2018-11-18 03:47


Închideți autostrăzile când e ceață!

 |  16:28
Robert Veress

Foarte mulți șoferi au o părere foarte bună despre stilul lor de conducere, deși, în realitate, sunt bombe cu ceas, adevărate pericole publice pe șosele. Chiar și cei care sunt „ași ai volanului” comit o gravă eroare atunci când nu respectă legislația rutieră. Au impresia că limitele de viteză sunt impuse pentru cei mai puțin destoinici, dar ei trebuie să beneficieze de toată forța pe care o pot dezvolta bolizii pe care îi pilotează. Greșit! Dacă depășești limitele de viteză, mai ales în condiții de trafic aglomerat, se reduc spre minim șansele de a evita un accident, atunci când soarta îți scoate în cale un șofer imprudent. Așadar, dacă ții la viața ta și a celor de lângă tine, condu lejer și nu te înflăcăra văzând că alții „zburdă” pe lângă tine. Sloganul „Viața are prioritate!” este înțelept.

3 morți, 41 de răniți ce au necesitat spitalizare și alți 16 cu răni ușoare, 29 de vehicule implicate. Gravul accident în lanț produs sâmbătă dimineața, pe A2 (Autostrada Soarelui), demonstrează, din nou, că puțini șoferi știu să circule în condiții de ceață, când viteza trebuie redusă spre maxim 70-80 de kilometri la oră, distanța de siguranță trebuie mărită (asumând că vehiculul din față este vizibil), iar depășirile trebuie evitate, dacă nu există o certitudine referitoare la distanța față de vehiculele din spate și o posibilitate de estimare a vitezei de deplasare a acestora.

Poliția Română ar trebui să tragă concluzia ce se impune: autostrăzile trebuie închise când este ceață, dacă nu există (și nu cred că există) posibilități logistice de control și dirijare a traficului, astfel încât pur și simplu să nu fie posibilă deplasarea cu vitezele maxime admise în condiții de vizibilitate maximă sau chiar peste acestea.

Ca alternativă la închiderea autostrăzilor, nu văd altă soluție decât ca, din 2-3 kilometri în 2-3 kilometri să fie mașini de poliție pe ambele benzi de deplasare, având semnalele luminoase și acustice pornite și menținând o viteză adecvată condițiilor de vizibilitate. Or, nu cred că Poliția Rutieră dispune de suficiente resurse (mașini, combustibil, polițiști) pentru a întreprinde asemenea acțiuni. De exemplu, pe A2 ar fi fost necesare cam 150 de echipaje, pe ambele sensuri de deplasare.

Ar mai exista o soluție, dar de ordin legislativ, iar prin Parlamentul României, plin de vitezomani, nu ar trece niciodată o asemenea propunere: viteza să fie limitată în funcție de vizibilitate, șoferii având obligația de a se informa despre condițiile de vizibilitate, înainte de angajarea în deplasarea pe autostradă. Evident, tot s-ar impune mai multe echipaje de poliție, care să monitorizeze traficul, cel puțin din 30 în 30 de kilometri, trăgându-i pe dreapta pe cei care nu respectă limitările.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-11-08

TAGURI: autostrazi, ceata, sosele, viata are prioritate
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


JOHN
06 Noi 2016

ce prostii vorbiti ... noi vrem autostrazi, dar sa le tinem si inchise... e ca si cum ai zice "inchideti WC urile" atunci cand vreunul a facut pe langa ... Ceilalti sa faca pe ei ...
CROCODILUL FLAMAND
06 Noi 2016

DAR MAFIA PERMISELOR DE CONDUCERE CAND SE DESFIINTEAZA?.......TOTI ANALFABETII NEANDERTHAL AU PERMISE...DAR NU STIU SA SCRIE SAU SA CITEASCA..............MILTIENII DE LA PERMISE AU VILE CAT CASA POPORULUI.....DE EXEMPLU PITESTI...GIURGIU......CRAIOVA....CATEVA ORASE UNDE SE IAU PERMISELE PE SPAGA......SUTE DE MII DE PERMISE DATE PE SPAGA......DOCTORATELE LUI IZMENARUL SUNT NIMICA TOATA....STIU CLAR DE TOT CUM SE DUCEAU LA PITESTI SI CRAIOVA TOT FELUL DE TRAFICANTI DE COCAINA CU O HERGHELIE DE CURVE DE 18ANI DIN MOLDOVA CU BULETINE FALSE FACUTE DE PRIGOANA SI NEGOITA LA SECTORUL3 CARE PRIMEAU PERMISE AUTO PE SPAGI......TRAIASCA BORDELUL SI COCAINA PENTRU MILITIENII SPAGARI DE LA PITESTI.....CEA MAI NENOROCITA CRIMA ORGANIZATA E CEA DE LA PERMISELE DE CONDUCERE...MAFIA CU EPOLETI
AUTOR
06 Noi 2016

@John: e vorba de a ține închise autostrăzile (nu toate drumurile) pe timp de ceață, fenomen care, la noi, se întâmplă în circa o lună din an (cu zilele cețoase puse cap la cap). Eu zic că merită, dacă socotim în vieți omenești. Comparația cu WC-ul este complet neavenită. Fiindcă nu am vorbit de accident produs în condiții normale de trafic. Pe de o parte, este limpede că în condiții de ceață riscul accidentelor crește de multe ori (statisticile vorbesc de la sine). Ca să folosesc (deși îmi displace) comparația ta: dacă prin absurd, cineva ar turna apă în toaletă, iar apoi apa ar îngheța, riscul ca cei care ar folosi WC-urile din toaleta respectivă să alunece și să facă pe lângă, ar crește. Deci, s-ar justifica închiderea temporară a toaletei respective. Pe de altă parte, există rute alternative, așadar nu se întrerupe complet circulația (nimeni nu face pe el și nu e trimis în tufe...), doar se întârzie puțin ajungerea la destinație - preț plătit pentru siguranța participanților la trafic.
PETRONEL
07 Noi 2016

Sambata, dupa ce am fost deviat de pe A2 pe DN3A, ma claxoneaza un coleg de trafic ca merg cu 50 in curba in conditii de ceata densa. Seara mergand pe drumul Drajna-Calarasi ma depasesc oameni cu 100 de km pe ora in conditiile in care se vedea la 10-20 de metri in fata. Zic ca nu rezolva problema aceasta solutie.
AUTOR
09 Noi 2016

@Petronel: ai și nu ai dreptate. Ai dreptate, în sensul că demenții se exprimă indiferent de circumstanțe. Nu ai dreptate, pentru că, și pe șosele, prevalează spiritul de turmă. Mulți șoferi au un comportament mimetic. Dacă îl văd pe cel din fața lor că merge cu 130 la oră, în condiții de ceață, pe autostradă, se iau după el. În schimb, când circulă pe drumuri unde limita de viteză este 50 sau 60 kmph, nu se înghesuie atât de mulți în urma unui a care circulă cu 100, fie ce-o fi. Pe autostradă, la 130 kmph nu mai ai ce face, în condiții de ceață, dacă îți iese în față unul care circulă cu 50. Intri în el și cei din urma ta intră în tine, dacă au fost la fel de berbeci. Cum s-a întâmplat sâmbătă. Așa încât, e adevărat, riscurile nu sunt eliminate, dar sunt diminuate. Soluția nu rezolvă problema, dar o atenuează semnificativ. Diferența fiind în vieți omenești.
Random image



Ultimele stiri






loading...