2016-12-10 22:28

EDITORIAL


Nu mai spun „La mulţi ani!” Mai nou, olimpicii români sunt cei mai tâmpiţi copii din lume

 |  11:46
Nu mai spun „La mulţi ani!” Mai nou, olimpicii români sunt cei mai tâmpiţi copii din lume
N-am crezut vreodată că voi ajunge la început de An Nousă nu mai spun „La mulţi ani!” Pe site-ul unui important canal de televiziune(n-am urmărit altele din lipsă de timp) a apărut o ştire cu titlul şoc: „Moareun mit naţional: olimpicii români sunt mediocri”. Surprinzător pentru mine afost faptul că am avut răbdare să citesc până la capăt materialul. El prezintăun (fel de) clasament cu scopul de a demonstra cu orice chip că, în ciudanumeroaselor medalii câştigate în ultimii 10 ani la olimpiadele internaţionale,elevii noştri sunt cei mai tâmpiţi din lume. Asigur cititorii că ideea astaeste clar exprimată în ştirea cu pricina. Fără alte comentarii! Ceea ce m-asurprins de la început este faptul că în textul amintit nu este precizatăsursa: este un clasament european?, unul, internaţional? altul, naţional? sau estelucrarea unui pasionat redactor de la Realitatea tv pentru statistici? În sfârşit,spre curiozitatea cititorilor, reproducem o frază: „În ultimii 10 ani, Românias-a clasat între locurile 4 şi 16. În schimb, Statele Unite, care-s încompetiţie doar de 36 de ediţii (?), se clasează constant pe primele cincipoziţii”. Nu este deontologic să analizez aici modul de redactare a textului,voit negativist, deşi, dacă autorul mi-ar fi fost student la jurnalism, ar fiterminat facultatea la pensie, însă oricine poate constata că informaţia esteciuntită prin prezentarea unor cifre abstracte, care nu identifică şiargumentează clar inferioritatea României faţă de SUA în această privinţă.

Fondul problemei este altul, mult mai dramatic. Aceastăştire a apărut, în deplină cunoştinţă de cauză, la puţin timp după ce un altclasament făcut public, de data asta unul european, plasează învăţământulromânesc pe ultimele locuri din lume, ca urmare a rezultatelor obţinute deelevii noştri la testele PISA. Am scris la timpul respectiv despre îndoialanoastră privind calitatea profesională a acestei comisii europene, încondiţiile în care la noi un elev de 14 ani vorbeşte, mai mult sau mai puţinbine, dar vorbeşte, două limbi străine, comparativ cu un elev german saufrancez care abia de se descurcă cu gramatica limbii materne. Fără îndoială,asistăm la o manipulare, suntem supuşi unui curent sau presiuni dediscreditare, de desfiinţare a unui învăţământ pe care, cu multe sacrificii,profesorii români l-au menţinut la nivelul prestigiului şi tradiţiei. Pentru căopinia publică, din fericire, continuă sa nu creadă că şcoala românească seaflă printre ultimele în lume, autorii fenomenului de discreditare s-au gânditsă atace, pe principiul scopul scuză mijloacele, mitul olimpicilor români,adică a acestor elevi de excepţie, care au primit o educaţie de excepţie, de lanişte profesori de excepţie şi care niciodată nu au făcut de râs imagineaRomâniei în competiţiile internaţionale. Mă deprimă faptul că ministrul şişefii din educaţie nu au reacţii virulente împotriva acestui curent dediscreditare. Oare sunt implicaţi şi ei?


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-08-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

EDIF
31 Dec 2010

Dumneata critici o forma si incerci sa eludezi continutul.Atitudinea este desprinsa de realitate sau este rea intentie. Este greu de inteles ca numarul de medalii ale olimpicilor nu se reflecta in realitatea invatamantului? Ele nu reprezinta ceva decat pentru posesori. Doar tampenia va ramane, ea fiind majoritara si contagioasa.Atunci va va parea rau pentru lipsa de atitudine. Dar va fi prea tarziu. P.S. Nu sunt fan al autorului criticat, doar urmaresc atitudinea societatii fata de educatie.
SILE
01 Ian 2011

In primul rind La multi ani! Va mirati degeaba, dupa 89 au aparut o droaie de ciori vopsite, mai ales in jurnalism. Cea mai numeroasa gradinita de copii timpitzi din Romanika o gasim in parlament. Va urez totus un an bun!

Adauga un comentariu

Random image