2016-12-10 07:03

EDITORIAL


Eroul de o zi de la Tuzla

 |  19:51
Eroul de o zi de la Tuzla

Ancheta privind accidentul aviatic de laTuzla este în plină desfăşurare, de aceea, pentru moment, rămân necunoscutecauzele care au dus la prăbuşirea avionului AN-2, luni seară. Celetrei ipoteze de lucru prezentate de ziarul nostru vor sta în picioare până cândvor fi gata toate expertizele, dar mai ales până când vor fi audiaţi cei doisupravieţuitori ai catastrofei aviatice.

Ei vor povesti procurorilor militari, cu luxde amănunte, cum e să vezi moartea cu ochii. Acum două zile, numele lui Marian Marins-a făcut auzit în toată ţara fiindcă şi-a riscat viaţa încercând să-şi salvezecamarazii dintr-un avion în flăcări. Toate buletinele de ştiri s-au deschis culocotenentul-comandor de marină în timp ce dădea interviuri de pe un vas, la sfârşitulunei misiuni în largul mării. Fapta militarului devenit “Eroul de la Tuzla”aduce aminte de un alt act de vitejie făcut tot de un român, dar în StateleUnite, anul trecut în octombrie. Fapta românului făcuse înconjurul lumii peinternet, americanii îl botezaseră “un adevărat fiu al Bronksului”. Horia Creţean,ca să salveze un băieţel de doar 4 ani, a înfruntat pe o scară exterioară de incendiuflăcările izbucnite de la parterul unui bloc. Pentru newyorkezi, Horia adevenit, se spunea atunci, nu doar un erou, ci şi un ambasador al românilor.

Datele de anchetă rezultate până acum asupraprăbuşirii avionului AN-2 au reuşit să contureze (repetăm, până când vor fiaudiaţi supravieţuitorii) filmul evenimentelor petrecute după ce aparatul dezbor s-a prăbuşit. La impactul cu solul, avionul a luat foc. Anchetatorii austabilit că flăcările au pornit din partea dreaptă. La comandă se afla căpitanulDaniel Bâlsanu, pe post de pilot şi Lavinia Guiţă - copilot. Se presupune cădin cabină cei doi au sărit prin geamul spart din faţă. Fata era carbonizată şia fost găsită, ghemuită, la 1,5 metri de ceea ce ar fi fost botul avionului. Nuuitaţi că focul a pornit din partea dreaptă spre stânga. Pilotul a apucat să seîndepărteze câţiva metri fără ca focul să ajungă la el. Celălalt supravieţuitor,maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare (pilotul de rezervă), se presupunecă a părăsit aparatul tot pe partea stângă, fie pe geamul cabinei, fie pe uşadin stânga, şi de aceea şi el a scăpat cu viaţă.

Locotenentul Liviu Antim, cel găsit cu arsuripe aproape toată suprafaţa corpului, care avea să moară a doua zi la SpitalulMilitar, a ieşit pe uşa din dreapta. Şi el, şi fata au avut neşansa să se afle înpartea dreaptă a avionului. Focul s-a extins dintr-o parte în alta atât derepede, încât pentru ca avionul să se prefacă în scrum a fost nevoie de doar câtevaminute.

Martor la tragedie, Marian Marin a văzut dela distanţă că avionul intrase în picaj şi nu mai avea ascensiune, motiv pentrucare s-a îndreptat în direcţia lui. Când a ajuns la locul prăbuşirii, Marian avenit de undeva din partea stângă a aeronavei, unde se aflau supravieţuitorii.A participat la salvarea echipajului şi a paraşutiştilor atât cât a putut.

Ne aşteptam ca ieri-dimineaţă, ministrul apărăriidacă nu l-a decorat, măcar să-l felicitepentru curajul de care a dat dovadă. Din păcate, ne-am obişnuit de fiecare datăsă înaintăm în grad luptători doar postmortem (cazurile cu militari ucişi înteatrele de operaţiuni vă sunt arhicunoscute).

Pentru eroismul său, Horia Creţean a fost răsplătitde autorităţile americane cu o diplomă de merit.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-01-21



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

IOANQUIXOTE
08 Iul 2010

fiind la pescuit in italia zilele acestea am lansat datorita lipsei de experienta de cateva ori momeala mult prea in sus si sper ca nu oi fi lovit eu cumva avionul ala de s-a prabusit !!!!. ce zici tu georgele frate ca la febra pe care o ai totul este posibil !!!

Adauga un comentariu

Random image