2018-12-17 16:49


Ce înseamnă proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ. Principalele modificări propuse în EDUCAȚIE

 |  22:16
Ce înseamnă proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ. Principalele modificări propuse în EDUCAȚIE

Raportul președintelui Iohannis prezintă de-a lungul a peste 100 de pagini viziunea pe educație până în 2030, listează problemele din învățământ și propune o serie de soluții.

Jurnaliștii de la edupedu.ro au consultat raportul și au venit prezentat o serie dintre cele mai importante măsuri propuse de președintele Klaus Iohannis. Printre acestea se numără teze unice la gimnaziu, BAC teoretic și BAC aplicat sau salarizarea diferențiată a profesorilor.

Astfel, președintele vorbește despre necesitatea salarizării profesorilor “în funcție de performanță”. “Profesori /mentori /specialiști competenți, motivați și salarizați în funcție de performanță, măsurată în promovabilitate și rata de angajare a tinerilor absolvenți” – reprezintă unul dintre pilonii pe care trebuie să se bazeze “o educație profesională de calitate în România anului 2030”.

Raportul conține două seturi de propuneri, pe fiecare domeniu analizat, astfel că mulțumește atât ONG-urile care vor reformă, dar și sindicatele care nu vor. Același raport vorbește despre importanța pregătirii profesorilor, dar nu aduce elemente concrete de pregătire a acestora.

 

În ceea ce privește capitolul "Educația ante-preșcolară (0-3 ani)" se prevede că, în afara rețelei de creșe de stat care trebuie extinsă semnificativ până în anul 2030, statul trebuie să încurajeze “dezvoltarea de creșe/centre de zi în cadrul marilor angajatori (de stat sau privați), centre care oferă inclusiv servicii de educație ante-preșcolară cu program prelungit”.

În plus, raportul mai subliniază că "vaccinarea obligatorie a copiilor” trebuie verificată în toate creșe.  Autorii prevăd evaluarea, “observarea dezvoltării copilului și compararea acesteia cu ținte de dezvoltare specifice vârstei”, precum și “înregistrarea progresului elevului în portofoliul său educațional”.

În ceea ce privește grădinițele, până în 2030 toate trebuie să ofere opțiuni de program prelungit și servicii de suport asigurate de logopezi, psihologi și medici

Când vine vorba de gimnaziu, președintele prevedere reintroducerea tezelor unice cu pondere în admiterea la liceu.

“Rezultatele tezelor vor fi avute în vedere în calculul mediei de repartizare a elevilor către învățământul secundar superior (liceu – n.red.). Școlile cu diferențe semnificative între notarea curentă la clasă și rezultatele lucrărilor scrise semestriale vor intra sub monitorizare, pentru a garanta corectitudinea evaluărilor și pentru a sprijini cadrele didactice în demersul de a-și îmbunătăți activitatea la clasă, în raport cu nevoile fiecărui elev”, se arată în raport.

“Învățământul secundar inferior sau gimnazial este tot o formă de educație teoretică și include patru ani de studiu (clasele V-VIII). Materiile sunt predate de profesori de specialitate, cu o parte a curriculumului având caracter interdisciplinar”, prevede documentul.

Raportul România Educată are două scenarii pe care le pune în dezbatere, cu privire la învățământul gimnazial și liceal. Al doilea scenariu prevede 3 ani de liceu, așa cum era trecut și în Legea educației 1/2011 Miclea-Funeriu înainte de a fi modificată în Parlament.

În cele din urmă, admiterea la liceu se face pe “baza opțiunilor exprimate de părinți și a mediei aritmetice formate din: 33% media probelor de la examenul final; 33% media tezelor naționale din gimnaziu; 33% media generală în clasele V-VIII.”

Bacalaureatul va fi reformat astfel încât să prevadă BAC aplicat și licență profesională. 

Bacalaureatul aplicat “include un număr limitat de materii și probe de ucenicie specifice pentru filiera profesională absolvită. El conferă dreptul de acces ulterior la învățământul terțiar non-universitar (colegii cu durată de 2 ani) și apoi la ciclul de licență filiera profesională (cu durată suplimentară de 1-2 ani)“, se arată în document.

Raportul prevede și un Bacalaureat teoretic, “pe bază de materii și conținut disciplinar, pe care îl pot susține absolvenții rutei teoretice sau absolvenții rutei vocaționale. El poate fi susținut și de absolvenții rutei profesionale care au urmat programul de pregătire adițională. Bacalaureatul teoretic conferă acces ulterior la ciclul de licență pe filieră teoretică”.

Autorii documentului menționează că “absolvenții rutei teoretice/vocaționale care nu promovează bacalaureatul teoretic au posibilitatea de a intra într-un program de pregătire adițională similar cu cel oferit elevilor din filiera profesională care urmăresc obținerea unui bacalaureat teoretic”.

Între obiectivele președinției se numără “restructurarea evaluării finale (bacalaureatul) pentru a reflecta mai bine natura fiecărei filiere și implementarea noului sistem de evaluare începând cu 2025.

Bacalaureatul va include probe practice, eventual derulate în afara mediului școlar”. De asemenea, proiectul dorește "creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat la 75% din totalul colectivității și organizarea de politici țintite spre reducerea numărului de instituții de învățământ cu rate de promovare mai mici de 50%”.

Raportul listează “15 transformări preconizate pentru România până în 2030”. Acesta sunt: “conectarea permanentă la internet; dinamica accentuată a profesiilor; scăderea și îmbătrânirea populației; urbanizarea crescută a populației, tot mai concentrată în jurul orașelor dinamice; creșterea diversității familiilor; apariția de noi abordări ale democrației participative (de exemplu cetățenia electronică); creșterea diversității etnoculturale; robotizarea avansată; creșterea ponderii serviciilor în economie; adâncirea inegalității sociale; creșterea impactului schimbărilor climatice; repolarizarea lumii, care devine policentrică; dezvoltarea realității virtuale; creșterea incidenței bolilor cauzate de stres; creșterea competiției globale pentru talente”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-12-05

GALERIE MEDIA


TAGURI: iohannis, proiect, romania educata, educatie
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
06 Dec 2018

Cum DRACU, dupa 4 ani de rumegat, a reusit sa debiteze un proiect....ce inseamna sa iti mearga mintea doar la turism , afaceri personale si probabil 90% din timp rumega cum sa scape pe " răvășitoarea" lui stearpă de dosarele penale ale familiei.....speram ca moș nicolae să ne scape de el ....ma sacrificam sa aprind o lumânare.....chiar dacă nu este ortodox de al nostru acest ....venetic de neam
ANONIM
09 Dec 2018

Corect cred ca titlul proiectului ar fi ...:CUM SA OBTII ROMANIA DIN ....MEDITATII"":
ION
15 Dec 2018

VAI DE KHURU LUI CRED CA FIZICIANUL ASTA MARE NICI LEGEA LUI OHM NU O STIE S-A OCUPAT MAI MULT DE RETROCEDARILE ILEGALE LA NAZISTII LUI ,DE BISERICA LUI SI DE FURAT CE S-A PUTUT DE LA SIBIU
DUPĂ 30 DE ANI?
Acum 23 ore

ȘI CU PRĂFUITA AIA DE ANDRONEASCA?! E CINIC, PE BUNE! Eu aș propune cursuri pentru părinți. Sunt mulțumiți că școala îi degrevează de răspundere/responsabilități în ceea ce privește acumularea de cunoștințe + educația propriilor copii. Îi trimit la școală unde aceștia, CASCĂ DIN PLICTIS creierul lor intrând în stand-by fiindcă NIMIC DIN DISCURSUL PROFESORULUI (la fel de plictisit, sictirit...)nu le trezește atenția, rămânând de-motivați suportând cu greu calvarul orelor în care se predă MULTĂ INFORMAȚIE, fără a-i învăța cum să gândească, ca apoi să discearnă...mai vorbim de creativitate? Bărbații-tați nici atât nu se implică! Lasă educare băieților în seama tot a femeilor-mame. Copiii (băieți și fete) sunt învățați doar cum să se supună, să devină obedienți unui sistem cretin social în care, la rândul lor, când vor deveni părinți - obosiți, stresați - vor face la fel în privința copiilor lor. Nu le amputați creativitatea, voința!
DAU CUVâNTUL,
Acum 23 ore

psihologului PERA NOVACOVICI care se adresează tinerilor, în special băieților: ””Pentru cine nu e pregătiti să învețe, nu există profesor. Pentru cine e pregătit, nu e nevoie de profesor”. (anonim) ”În întreaga lume, băieții sunt crescuți de mame, iar o femeie nu poate să învețe un băiat să fie bărbat, pentru că nu a fost niciodată în pielea unui bărbat. Majoritatea băieților primesc o educație care tinde să contrazică genetica….fetele nu pot fi atrase de băieți care se comportă ca fetele, care fac aceleași lucruri ca fetele, care vorbesc la fel ca fetele. Dar mereu și mereu, mamele, bunicile, mătușile ne educă întocmai ca pe niște fetițe. Cu femeile vei fi bun după ce te vei antrena și vei fi natural. Dacă nu îți croiești un drum în viață și nu lupți pentru visele tale, să fii bun cu femeile nu îți va folosi la nimic. Vei fi atât de stresat, încât și femeile din jur vor simți asta și nu vor mai fi așa atrase de tine. Prin însăși natura lor, bărbații se nasc cu potențial de a atrage femeile pe care și le doresc, cel puțin marea majoritate. Avem tot ce ne trebuie fizic, psihic și spiritual. Dar dacă totul e natural, de ce să învățăm? Pentru că, DIN PUNCT DE VEDERE SOCIAL, TRĂIM ÎNTR-O PĂDURE. Și, deși ne înghesuim în orașe, pe străzi, pe stadioane, în școli și în super-market-uri parcă tot mai mult, distanța dintre oameni a devenit mai mare ca oricând! NIMENI NU E NATURAL LA NIMIC, LA ÎNCEPUT. ”Cine nu-și învață greșelile din propria istorie, e condamnat să le repete” (Nicolae Iorga).
”PASIVITATEA NAșTE
Acum 23 ore

îndoială și frică. Acțiunea naște încredere și curaj. Dacă vrei să cucerești frica, nu sta acasă să te gândești la ea. Ieși afară și fă-ți de lucru.” Dale Carnegie. Am aflat din experiență că trebuie să trăiești astfel încât să nu regreți niciodată trecutul. Vreau să fiu mândru de mine, că am acționat cu tupeu, curaj, fără teamă de eșec sau de critică, chiar dacă eșecul și critica vor fi la ordinea zilei. Că am trăit și că mi-am învățat lecțiile de viață. Că am făcut lumea din jur mai bună și că am adus bucurie în sufletele cât mai multor oameni. Așa vreau să fii și tu. Cunosc principalele motive pentru care, destulă vreme, nu am putut să fiu un astfel de om. Îmi asum responsabilitatea pentru acțiunile mele, însă nu pot să mi-o asum pentru cele ale părinților mei. ȘI NU POT SĂ-MI ASUM RESPONSABILITATEA ANILOR ÎN CARE AM FOST VULNERABIL ȘI EDUCAT DE ALȚII, FĂRĂ SĂ MĂ POT AUTO-EDUCA. PENTRU CĂ OAMENII CARE M-AU EDUCAT, NU AU ȘTIUT SĂ MĂ EDUCE ÎNTR-UN SPIRIT LIBER, CU CU TEAMĂ. ”NU E VOIE! NU FACE ASTA! Ce vor zice cei din jur? Te faci de răs! Un om educat nu face așa ceva! Ai grijă ce vorbești! Învață să ai o slujbă bună! (A se citii ” a munci cât mai bine pentru altul, pentru niște bani care te țin legat și sclav”) După cele de mai sus, e bine să știi că DACĂ VREI SĂ ÎNȚELEGI, TREBUIE SĂ PRIVEȘTI ÎN TRECUT, IAR CA SĂ TRĂIEȘTI, TREBUIE SĂ PRIVEȘTI ÎN VIITOR. De ce anume ți-e frică? În răspunsul la această întrebare se află răspunsul la temerile tale.
ASTăZI, DACă GRUPUL
Acum 23 ore

te respinge, ar trebui să spui: ȘI CE DACĂ? Lumea ar fi într-adevăr mai bună dacă am scăpa de frică și am alege să învățăm cum să obținem ceea ce dorim. Din cauza eșecului ești tentat să nu mai încerci. Și astfel, te oprești din procesul de învățare și rămâi blocat. Îmi era frică de orice. Teama e grupuri sociale. Teaba de a aborda fetele. Teama de a nu fi un ratat. Teama de ce spun oamenii despre mine și cum mă privesc. Teama de a nu face greșeli. Acestea sunt doar câteva din temerile ce mi-au bântuit viața la un moment dat. S-A DOVEDIT CĂ ACESTE TEMERI ERAU INOCULATE DE SOCIETATE, MASS-MEDIA, ȘCOALĂ, FAMILIE ȘI MAREA LOR MAJORITATE NU ERAU DELOC LOGICE ȘI JUSTIFICATE. ERAU DOAR LIMITĂRI IMPUSE DE PROGRAMAREA SOCIALĂ CARE ÎNCEARCĂ SĂ FACĂ DIN FIECARE PERSOANĂ, O OAIE ASCULTĂTOARE. Totuși, am reușit să scap de toate aceste temeri prin educație și dezvoltare personală. În materialul lui Eben Pagan, ”Self Made Wealth”, se vorbește de frică și anume că frica are un rol foarte important pentru supraviețuire. Ne ajută să nu facem lucruri care ne pun în pericol viața sau lucruri care ne dăunează. Totuși, acceeași frică dacă e nejustificată, ne oprește din succes și realizări. Experimentele arată că, animalele luate din mediu lor natural și duse la grădina zoologică, devin plictisite, apatice și fricoase.
OAMENII CARE DE BUNăVOIE
Acum 23 ore

și-au clădit grădini zoologice numite orașe, devin la fel. Oamenii nu-și mai pot exprima personalitatea, nu mai pot trăi experiențe care să le facă viața și sufletul bogate. Totul e aglomerație, zgomot, distragerea atenției și bătălie petnru bucata mai mare de carne. NU TE MAI UITA LA CANALELE DE TELEVIZIUNE CE DAU ȘTIRI (14 știri sunt negative, 1 pozitivă). PROTEJEAZĂ-TE DE BÂRFĂ ȘI DE COMUNICARE NEGATIVĂ. ACCEPTĂ FAPTUL CĂ LUMEA REALĂ NU E AȘA CUM O VEZI ÎN MASS-MEDIA. Specialiștii în marketing au observat că omul, când vede știri negative, dezastre, crime, creierul lui de maimuțoi este foarte atras și privește hipnotizat. Asta a făcut televiziune cu știrile negative. Acreat imaginea unei lumi în care totul e frică, moarte, boală și dezastru, pentru ca în dreapta ecranului să ruleze o reclamă care să te facă să cumperi. Satisfacția și împlinirea noastră vin din altceva. Darurile noastre naturale, dezvoltarea abilităților noastre care ne fac UNICI în lume, sentimentul că realizăm ceva valoros în viață, legături și prietenii puternice, relații care durează pentru totdeauna, forma fizică și sănătatea, să oferim iubire necondiționată, să educăm copii, tineri și chiar adulți, să creăm valoare pentru alți oameni. Să facem artă, să creăm, să fim tot timpul la limita superioară a dezvoltării și evoluției noastre. Te-ai născut cu tot ce ai nevoie pentru a fi o persoană extraordinară.
CURAJUL.
Acum 23 ore

”Pe cei îndrăzneți îi ajută norocul”. (proverb latin) ”Nu criticul contează, nu omul care arată cu degetul când cineva se împiedică; nu cel care îți spune, după ce ai realizat ceva: ”Eu aș fi putut s-o fac mai bine decât tine. ” Meritele aparțin celui din arenă, a cărui față este acoperită de praf, de transpirație și de sânge, care se luptă neclintit, care se consumă pentru o cauză dreaptă, care, în cel mai bun caz, cunoaște triumful unei cauze mărețe sau, în cel mai rău caz, dacă eșuează, cel puțin eșuează încercând lucruri mărețe, astfel încât locul să nu va fi niciodată printre sufletele timide și reci care nu au cunoscut niciodată, nici înfrângere, nici Victoria. ” (Theodore Roosvelt). Curajul este DECIZIE. CURAJUL este DECIZIA. Un alt lucru foarte important este că suntem cei mai singuri oameni în lume atunci când facem ceva CURAJOS. Însă, în următoarea clipă, întreaga lume vrea să ni se alăture. Singurul moment în care nu trebui să fii curajos este atunci când știi că acțiunea ta te va ucide. Chiar și o emoție negativă este de preferat unei stări de blazare și plictiseală. Așadar, CURAJ. Este doar o decizie! Și este, în totalitate, decizia ta! În viață, oamenii au tendința să aștepte ca lucrurile bune să vină la ei. CURAJUL FACE DIFERENȚA DINTRE A FACE UN PAS ÎN FAȚĂ ȘI A STA PE LOC. TU ALEGI. CE PREFERI: SĂ RIDICI CAPUL PENTRU A-I VEDEA PE CEI DIN JURUL TĂU CUM SE DEPĂRTEAZĂ ÎN TIMP CE TU RĂMÂI DOAR CU GUSTUL AMAR AL PASIVITĂȚII, SAU SĂ ȘI-L RIDICE EI PENTRU A TE VEDEA PE TINE URCÂND CA SĂ FII TOT CEEA CE POȚI FI, SĂ AJUNGI LA POTENȚIALUL TĂU MAXIM, SĂ DEVII UN EXEMPLU PENTRU EI?
ÎN CăRțILE DE PROGRAMARE
Acum 23 ore

neuro-lingvistică, se spune că nu există eșec, doar oportunități de a învăța lecții. Te gândești că după ce îți invingi frica și îți faci curaj să acționezi, urmează succesul…Ei, bine, NU! Urmează eșecul..avertisemnt – cu cât știi mai mult, cu atât vei suferi mai mari mult. Nu te vor mai satisface lucrurile normale. Nu îți mai ajută o fată care să arate bine: acum vrei să fie și deșteaptă și să-ți împărtășească pasiunile și interesele. NU DEVII BUN DECÂT CÂND DEVII BUN ÎN GESTIONAREA EȘECURILOR. Dacă iubești și nu-ți este întoarsă iubirea, ești terminat. Dacă ești atras și nu creezi atracție, la fel. Deci corpul și minta ta sunt orientate spre acestă parte a vieții de parcă cel mai mare scop al existenței tale este să procreezi! TOȚI MARII FILOZOFI ȘI PSIHOLOGI SPUN ÎNTR-UN COR CĂ ”ATRACȚIA SEXUALĂ ESTE FELUL NATURII DE A NE LUA CORPURILE ȘI MINȚILE PENTRU A FACE COPII, PENTRU CA SPECIA SĂ POATĂ SUPRAVIEȚUI” . Eu le dau dreptate. NATURA ÎȘI PUNE ÎNTREAGA PUTERE DE CREAȚIE ȘI DISTRUGERE LA TREABĂ, fără să aibă bunul-simț să te întrebe dacă ai chef azi sau o lăsăm pe mâine și, ÎNTR-UN JOC DIABOLIC, AMESTECĂ TOȚI OAMENII, TOATE EMOȚIILE ÎNTR-O BĂLTOACĂ A SIMȚURILOR, A EXTAZURILOR ȘI A SUFERINȚEI, CĂUTÂND PERECHI, BĂRBAT ȘI FEMEIE, CARE SĂ SE POTRIVEASCĂ CEL MAI BINE GENETIC, pentru ca rezultatul iubirii lor să fie un individ mai evoluat și cu mai mult potențial decât cei dinaintea sa.
NU EVOLUEZI
Acum 23 ore

DECÂT CÂND ÎȚI ÎNVEȚI LECȚIILE. Nu te salvează nimeni: nici mama, nici tata, nici măcar cititul. Doar experiența ta de viață îți este profesor și judecător. Așadar, prin orice încercări ai trece acum în viața ta, fie că sunt femei, bărbați, ban sau altceva, înțelege că sunt încercări pe care tu le-ai atras în viața ta pentru că ai lecții de învățat, ca să evoluezi. OAMENII ÎNVAȚĂ CUM SĂ ATINGĂ SUCCESUL, CÂND, DE FAPT, AR TREBUI SĂ ÎNVEȚE CUM SĂ FACĂ FAȚĂ EȘECULUI. ”Eșecul apare mult mai frecvent decât succesul, sărăcia este mai des întâlnită decât bogăția, iar dezamăgirea este mai firească decât entuziasmul”. (J.Wallace Hamilton). Întrebarea nu e ”DACĂ VOI AVEA PROBLEME”, ci ”CÂND VOI AVEA PROBLEME, CUM LE REZOLV?” PENTRU BĂIEȚI/BĂRBAȚI: Femeile sunt în general ființe emotive, trebuie să le faci ”să simtă” anumite emoții, iar pentru asta trebuie să-ți dezvolți anumite abilități de comunicare verbală și non-verbală. Să ajungi să faci femeile din jur să fie atrase în mod natural de tine, pentru tipul care ești, NU pentru mașina sau banii tăi. ”Diferența dintre oamenii proști și cei deștepți e că proștii fac mereu aceeași greșeală, iar deștepții fac mereu alta”
MAJORITATEA ADULțILOR
Acum 23 ore

au pierdut această capacitate de a fi creativi și spontani. În familie, la lucru și la școală STIGMATIZĂM greleșile. ÎNTREG SISTEMUL EDUCAȚIONAL ESTE FĂCUT ÎN AȘA FEL, ÎNCÂT CEL MAI RĂU LUCRU PE CARE ÎL POȚI FACE ESTE SĂ GREȘEȘTI. Trebuie să înveți să te descoperi pe tine, SĂ FII ORIGINAL ȘI UNIC…și IREPETABIL, iar pentru asta va trebui să greșești, până când vei învăța lecțiile. DACĂ TOȚI S-AR LUA DUPĂ CINEVA ȘI AR NEGLIJA UNICITATEA, AM AJUNGE NIȘTE CLONE. Însăși atracția sexuală se bazează pe diferență și poți vedea asta în natură. EȘTI DIFERIT, STÂRNEȘTI CURIOZITATEA. Dacă ești la fel, stârnești iritare, plictiseală, indiferență. Avem toți o minte unică și suntem ființe irepetabile. Dar, din păcate, mințile ne sunt intoxicate cu aceleași prostii promovate de societate. REPINGE MODELELE PE CARE POATE AI ÎNCERCAT SĂ LE URMEZI, DAR NU ȚI-AU ADUS CEEA CE DOREȘTI DE LA VIAȚĂ. NAȘTE-LE ȘI EDUCĂ-LE PE-ALE TALE. ”Toți copiii se nasc artiști, însă problema este să rămâi artist și când crești” (Picasso).
SIR KEN ROBINSON
Acum 23 ore

spune că, TOATE SISTEMELE EDUCAȚIONALE DIN LUME AU ACEEAȘI IERARHIE DE VALORI: MATEMATICĂ ȘI LIMBILE, APOI ȘTIINȚELE UMANISTE ȘI APOI ARTELE, DANSUL, ETC…matematică e importantă, dar și dansul e important. Ești învățat că nu are rost să dansezi pentru că nu vei face bani din asta. La fel se întâmplă cu orice pasiune: îți este ucisă de timpuriu pentru că nu vei avea o meserie bănoasă. ÎNSĂ, ÎNTREAGA LUME ASTĂZI ESTE PLINĂ DE CEI CARE ÎȘI URMEAZĂ PASIUNILE ȘI AJUNG SĂ FIE PRINTRE CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN LUME. Același SIR KEN ROBINSON – una din figurile proeminente ale educației creativității, povestea despre o fetiță (Jilien), diagnosticată cu ADHD (Deficit de atenție și hiperactivitate), care nu se putea concentra în clasăl și a fost dusă la doctor. Doctorul a ieșit cu mama din cameră și a pornit radioul. Fetița rămasă singură a început să danseze. Doctorul i-a spus mamei: ” Jilien nu este bolnavă, ea este o dansatoare”. A fost dusă la o școală de dans, s-a alăturat Școlii Regale de Balet și a fost coregraf pentru majoritatea operelor lui Andrew Lloyd Weber. Ea este acum multimilionară în dolari. Astăzi, probabil, un doctor i-ar prescrie medicamente. Așadar, nu lăsa pe nimeni să îți spună ce poți să faci, urmează-ți visurile și, cel mai important: NU ÎȚI FIE TEAMĂ DE GREȘELI. Trebuie să îți fie teamă doar de absența unui răspuns creativ, constructiv la greșeli și de repetarea acelor greșeli, fără să înveți din ele.
PROGRAMAREA SOCIALĂ.
Acum 23 ore

” Matrix este un sistem. Neo. Sistemul acesta este inamicul nostru. Dar când ești în interiorul lui, te uiți în jos, ce vezi? Oameni de afaceri, profesori, avocați, meșteșugari. Înseși mințile oamenilor pe care încercăm să le salvăm. Dar până când reușim, acești oameni încă sunt parte din sistem și asta îi face inamicii noștri. Trebuie să înțelegi: majoritatea acestor oameni, nu sunt pregătiți să fie deconectați. Mulți dintre ei sunt atât de obișnuiți cu el, atât de dependenți de sistem, încât vor lupta să-l protejeze.” (Morpheus/Matrix)
Random image



Ultimele stiri






loading...