2016-12-09 21:45

EDITORIAL


Şoferul şi ANIF au omorât 4 oameni, la Tulcea. Plus 56 răniţi

 |  18:19

Ieri, starea răniţilor din autobuzul care s-a răsturnat de pe un dig dinTulcea era tot critică. Ultimul bilanţ este de patru morţi şi 16 răniţi grav,ceilalţi, până la 76, scăpând cu răni mai uşoare. Parchetul din Tulcea a declanşato anchetă, iar epava autobuzului marca Roman 11 RD a fost dusă într-o curteunde îşi aşteaptă expertizarea tehnică. Până la această oră nu se poate vorbidespre vinovăţii concrete, însă acuzele cad asupra unei instituţii şi a şoferului.

Drumul (de fapt, digul) de pe care a alunecat autobuzul plin cu pasageriaparţine Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare. Este ca un brâucare apără municipiul Tulcea, pe o lungime de 22 de kilometri, urmând cursulDunării, de la oraş spre comuna Nufărul. În luna martie, Consiliul Local aoprit circulaţia pe două străzi, Orizontului şi Prislov (care făceau legătura întreTulcea şi zona industrială a oraşului), pentru operaţiuni de reabilitare. Drepturmare, autorităţile publice locale au stabilit o variantă ocolitoare pe untraseu de 7 km, care se parcurgea în 15 minute. Mulţi dintre localnici, pentrua merge la fabrică, au preferat digul în locul drumului secundar. Ieşeau multmai bine şi ca distanţă (doar 500 de metri), şi ca timp (până în 5 minute). Cineera din zonă ştia de dig, dar nu s-a apelat doar acum la el, de când a intrat înreparaţii drumul principal, ci de peste 30 de ani.

Potrivit Legii apelor române 107/1996, circulaţia pe diguri esteinterzisă. Normal ar fi fost ca administratorul digului – Agenţia Naţională de ÎmbunătăţiriFunciare – să pună indicatoare de marcaj din care să rezulte că “drumul este închiscirculaţiei publice”. Se pare că la presiunea localnicilor, mereu grăbiţi, acestlucru nu s-a întâmplat.

Spuneam că agenţia respectivă îşi împarte culpa cu şoferul autobuzului.Razem Niculae are 61 de ani, iar anchetatorii au constatat cu surprindere că,din 1967, de când are permis de conducere, nu a avut nici o abatere de lanormele rutiere. Sau dacă a greşit cumva, nu l-a descoperit nimeni. Până joidimineaţă.

Şoferii care transportă persoane au un caiet de sarcini. Autoritatea RutierăRomână îi dăduse lui Razem licenţă în acel caiet pe un anumit traseu, şi anumepe ruta Tulcea-Niculiţel. Nu şi pentru alte zone. Şoferul le-a făcut pe placpasagerilor şi i-a dus pe scurtătură. La vreo 50 de metri de când autobuzul aintrat pe dig, i-a apărut în faţă o maşină, căreia i-a făcut loc să treacă. Deaici ştiţi ce s-a întâmplat. Dar până la această oră, şoferul apărut icognitonu este de găsit. Oricum, el nu are nici o vină, declaraţia sa va trebui dată,evident, în calitate de martor. Imediat după accident, s-a comentat că autobuzuls-a făcut pilaf fiindcă era foarte vechi. Totuşi, inspecţia tehnică i-a datOK-ul pentru circulaţie, avizul fiind valabil până pe 18 decembrie. Spredeosebire de maşinile mici, la mijloacele auto care transportă persoane reviziase face din 6 şi în 6 luni. Autobuzul răsturnat avea, numai gol, o greutate de12 tone, dacă o mai punem şi pe cea a pasagerilor putem înţelege de ce ajunseseca o jucărie stricată.

Deşi, potivit foii de înmatriculare, şoferul avea voie să ia în maşină 72de persoane – 54 pe scaune şi 16 în picioare –, el a lăsat 76. Cu 4 oameni maimult. Însă nu din cauza acestui surplus de pasageri s-a prăbuşit autobuzul.

Să sperăm că Parchetul va analiza temeinic toate aspectele şi nu vatrimite în judecată doar un biet şofer.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-05-15



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ONEATA
02 Oct 2010

Parchetul sa-i aresteze pe sofer,pe tataia,mamaia si...pe Basescu!

Adauga un comentariu

Random image