2017-11-21 17:53


PROIECT pentru INTEGRAREA a 50 de copii cu AUTISM în școlile din România

 |  13:35
PROIECT pentru INTEGRAREA a 50 de copii cu AUTISM în școlile din România

A fost demarat un program care vizează integrarea a 50 de copii cu tulburări comportamentale și din spectrul autist în sistemul educațional de masă.

În cadrul proiectului sunt simulate orele de clasă din cadrul unei grădinițe, respectiv școli, unde terapeutele ATCA au rol de educatoare, iar copiii au statut de elevi. Copiii sunt pregătiți pentru activități specifice cadrului educațional normal — lucrează la tablă, fac fișe, lucru manual, trec prin jocuri de rol, spun povești, recită poezii. Terapeutele stabilesc curricula fiecărui grup bazându-se pe programa școlară națională, pe care o adaptează nevoilor copiilor înscriși în program. Părinții și profesorii acestora sunt încurajați să asiste la ore pentru a învăța să înțeleagă mai bine nevoile sociale și emoționale ale copiilor. Fiecare dintre copii este evaluat, fiind făcute recomandări individualizate, se menționează în comunicat.

"Copiii cu tulburări din spectrul autist se pot lovi de multe dificultăți când intră în contact cu colegii de la școală sau cu profesorii pentru că au nevoi diferite, interacționează și reacționează altfel în comparație cu colegii lor. De aceea, am inițiat un program prin care cei mici sunt pregătiți, printr-o suită de activități de tip after-school, să facă față provocărilor din sistemul educațional normal. În plus, toate persoanele relevante din viața copiilor, în cazul de față părinții și cadrele didactice, învață să colaboreze eficient pentru ca școlarii să nu treacă prin experiențe care, în loc să îi ajute să se dezvolte, să le provoace inhibiții sociale suplimentare", a afirmat într-un comunicat președinte Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA), Anca Dumitrescu.

Conform unui studiu al ANPDCA (Autoritatea Națională pentru Protecția Copilului și Adopție) din 2015, menționat în comunicat, în învățământul de masă sunt integrați 23.773 de copii cu dizabilități, în învățământul special — 14.859, iar la domiciliu sunt școlarizați alți 1.083 de copii, în total 39.715 fiind încadrați în învățământ. Ponderea medie a copiilor cu dizabilități, școlarizați pe ciclurile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial și liceal din învățământul de masă este de 36%. Din păcate, la acest moment nu există o statistică oficială privind numărul copiilor cu dizabilități specifice spectrului autist.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-11-10

TAGURI: proiect, copii, autism, scoli, romania, integrare



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova