2018-12-16 06:49


Metroul lui Monte Cristo

 |  15:33
Metroul lui Monte Cristo

Ministerul Transporturilor condus de către deputatul PSD de Bacău, Lucian Şova, a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că proiectul “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, practic Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou, va costa 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), adică circa 1,4 miliarde de euro.

Din această sumă estimată pentru realizarea proiectului, valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finantată din bugetul beneficiarului), iar suma de 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan Internațional Cooperation Agency). Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, adică 10 ani, dar, atenție!, între 01.01.2014 și 31.12.2023, deci deja au trecut aproape cinci ani și nu s-a făcut nimic. Ca atare, dacă s-a întârziat până acum doar cu cinci ani, teoretic, proiectul ar urma să fie finalizat prin 2028. Dacă se estimează că această investiție costă circa 1,4 miliarde de euro pentru realizarea a 14,2 km și 12 stații de metrou, rezultă, la un calcul simplu, că un km de tunel de metrou și o stație costă aproximativ 97 de milioane de euro. Cam aceeși sumă pe km de tunel a fost estmată și pentru tronsonul Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiței, în lungime de 7,2 km. Din datele funizate de Ministerul Transporturilor, mai reiese că, în 10 ani se vor realiza 14,2 km de tunel, adică 14.200 de metri, ceea ce înseamnă că se va construi 1,4 km pe an, mai exact câte 3,8 metri pe zi. Practic, ritmul de execuție este unul de …melc.

Incredibil, dar adevărat! În schimb, englezii ne-au demonstrat ce înseamnă să lucrezi cu cap și profesionist. Londonezii construiesc o nouă linie de tren care va străbate Londra de la est la vest, numită Crossrail. Linia trece mult de Londra, chiar și de ceea ce se numește Greater London, legând Reading de Brentwood pe o distanță de 120 km. Crossrail va avea 40 de stații, din care 10 complet noi, cu trenuri rapide și lungi de 200 de metri, și va asigura conexiunea cu Heathrow. Astfel, se va elibera și mai mult traficul auto din oraș. Însă, cea mai dificilă etapă a construcției a reprezentat-o cei 21 de kilometri de tunel dublu, pe sub Londra, constructorii fiind nevoiți să ocolească celelalte tuneluri ale metroului londonez, toate catacombele, pasajele subterane și alte probleme locale, stabilizând terenul pe măsură ce săpau, pentru a nu afecta clădirile vechi de la suprafață.

Practic, cei 42 de kilometri de tunel pe sub oraș au fost săpați în doar trei ani, din mai 2012 și până la 4 iunie 2015, ceea ce înseamnă că zilnic au săpat circa 38 m. Ca atare, din 2012 și până acum londonezii au săpat 21 de kilometri de tunel dublu, în condiții ceva mai dificile decât la noi, iar la sfârșitul acestui an vor da drumul întregii linii Crossrail, pe toată lungimea ei de 120 de kilometri. În plus, cu pământul scos din subteran, la excavarea tunelurilor, fac o insulă artificială în altă parte a țării, mai exact un habitat pentru păsări. Este ceva de domniul SF: noi săpăm 3,8 metri pe zi, în timp ce englezii au săpat de 10 ori mai mult, adică 38 m! Acest ritm de melc, estimat de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, pentru realizarea metroului către Aeroportul Otopeni, îl face pe contele de Monte Cristo să se răsucească în mormânt de invidie, pentru că toți cei care lucrează şi vor lucra la metroul bucureştean îi fac o concurenţă serioasă la modul cum el a evadat din închisoarea Chateau d'If!


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-11-20

TAGURI: monte cristo, metrou, otopeni, sova, transporturi
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...