2018-10-23 14:47


Ministrul Educației vrea să schimbe regulile OLIMPIADELOR. Profesorii se REVOLTĂ

 |  20:10
Ministrul Educației vrea să schimbe regulile OLIMPIADELOR. Profesorii se REVOLTĂ

Ministerul Educației vrea să schimbe regulile de olimpiadă și a pus în dezbatere o Metodologie de organizare a competițiilor școlare. Este vorba despre un set nou de reguli pentru olimpiade. Printre noutăți: alocarea pentru toate olimpiadele, pe județ, a câte unui loc pentru an de studiu și disciplină la etapele naționale de olimpiadă, dar a 6 locuri pentru București (câte unul pe sector), introducerea regulii ca etapele naționale să se desfășoare în universitățile de stat și nu de către inspectoratele județe ca în prezent, anunță Hotnews.ro.

Limitarea numărului de copii care pot să intre în olimpiadele naționale, indiferent de specificul olimpiadei, și alocarea unui număr mare de locuri pentru București va face ca interesul copiilor din județe să scadă și mai tare decât în prezent, avertizează profesorii cordonatori de olimpici. 

Daniela Bogdan, profesor de Chimie și antrenor de olimpici la Chimie, spune că o problemă o reprezintă alinierea tuturor olimpiadelor la același număr de elevi participanți, fără a se ține cont de specificul concursului. “Acum, dacă tot era momentul ăsta de restartare a metodologiei, mi se părea important să aduci olimpiadele acestea naționale la nivelul celor internaționale, adică să te pliezi pe ce se întâmplă la internațională, nu să le aduci pe toate la nivelul concursurilor de meserii”, a avertizat aceasta, conform Hotnews.ro.Nevoia de a pune ordine în competiții a venit după ce s-a diferențiat bugetul alocat, majorându-se sumele pentru organizarea de olimpiade, în detrimentul concursurilor, spune Bogdan. “Pentru că alocările de buget erau mai mici la concursuri, toată lumea a încercat să transforme concursul X în olimpiade. Bugetul nu ar trebui să fie diferențiat că e concurs ori olimpiadă. Nu trebuie să le faci pe toate. E nebunia aceasta că trebuie să fie cât mai multe concursuri, că am ajuns ca elevii aproape să nu mai facă școală, participă numai la concursuri. Ar trebui să fie niște concursuri foarte țintite, cu selecții riguroase și cu niște copii care să performeze în domeniul pe care îl aleg”, spune profesoara. “Ce se dorește acum: să participe un elev la 7 olimpiade. Ori asta nu este performanță”, susține Daniela Bogdan.În ceea ce privește regula ca olimpiadele naționale să fie organizate în universități, “în spatele ei stă dorința unor universități care nu au studenți de a îi apropia de ele. Eu nu cred că un elev care este acum în clasa a XII-a își dorește să meargă la universitatea X, pentru că a făcut olimpiada acolo. Asta este în subtext”, spune Bogdan. “Mie mi se pare că o altă problemă este alocarea de premii. Cred ca ar fi fost mult mai decent și mult mai bine pentru elevii participanți să primească medalii, nu bani. Elevii nu merg la olimpiade că primesc 150 de lei la premiul I”, a declarat pentru HotNews.ro profesoara Daniela Bogdan.  Aceasta a explicat că la olimpiadele organizate de celelalte țări “nu se dau deloc bani”. În România, “li s-au dat doar diplome elevilor, la olimpiade, până în 2001. Doamna Andronescu când a devenit ministru a considerat că elevii trebuie răsplătiți cu bani. Și de atunci a început alocarea de fond pentru premii și mențiuni. (…) În 2001, a fost un revers al medaliei: unii s-au bucurat ca primeau niște bani, foarte puțini, e drept, dar a fost o supărare foarte mare atunci - și pe urmă lumea s-a obișnuit - pentru că s-a tăiat din numărul de premii”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-07-26

TAGURI: ministrul educatiei, reguli, olimpiada, metodologie, profesori
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
21 Iul 2018

Nu mai stiu ce prostii sa ghiceasca si boii acestia Nici comunistii n-au limitat numarul participantilor la olimpiade si atunci sefacea carte nu ca acum
VASILE SOROHAN
22 Iul 2018

Dumnezeule! Mai sunt multi tampiti prin acest minister? Altfel nu se explica .....
SUNT!
22 Iul 2018

UN APARAT SUPRA-DIMENSIONAT, CA SĂ AIBĂ SĂ DEA LA TOȚI SĂ MĂNÂNCE, NUMAI SĂ TACĂ ȘI SĂ FACĂ CE LI SE SPUNE! Cum observă unul deștept: Guvernul României: 27 de Miniștri (9 Femei): Guvernul Italiei = 19 miniștri, Guvernul Franței = 16 miniștri, Guvernul Germaniei = 13 miniștri, Guvernul Spaniei = 13 miniștri, Guvernul Ungariei = 8 miniștri, Guvernul României = 27 minștri. DE CE? Păi, dacă economie nu mai E, agricultura e de subzistență, pompăm ministere și agenții FĂRĂ NUMĂR, inventăm/naștem altele dacă e cazul! Soluția n-a spus-o bancherul ăla american? Pentru tineri, două variante: LUCRAT-UL LA STAT SAU LA MULTI-NAȚIONALELE NOASTRE! Păi, ce credeați voi că urmează după DEPOPULAREA FORȚATĂ PRIN MIGRARE MASIVĂ, (E X O D) CA DUPĂ RĂZBOI, APOI VINDEREA PĂMÂNTULUI BARONILOR LOCALI SAU STRĂINILOR, ÎNCÂNTAȚI DE POLITICA FAVORIZA(N)TĂ LOR, NU PROȘTILOR DE ROMÂNI?! MIGRAREA SPRE ORAȘE SAU STRĂINĂTATE! Cei de la oraș, nu mai știu, habar nu au ce se întâmplă cu satele, comunele lor părăsite, ce învârt primarii numiți politic, DONATORI de bunuri, bani și VOTURI pentru CUTRELE PARLAMENTULUI, răsplătiți cu pensii speciale! De altfel, nici nu știu dacă existența lui mai e justificată...pe cine/ce mai reprezintă un handicapat de parlamentar județul/comuna/satul aproape pustii, golite de cetățeni.
MăI FRAțILOR!
22 Iul 2018

Ne-au făcut ăștia ÎN FOI DE VIȚĂ! Au făcut experiențe PSIHO pe noi, nu mai dintre cele în privința apei, mâncării, aerului...e-adevărat, că am fost nu mulți, cam aceiași care am contrat/certat clasa politică infractoare, dar DEGEABA fiindcă organele ”abilitate” (ce gol sună...) dorm (intenționat) în crăci, în papuci, pe buci...cum vreți voi! Au aplicat, învățând de la cei care-i trag de sfori CE/CUM/ÎN CE FEL să aplice pe noi măsurile de austeritate, concomitent cu JAFUL nemaipomenit al țării, resurselor ei...EI TREJI, CU LECȚIA ÎNVĂȚATĂ, NOI - PROȘTI/PROSTIȚI ȘI NAIVI! NE-AU FĂCUT ĂȘTIA PE PUNCTE...10 LA NUMĂR, MAI ALES 3, 4, 5, DAR ȘI 9... PRIN APLICAREA MĂSURILOR PRIN METODA DEGRADEU, ÎNCET DAR SIGUR, APOI PRINTR-O AUTO-ÎNVINOVĂȚIRE, NU PRIN BLAMAREA CUI TREBUIE!
PRINCIPIUL HEGELIAN
22 Iul 2018

(problema – reactie –solutie): El se desfasoara in 3 etape: teza-antiteza-sinteza; Primul pas – TEZA – este crearea unei probleme; al doilea pas este ANTITEZA – este crearea unei stari opuse problemei (teama, panica, isterie); al treilea pas – SINTEZA – este oferirea acelei solutii pentru problema, care a fost initial creata – astfel se poate crea o permutatie in popor, care fusese declansata de pasii 1 si 2; Asa-numitul razboi psihologic. Principiul Hegelian poate fi aplicat desigur, si in domenii constructive! Cunoscutul politolog, filozof si lingvist nord-american Noam Chomsky, profesor emerit la Masssachusetts Institute of Technology a stabilit lista celor “zece strategii de manipulare” prin mediile de informare in masa. Pentru Chomsky “libertatea de exprimare este mai importanta decat orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta il intretine cu adevarul faptelor in sine”; Chomsky evoca diferitele tehnici de manipulare si in primul rand - strategia diversiunii.
UNU:
22 Iul 2018

1. Strategia diversiunii: Strategia diversiunii consista in deturnarea atentiei publicului de la problemele importante si de la schimbarile hotarate de elitele politice si economice, printr-un potop continuu de distractii si de informatii neinsemnate. Chomsky analizeaza diferitele tehnici de spalare a creierului, pe care o indura poporul nostru. “ A distrage in permanenta atentia publicului, departe de adevaratele probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara niciun timp de gandire” scrie Chomsky;
DOI:
22 Iul 2018

2. Strategia a doua: A cauza probleme si, apoi, a oferi solutii: aceasta metoda se mai numeste si “problema –reactie-solutie” si deriva din principiul Hegelian “teza, antiteza si sinteza”. La inceput se creeaza problema sau “situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, PENTRU CA TOCMAI ACESTA SA CEARA masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate De exemplu: DEZVOLTAREA INTENTIONATA A VIOLENTEI URBANE sau sau ORGANIZAREA DE ATENTATE SANGEROASE pentru ca publicul sa ceara legi represive, in detrimetul libertatii.
TREI:
22 Iul 2018

3. Strategia “in degradeu”: pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila este de ajuns sa fie aplicata in mod progresiv, in “degradeu”, pe o durata de 10 ani. In acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolute noi din 1980 incoace. Somaj masiv, imigratie-invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fost aplicate in mod brutal;
PATRU:
22 Iul 2018

4. Strategia cu actiuni cu date diferite: o alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarare nepopulara este de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara” , obtinand acordul publicului in prezent pentru aplicarea ei in viitor. Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decat al unuia apropiat. In primul rand, pentru ca efortul nu este imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ca “totul va merge mai bine maine”, si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat. In fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile europene intre 1992-1995 si aplicate pana in prezent.
CINCI:
22 Iul 2018

5. A se adresa publicului ca unor copii mici: cea mai mare parte a adresarilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic, de 12 ani, sau un handicapat mintal. De ce oare? “Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar vea 12 ani, atunci acesta, prin sugestabilitate si cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atat de lipsita de simt critic ca al unui copil de 12 ani”, analizeaza Chomsky;
ȘASE:
22 Iul 2018

6. A face apel mai mult la partea emotionala decat la gandire: este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor. In plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea anumitor idei, dorinte, spaime, pulsatii sau comportamente;
ȘAPTE:
22 Iul 2018

7. Mentinerea poporului in nestiinta si prostie: a face in asa fel ca poporul sa nu inteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui. Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cat mai slaba, incat prapastia de nestiinta care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramana de neinteles de catre cele dintai.
OPT:
22 Iul 2018

8. A incuraja publicul sa se complaca in mediocritate: a incuraja publicul sa creada ca e “bine” sa fi prost, vulgar si incult. A-l indopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate , niste tampenii monstruoase;
NOUĂ:
22 Iul 2018

9. A inlocui revolta cu invinovatirea: a face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, in loc sa se ridice impotriva sistemului, individul se sub-estimeaza si se invinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, avand ca efect abtinerea de la actiune. Si, fara actiune, nu exista revolutie!
ZECE:
22 Iul 2018

10. A cunoaste oamenii mai bine decat se cunosc ei insisi: In ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescanda intre cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare. Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, “sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic. Sistemul cunoaste individul mediu mai bine decat el insusi. Aceasta inseamna ca, in majoritatea cazurilor, sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decat ei insisi.
Random image



Ultimele stiri






loading...