2016-12-03 06:44

EVENIMENT


Boagiu îşi înfiinţează propria poliţie rutieră

 |  21:48

Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, se pregăteşte să-şi înfiinţeze o structură unde trebuie să angajaze aproximativ 400 de oameni. Guvernul a aprobat ordonanţa prin care se înfiinţează Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, în subordinea Ministerului Transporturilor. Înfiinţarea acestei instituţii care se va ocupa de amenzile date şoferilor ar putea aduce pierderi de cel puţin 10 milioane de euro la bugetul de stat reprezentând taxe şi amenzi aplicate de inspectorii de la Autoritatea Rutieră Românăm care nu vor mai fi încasate.  

Pe lângă poliţiştii de la circulaţie, începând cu luna decembrie, şoferii vor fi opriţi în trafic şi de angajaţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Dacă până acum angajaţii de la Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi aveau dreptul să controleze şoferii, din decembrie numai inspectorii ISCTR vor avea dreptul să amendeze participanţii la trafic.

Noua structură din subordinea Ministerului Transporturilor, conform actului de înfiinţare, „asigură inspecţia şi controlul respectării reglementarilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere”. Şi dacă tot se mai înfiinţează o nouă instituţie a statului, Ministerul Transporturilor trebuie să angajeze 400 de oameni, dintre care 320 de inspectori. Surprinzător, aceştia vor avea dreptul să oprească orice autovehicul în trafic, dar şi să imobilizeze orice vehicul rutier. „În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul să oprească orice autovehicul, altele decât cele exceptate de lege, care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, precum şi la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere. Inspectorii pot opri vehiculele semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers”, potrivit hotărârii de înfiinţare a ISCTR.

Tot în exercitarea atribuţiilor de serviciu, angajaţii Inspectoratului vor avea dreptul să ridice plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere înmatriculate în alte state cu ocazia dispunerii măsurii de imobilizare sau să interzică dreptul de utilizare a vehiculelor rutiere înmatriculate în România, care nu îndeplinesc condiţiile de operare.

Se  blochează sistemul de control

Surse din cadrul sindicatelor din transporturi ne-au explicat că înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier conduce la blocarea sistemului de control. „Interconectarea bazelor de date ale CNADNR, ARR şi RAR ar putea dura câteva luni. Aceste întârzieri creează probleme juridice din cauza circuitului deficitar al informaţiilor între cele patru instituţii. Implementarea acestui sistem la parametrii maximi poate dura şi zece ani”, ne-au precizat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-02-22



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image