2016-12-08 06:02

EDITORIAL


Viaţa universitară nu face casă bună cu sexul didactic şi plagiatul

 |  17:24
Viaţa universitară nu face casă bună cu sexul didactic şi plagiatul
Două probleme au tulburat peste măsură viaţauniversitară: hărţuirea sexuală şi plagiatul. Sunt două aspecte care la primavedere par a fi independente una de alta. Este o prostie ca să creadă cinevaaşa ceva! Amândouă sunt profundrelaţionate între ele, una fiind cauza şi cealaltă efectul, sau invers. Cândvine vorba despre o poveste de hărţuire sexuală în mediul academic, subiectuleste atât de mediatizat, comentat şi analizat, încât ai impresia că fenomenuleste mai catastrofal decât criza din Grecia sau războaiele de la arabi. Înschimb, când este vorba despre plagiatul din universităţi, mai exact, desprereferate la cursuri şi lucrări de licenţă, master şi doctorat copiate şicompilate după internet, comentariile şi analizele încetează, lumea tacechitic, deoarece majoritatea covârşitoare – studenţi, profesori, diverşicercetători şi specialişti – s-a folosit de această metodă facilă şi laîndemână, nu tocmai uşor de controlat şi de pedepsit. Pentru a înţelege maibine legătura dintre cele două fenomene, extinse ca o ciumă aproape în toateuniversităţile din ţară şi străinătate, fără excepţie, să ne reamintim cazulprofesorului de la Cluj, în vârstă de 60 de ani, care a cerut unei studente săfacă împreună sex, dacă vrea să primească o notă de trecere. Fireşte, condamnămo asemenea atitudine, mai ales că este vorba de mediul academic, dar acestaeste efectul unui rău ce trebuie căutat mai în profunzime.

Nu discutăm aici despre gafa condamnabilă şi apetitulsexual al cadrului didactic, de altfel logic la bărbaţii normali din punct devedere fizic, indiferent de vârstă (nu trebuie să ne ascundem după degete), cidespre comportamentul studentei. Toţi trec cu vederea faptul că mai alestinerele, care nu învaţă nimic pentru testele finale, care absentează din greula cursuri şi seminarii, vin cu referate şi lucrări copiate (a se înţelegeplagiate) după internet, afişează un comportament voit provocator. După capullor, acest mijloc este considerat cel mai sigur pentru a se vedea cu sacii încăruţă. Astfel, se prezintă la examene, mai ales în sesiunile de vară, cuorganismele puţin acoperite în textile, aruncă profesorului o privirelanguroasă după ce vede subiectul inabordabil, plescăie uşor din buze,umezindu-şi ostentativ şi des rujul cu limba, se apleacă după ceva hârtie descris ca să i se vadă voluptatea de sub decolteu, cu alte cuvinte este gatasă-i şoptească bărbatului „lasă naibii prostia asta cu examenul şi ştiinţa şiurcă-te peste mine!”. Dincolo de morală, nu credem că lucrurile pot rămâne aşa.Exigenţa universitară trebuie amplificată şi nimeni nu are voie să cadă înispită.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639252-12-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

FREEVOICE
08 Iul 2011

Cand ai pretentia sa scri despre Educatie invata mai intai limba romana: „referate ?i lucr?ri copiate (a se în?elege plagiate) dup? internet” - lucrarile si referatele pot fi copiate - DE PE - internet, in cel mai bun caz si nu - DUPA -. problemele cu gramatica limbii romane te aseaza in aceeasi categorie cu Funeriu. Mai bine ati scoate impreuna un ziar. Ar fi o distractie totala pentru toata lumea.

Adauga un comentariu

Random image