea căilor de acces. Dacă se alegea variantaBăsescu, primarul dirija un credit de peste 100 de milioane de euro. Cei dois-au hârjonit un mandat întreg, fără rezultat, aşa că problema a fost tranşatăde disputa electorală Geoană-Băsescu. Votat în triumf, Băsescu a dublat valoareaproiectului său, a scăpat de ancheta privind studiul de fezabilitate, a lăsat obordură în loc la Primărie şi a plecat la Cotroceni. Ca urmare, de patru anitraficul e şi mai aglomerat, din cauza lucrărilor, care nu se mai termină.Câţiva şmecheri s-au îmbogăţit din exproprieri, câţiva laptopişti - dincontractele de execuţie. Majoritatea, indiferentă la poluarea suferită de oameniidin zona Titulescu, va trăi într-un oraş poluat, lipsindu-se de copacii care arfi putut fi plantaţi în spaţiile CFR dezafectate. Iar Bucureştiul, prin care nutrece nici un fluviu, s-a căptuşit cu două poduri gigant. Desigur, dacă sealegea mutarea gării, suta de milioanear fi mers la extinderea reţelei de metrou. Dar, teoretic vorbind, puteau firidicate şi diguri pe Siret. Cât despre Gară, a băgat cineva de seamă cătrenurile opresc la Basarab?


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638935-12-17



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image