2016-12-05 10:33

EVENIMENT


Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO

 |  18:31
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
Şapte din cele 11victime carbonizate găsite printre resturile aparatului Antonov 2, prăbuşitluni după-amiază, la Tuzla, au fost identificate, a precizat, ieri, şeful Secţieide Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă ÎnaltaCurte de Casaţie şi Justiţie, Marius Iacob. Acesta a precizat că anchetaconstituie deja obiectul unui dosar aflat în instrumentarea Secţiei ParchetelorMilitare şi că cercetările vor fi finalizate în aproximativ două luni.Procurorii nu se pot pronunţa, în acest moment, cu privire la cauzele care aucondus la producerea tragediei aviatice, urmând ca anchetatorii să audieze celedouă victime care au scăpat cu viaţă pentru a putea trage unele concluzii.

Cercetarea la faţalocului a durat câteva ore şi s-a făcut în prezenţa adjunctului SecţieiParchetelor Militare, procuror Nicolae Lupulescu, şi a şefului Secţiei de UrmărirePenală şi Criminalistică, Marius Iacob. La cercetări au mai luat parte şefulInstitutului de Criminalistică din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei şio Comisie specială a Ministerului Apărării Naţionale. Potrivit unui comunicatal Parchetului General, „lafaţa locului s-a deplasat echipa coordonată de procurorii militari, însoţită decomisia specială de investigare constituită la nivelul Ministerului Apărării Naţionale,împreună cu specialişti criminalişti conduşi de comisar-şef Gabriel Ţâru,directorul Institutului de Criminalistică din cadrul Inspectoratului General alPoliţiei Române. Ca prime măsuri, s-a dispus izolarea locului tragediei, fiind ridicatecele 11 cadavre carbonizate, iar cele trei victime au fost transportate laSpitalul Militar Central Bucureşti. O victimă a decedat, alte două suntinternate la această unitate medicală. Cercetările au continuat la faţa loculuipână în jurul orelor 1.30, fiind periată întreaga zonă pentru a fi ridicatetoate probele. În prezent se efectuează necropsiile cadavrelor la Spitalul JudeţeanConstanţa, iar la faţa locului se continuă perierea zonei pentru a fiidentificate toate componentele avionului în vederea stabilirii pistelor decercetare”.

Şapte victime,identificate

Anchetatorii auapelat chiar la un elicopter al Ministerului Administraţiei şi Internelor carea survolat zona, încercând să refacă traseul aeronavei înainte de producereaaccidentului. Procurorii au căutat, în special, cutia neagră a avionului,ridicând de la faţa locului resturile desprinse din fuselajul aparatului, carevor fi transportate la Institutul de Criminalistică din Bucureşti. “Până înprezent au fost identificate şapte dintre cele 11 persoane decedate, urmând ca încursul zilei de astăzi (ieri – n.red.) să se continue identificarea tuturordecedaţilor”, a precizat procurorul Mariu Iacob.

Victor Strâmbeanu,comandantul Componentei Operaţionale Aeriene, a declarat că pânăacumanchetatorii nu au luat nici un fel de declaraţii celor care ausupravieţuit, însă auvorbit cu martorii, de la care au obţinut informaţiivaloroase, care coroborate cu informaţiile tehnice vor conduce într-un timprezonabil la o concluzie. Convorbirile între pilot şi turnul de control au fostnormale. Decolarea a fost normală până la desprindere, de aceea discuţiile cuturnul de control nu au fost relevante. Nu avem indicii că s-ar fi produs oexplozie în timpul zborului. “Nu ştiu dacă s-a oprit motorul în timpulzborului, însă mai degrabă aş spune că nu”, a conchis Stâmbeanu.

Cauzele tragedieiaviatice, neclare

“Botezul aerului” arfi prima variantă luată în calcul de anchetatori. Este vorba despre o manevrăde decolare rapidă, pentru producerea unui gol de aer în interorul aparatului,manevră utilizată în timpul antrenamentelor militare. Cu toate acestea, ipotezaeste zdruncinată de faptul că toţi membrii echipajului erau paraşutiştiprofesionişti. O a doua variantă vizează o eroare de pilotaj neidentificată până la acest moment. O a treia ipoteză de lucru are în vedere o defecţiunetehnică a aparaturii de comandă sau chiar a instalaţiei de alimentare cucombustibil. În fine, o a patra variantă vizează o intersectare a uneieventuale erori de pilotaj cu o cauză tehnică. Anchetatorii au exclus însăposibilitatea ca unele dintre victimele aflate în interorul aeronavei Antonov 2să fi sărit din avion, întrucât toate victimele au suferit arsuri majore pecorp. Cadavrele carbonizate a zece persoane au fost extrase, ieri, de mediciilegişti din epava avionului. Alte trei persoane au fost transportate la Bucureşti,iar în cursul nopţii de luni spre marţi una dintre ele a decedat în urmaarsurilor suferite.

Au murit fulgerător,focul nelăsându-le nici o şansă

Ministerul ApărăriiNaţionale a dat publicităţii lista celor 12 militari care şi-au pierdut viaţa înurma accidentului de luni, de la Tuzla. Este vorba despre patru militari dincadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

• Comandorul Nicolae Jianu (comandantul şcoliide Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc). Avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doicopii.

• Locotenent-comandor Cătălin VicenţiuAntoche (34 de ani). Era căsătorit şi avea un copil.

• Locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.

• Maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ.Avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

• Locotenent Liviu Antim. Avea 27 de ani şiera necăsătorit.

• Maistrul militar clasa a II-a FlorinClaudiu Cişmaşu. Avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

• Maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi.Avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil.

• Maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc.Avea 29 de ani şi era necăsătorit.

• Fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman. Avea 26de ani şi era necăsătorit.

• Fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu. Avea 22de ani şi era necăsătorit.

• Fruntaşul Cosmin Furtună. Avea 28 de ani, şiera necăsătorit

• Soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25de ani, necăsătorit.

Aeronava Antonov 2 a fostproiectată de ucraineni folosind modelul românesc IAR 39

Avionul militar Antonov 2,prăbuşit pe Aeroportul din Tuzla, a fost fabricat în anii ’70 şi esteconsiderat unul dintre cele mai longevive avioane utilitare şi agricole produsevreodată. Aeronava este un biplan uşor, cu un singur motor. Prototipul a zburatpentru prima dată la 31 august 1947. Constructorul ucrainean ar fi folositdrept model la proiectarea Antonov 2 modelul românesc IAR 39. Avionul esteutilizat la transportul de pasageri, putând transporta până la 12 persoanepentru paraşutism.

Preţul de fabricaţie al unuiastfel de aparat este de 30.000 de dolari şi au fost construite, din 1947 şipână în 2002, 18.000 de exemplare. Aparatul poate decola şi ateriza scurt şipoate zbura cu viteze foarte mici. Avionul poate opera inclusiv pe terenuriaccidentate sau neamenajate. Greutatea unui Antonov 2 gol este de 3.300 dekilograme, iar greutatea totală încărcat este de 5.500 de kilograme. Are unmotor cu o putere de 1.000 de cai-putere şi un rezervor pentru combustibil de1.200 de litri. Viteza maximă pe care o poate atinge acest aparat este de 258 km/h,iar viteza de croazieră este de 190 km/h. Poate atinge un plafon de înălţimemaximum de 4.500 de metri. Aeronava militară Antonov 2 are codul NATO “Colt”.

Tragedia de la Tuzla, când oaeronavă Antonov 2 a luat foc la scurt timp după decolare, nu este un faptsingular de acest gen. În urmă cu fix doi ani, respectiv pe data de 5 iulie2008, un avion Antonov 2, aparţinând SC Eurojet SA, care executa lucrări de erbicidares-a prăbuşit lângă comuna ilfoveană Ştefăneşti. La scurt timp după prăbuşire,avionul a luat foc şi a ars complet. Din fericire, nu au fost înregistratevictime, iar membrii echipajului au acuzat o defecţiune la sistemul dealimentare. De remarcat este că şi avionul prăbuşit, la începutul acestei săptămâni,la Tuzla, a luat foc. Din nefericire, de această dată, 12 militari şi-aupierdut viaţa, iar alte două persoane au fost grav rănite.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-01-09

Mai multe imagini:
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom

Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom

Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom
Ancheta în cazul Tuzla va dura două luni | VEZI FOTO
zoom




Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image