2018-06-25 11:08


ȘOVĂ-iala postașilor către Ministerul Transporturilor

 |  14:27
ȘOVĂ-iala postașilor către Ministerul Transporturilor

Demisia de ieri a directorului general interimar al Poștei Române, Costin Tudor, la doar două luni de la numire, a readus în prim plan situația explozivă care domnește de mai mult timp la această companie, ca urmare a presiunilor și jocurilor de culise regizate de către eternul lider sindical Matei Brătianu, dar și din cauza lipsei lichidităților financiare.

Practic, Poșta Română a ajuns în imposibilitatea asigurării la timp a salariilor postașilor. Însă, una dintre principale cauze ale actualei situații explozive din companie a fost managementul dezastruos impus de fostul ministru al Comunicațiilor, Lucian Șova, prin numirea în fruntea Poștei Române a controverstei Elena Petrașcu. După ce a impus un Consiliu de Administrație, din care au făcut parte funcționari obedienți și slugarnici din Ministerul Comunicațiilor, Lucian Șova a numit-o, în octombrie 2017, fără să respecte prevederile OUG nr.109/2011, ca director general interimar al Poștei Române, pentru patru luni, tocmai pe cea pe care ministrul a adusese ca secretară a sa, adică pe Elena Petrașcu, culmea!, aflată în executare silită pe persoană fizică.

Numirea Elenei Petrașcu în fruntea Poștei Române este ca și cum ai pune lupul paznic la oi. De ce? Pentru că Elena Petrașcu a avut și are mari probleme de integritate, fiind de mult timp în vizorul ANI. Însă, marea problemă a protejatei lui Șova constă în faptul că ea nu a fost în stare să-și administreze propriul patrimoniu imobiliar. Concret, Elena Petrașcu este protagonistă dosarului de executare silită nr.11157/300/2016, aflat pe rolul Judecătoriei Sector 2, pentru un imobil construit prin credit de aproape 500.000 USD. Cum poate Elena Petrașcu să fie un bun administrator al unei companii de anvergura Poștei Române, cu responsabilități uriașe în activitatea de distribuție a pensiilor și fluxuri financiare de sute de miliarde de lei, când n-a fost în stare să-și gestioneze banii pentru propria casă, ridicată într-un cartier de la marginea Capitalei? Dar așa a vrut ministrul Comunicațiilor de la acea vreme, Lucian Șova, fost director în Ministerul Transporturilor, adus cu mascații la instanță pentru anumite inginerii regizate la Autoritatea Rutieră Română prin 2008, și ajuns acum ditamai ministrul Transporturilor.

O dovadă că tandemul Șova-Petrașcu avea de gând să pună pe butuci Poșta Română este și faptul că, prin organigrama "țesută" de cei doi anul trecut, s-au desființat cele mai importante direcții ale companiei, cea operativă și comercială. Cum să rentabilizezi o societatea comercială cum este Poșta Română dacă tu desființezi tocmai direcția comercială și cea tehnică, care se ocupă de activitățile operative ale companiei? Ingineria celor doi a fost pusă în scenă și ca urmare a noncombatului sindicaliștilor avându-l la butoane pe eternul lider pensionar Matei Brătianu, care, disperat după ciolan, a făcut  jocurile tandemului Șova-Petrașcu, în detrimentul postașilor.

Dar cu toate acestea, la începutul lunii februarie, Matei Brătianu a avertizat conducerea Poștei Române, printr-o scrisoare deschisă adresată, în special, directorului general interimar de la acea vreme, Elena Petrașcu, despre faptul că la nivelul salariaților există o stare accentuată de nemulțumire și revoltă, generată de numeroasele probleme acumulate de mai mult timp. Practic, liderul sindical  a avertizat, în februarie 2018, conducerea Poștei Române și a Ministerului Comunicațiilor, că “CNPR stă pe un butoi de pulbere, pentru că “salariații nu pot trăi cu 1.050-1.300 de lei net pe lună”.  Totodată, Matei Brătianu a mai semnalat o serie de nemulțumiri și anomalii salariale, cum ar fi cea potrivit căreia “salariații cu 5-10 ani vechime au salariul egal cu cel al noilor angajați”. De asemenea, el a avertizat că 13.000 din cei 25.000 de angajați ai CNPR au un salariu egal cu al unui muncitor necalificat, sau chiar mai mic decât acesta. Ca urmare a acestei situații tensionate, sindicaliștii au solicitat conducerii Poștei Române și Ministerului Comunicațiilor luarea unor măsuri urgente de redresare a companiei, printre care negocierea, semnarea și inregistarea Contractului Colectiv de Muncă într-o perioadă cât mai scurtă.  

Între timp, Lucian Șova a ajuns ministrul Transporturilor iar Elena Petrașcu a plecat ca secretar general în acest minister, fapt pentru care director interimar al Poștei Române a fost numit clujeanul Ovidiu Secară, un apropiat al liderului sindical Matei Brătianu. Dar, după vreo două luni și ceva a plecat și acesta și în locul său a venit Costin Tudor, care după luni a demisionat și el. Însă, ceea ce nu s-a spus este că în era tandemului Șova- Petrașcu, Poșta Română a pierdut contractul de încasare a facturilor Telekom și compania a rămas fără lichidități. Ca atare, s-a “împrumutat” vreo două luni pentru salariile postașilor din banii pensionarilor, dar nu prea au mai avut cum să restituie “împrumuturile”. Așa s-a ajuns ca salariile postașilor să nu se mai dea pe 14 și 29 ale luni, ci doar pe data de 14, dar acum se pare că nu mai sunt bani nici pentru ziua de 14. Așa că Poșta Română stă pe un butoi cu pulbere, iar fitilul a fost pus de mai mult timp de tandemul Șova-Petrașcu, care acum sunt vătafii Ministerului Transporturilor!    


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-06-14

TAGURI: sova, petrascu, tudor, bratianu, posta romana, postas





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri

SUPERSTIȚII şi tradiţii de Sânziene Acum 18 ore | (0)
Sfaturi si curiozitati









Apa Nova