2016-12-04 12:38

EDITORIAL


Hei, băieţi de toate vârstele, stăm prost cu limba română! Vă putem alinta cu admiraţie: „Scumpii noştri analfabeţi”

 |  19:38
Hei, băieţi de toate vârstele, stăm prost cu limba română! Vă putem alinta cu admiraţie: „Scumpii noştri analfabeţi”

A fost un moment când am ezitatsă scriu despre bacalaureat. Ca ziarist mai bătrân, mărturisesc că m-aplictisit acest subiect, fiindcă an de an, de după ’90 încoace, am constatat cănimic nu este bun cu acest examen, indiferent pe ce faţă întorceam problemapentru a o analiza. Dacă promovabilitatea ar fi fost de 98% (aşa cum s-a întâmplatîn mod repetat cu puţini ani în urmă), criticam cu toţii suspecta educaţie dinclase şi elogiam corupţia. Dacă unele judeţe, slab cotate economic şi social, înregistraurezultate mai bune decât Capitala, era limpede că discutam despre indulgenţă şiaceeaşi corupţie. Dacă cele mai multe note erau între 8 şi 10, însemna căcirculaţia hârtiilor cu subiecte vândute şi a cărţilor liliput cu rezolvărilenecesare (vezi anii 2004-2008) a fost intensă şi benefică pentru tinerime.Ezitarea mea iniţială din vara lui 2011 de a nu scrie despre Bac a fost binemotivată. În primul rând, spre disperarea multor „prieteni” specialişti, mi-amfrecat palmele de bucurie şi m-am felicitat pentru că am concluzionat mereu căabsolvenţii de liceu sunt tot mai analfabeţi. Prin urmare, cu mediile din acestan suntem aproape de adevăr (încă nu am ajuns la adevăr), cu alte cuvinte, amajuns la capătul unui drum greşit, acolo unde până şi corectorii nu au mai găsitnimic bun în teze pentru a pune o notă de trecere.

Tot circul politic din acestezile, creat în jurul rezultatelor de la Bac cu o reală şi pătimaşă tentăelectorală, era să mă bage iarăşi în spital. Nu are rost să comentămatitudinile puerile de pe micile ecrane, concluziile demente de genul „sădesfiinţăm liceele”. Ne pierdem vremea. În schimb, trebuie să recunoaştem: dinclasa I şi până într-a XII-a, copilul află câte ceva, dar nu învaţă nimic;elevul nu cunoaşte limba română, nu citeşte, nu scrie; fără română nu poate înţelegeenunţul unei probleme de matematică, fizică sau chimie; fără română nu poate învăţao limbă străină; fără română nu poate deveni un bun meseriaş; programele şcolaresunt nerevizuite de peste 10 ani; profesori calificaţi există doar la oraşe(nici aici peste tot); la un salariu de 600 de lei, nici dracu nu mai vine în învăţământ.Chestia cu materii prea stufoase e o altă tâmpenie. Şi aşa disciplinele audevenit tot mai „transparente” în informaţii şi rezultatele s-au văzut. Înrest, avem nevoie de specialişti şi de meseriaşi.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639252-11-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

KARCOTASUL
06 Iul 2011

50% pot spune ca ai dreptate Alex, dar pentru restul de 50% NU. Aceasta ultima parte revine direct profesorilor, politicului, a programelor si sistemului care s-a tot modificat in ultimii 15 ani, a lipsei unei salarizari (motivante) si a vocatiei celor care aleg meseria de "dascal". Un exemplu esti chiar si tu, alegand sa migrezi din invatamant spre presa. Prima parte de 50% este impartita egal intre parinti si elev si reflecta interesul ambelor parti in acest "contract" intre scoala si parinti.

Adauga un comentariu

Random image