2016-12-05 12:54

EVENIMENT


CFR Călători a închis două linii strategice

 |  21:00
CFR Călători a închis două linii strategice

Dacă tot nu a reuşit declanşarea procedurilor de concediere colectivă, CFR Călători, prin Regionala Bucureşti, închide liniile strategice Ploieşti-Slănic Prahova şi Ploieşti-Măneciu pentru simplul motiv că acestea nu ar fi rentabile. Prin închiderea acestor linii, obiective de importanţă strategică ale României riscă să fie izolate. Toată această situaţie este doar în favoarea transportului rutier care poate impune tarife nesociale şi vehicule sub normele de siguranţă.

Conducerea CFR Călători a pus cruce liniei de cale ferată strategică Ploieşti Sud-Slănic Prahova. După4 ani în care această rută a fost închisă din cauza distrugerilor cauzate de inundaţii, în vara anului trecut, CFR Călători a reluat circulaţia trenurilor. Decizia reluării traficului a fost luată la finalul lucrărilor de refacere a unui podeţ, care au costat aproximativ 3 milioane de lei. Surprinzător, după  numai o jumătate de an, în 04 februarie 2012, CFR a sistat definitiv circulaţia tuturor trenurilor, lăsând navetiştii fără mijloc de transport. „Oamenii nu au cu ce se deplasa la Ploieştişi Bucureşti. Linia CF Ploieşti Sud-Slănic a fost deschisă încă din anul 1883, iar acum CFR Călători o închide. Linia CF Ploieşti Slănic este un obiectiv strategic, întrucât pe aici se fac transporturile de sare pentru deszăpezire de la Salina Slănic. Au închis linia pe motiv de nerentabilitate. Nu avea cum să fie rentabilă dacă plimbau un tren gol la ora 2 noaptea”, ne-a explicat unul dintre miile de navetişti de pe Valea Slănicului. Acesta ne-a spus că sute de navetişti nu mai au cum să ajungă la Ploieşti. „Fără să anunţe oamenii, CFR Călători a închis gările şi linia. Este strigător la cer. Valea Slănicului este închisă, aproximativ 50.000 de oameni sunt izolaţi”, ne-a mai spus navetistul.

O altă linie de cale ferată de importanţă strategică este Ploieşti-Măneciu, închisă de conducerea CFR Călători pe aceleaşi considerente. Decizia a fost luată în pofida faptului că în apropierea căii ferate, pe raza localităţii Teişani, se află un depozit strategic de combustibil. „Directorul Regionalei CF Bucureşti, Ecaterina Pricope, şi directorul general al CFR Călători, Ioan Maer, au decis închiderea acestor linii CF. Chiar dacă nu se poate circula pe linia CF Bucureşti-Giurgiu, conducerea CFR Călători nu a decis suspendarea activităţii pentru că se sparg milioane de euro în gara de la Giurgiu”, ne-au precizat sindicatele din CFR.

În data de 23 februarie, linia CF Ploieşti-Slănic va fi scoasă la licitaţie prin Bursa Română de Mărfuri. „Linia este scoasă la licitaţie la preţul de un milion de lei chiria, pe an, nu se bagă nimeni în condiţiile în care linia CF Bucureşti-Olteniţa s-a închiriat pe bani mai puţini”, au explicat sindicalişti din CFR. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-06-05

TAGURI: CFR Călători, Slănic Prahova, linii strategice



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ADITZACODITZA
21 Feb 2012

Pe subiectul de genul asta se pot scrie articole serioase si grele (in continut). La prima vedere paradox - in toate cazurile de sectii de circulatie declarate neinteroperabile, pe care operatorul de transport de calatori apartinand statului - CFR-Calatori - nu realiza venituri corespunzatoare, dupa ce au fost scoase la licitatie de catre gestionarul de infrastructura (CFR SA) si adjudecate de catre operatori privati au devenit nu rentabile ci foarte rentabile. Articolul de mai sus e scris ca insa in doi peri amestecand gestionarul de infrastructura cu operatorul de transport (chiar daca sunt amandoua de stat sunt entitati diferite) : "CFR Calatori a inchis linia" sau "CFR Calatori a inchis garile si linia" . Garile si liniile sunt ale CFR SA. Daca nu stiati va spun eu: gestionarul de infrastructura poate inchide linia (asa cum a facut-o datorita distrugerilor cauzate de inundatii) iar un operator de transport poate sa nu mai opereze (sa nu mai puna in circulatie trenuri) pe o anumita linie chiar daca linia nu este inchisa circulatiei. Mai aruncati apoi si afirmatii holocaustice gen "toată această situaţie este doar în favoarea transportului rutier care poate impune tarife nesociale şi vehicule sub normele de siguranţă" - pe de o parte daca este concurenta si intre diversi transportatori auto cum s-ar putea ajunge la tarife nesociale? (nesociale de ce ? n-ar mai putea sa mearga pe "blat" sau cu "nasul" asa cum fac cu trenul?) iar pe de alta parte oricine ar constata ca vehiculele puse in circulatie sunt sub normele de siguranta poate sesiza acest lucru autoritatilor in drept. De asemeni articolul este "dezechilibrat" pentru ca va marginiti la a cita pe navetisti, pe sindicalisti (si acestia fara nume) si atat. Pe reprezentantii la virf ai CFR SA si CFR Calatori de ce nu? Fiecare v-ar fi spus punctul de vedere privitor la sectorul pe care il gestioneaza si noi cititorii am fi avut tabloul complet... Concluzia, articolul este cam de CANCAN Cu prea putina stima pentru acest mod de a face gazetarie! PS: ar fi fost interesant pentru noi sa ne citati surse ale exploatarii minei de sare cu privire la ponderea livrarilor de sare cu mijloace auto, respectiv mijloace feroviare.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Trafic îngreunat pe DN2 după ce un mal s-a surpat Poliţiştii rutieri din Prahova au impus restricţii de circulaţie, pe DN 1, în zona Câmpina,... 25 Noi 2016 | (0)
Fostul vicepreședinte al CJ Prahova, condamnat la închisoare Fostul vicepresedinte al Consiliului Judetean Prahova, Radu Ionescu, a fost condamnat, luni, la... 28 Noi 2016 | (0)