2016-12-08 14:15

EVENIMENT


CFR concediază fără salarii compensatorii

 |  21:00
CFR concediază fără salarii compensatorii

Chiar dacă protestele din ultimele zile au amânat concedierile colective de la CFR, conducerile celor trei companii feroviare au apelat la o prevedere din Codul muncii pentru a trimite oamenii în şomaj fără salarii compensatorii. Mai mult, contractele de muncă ale salariaţilor CFR Călători sunt suspendate din cauza întârzierilor înregistrate la Registrul Comerţului privind reorganizarea operatorului feroviar.

După ce sindicatele din CFR au reuşit să convingă conducerea Ministerului Transporturilor să amâne concedierea colectivă a peste 4.500 de salariaţi,conducerile celor trei societăţi feroviare au găsit o soluţie economicoasă de a trimite angajaţii în şomaj. „Sindicatele din CFR nu au câştigat nimic prin anularea procedurilor de concediere colectivă a peste 1.000 de salariaţi de la CFR Călători. S-au anulat doar concedierile colective care prevedeau protecţie socială, iar ceferiştii urmează a fi concediaţi individual, succesiv, în grupuri de până la 29 de salariaţi. Conform art. 68 lit. c din Codul muncii, de la 30 de salariaţi în sus se vorbeşte despre concediere colectivă. Cel mai bun exemplu este la  CFR Marfă, unde, în 16 ianuarie, 21 de salariaţi din cadrul Centrului Zonal de Marfă Galaţi au primit decizii de concediere individuală fără salarii compensatorii. Motivarea în fapt a concedierii este desfiinţarea postului ocupat de salariat”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, majoritatea ceferiştilor care au primit decizii de concediere sunt salariaţi care au cerut executarea plăţilor câştigate în instanţă. „DupăCentrul Zonal de Marfă Galaţiar putea începe concedieri individuale în cadrul CZM Braşov, Timişoaraşi Bucureşti. Dacă numărul salariaţilor trimişi în şomaj prin procedura de concediere individuală depăşeşte 10% din numărul total de angajaţi de la CFR Marfă se încalcă Codul muncii”, ne-au explicat sursele citate.

„La prima întârziere salarială oprim lucrul”

Odată cu amânarea procedurilor de concediere colectivă a peste 1.000 de oameni de la CFR Călători, conducerea operatorului feroviar caută soluţii pentru plata salariilor. „A existat o sincopă, în sensul că s-a încercat întârzierea plăţii chenzinei pentru luna decembrie. Bugetul CFR Călători este conceput cu o tăiere a lefurilor pentru mai mult de 1.000 de salariaţi.  Mai mult, reorganizarea CFR Călători şi înregistrarea notificării la Registrul Comerţului a dus la întârzierea transferului contractelor salariaţilor operatorului feroviar. Numai salariaţii de la nivelul central al CFR Călători şi directorii Regionalelor au contracte înregistrate”, ne-au mai spus sursele citate.

Pe de altă parte, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a precizat că subvenţia pentru CFR Călători în 2012 este de 937 milioane de lei, faţă de 1,3 miliarde de lei în 2011. „Indiferent ce se decide în legătură cu procedurile de concediere colectivă de la CFR Călători, oamenii trebuie să îşi primească salariile. Ceferiştii sunt foarte revoltaţi, sperăm să nu se ajungă la oprirea lucrului”, ne-a mai precizat Măntescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639551-07-19

TAGURI: CFR, concedieri, salarii ocmpensatorii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

FANTOMAS
31 Ian 2012

Marele demolator al Romaniei, Traian Basescu, cel care acum cateva zile se lauda ca este Comandant de Vapor si stie ce trebuie facut, a uitat sa precizeze ca atunci cand era Comandantul Vaporului Ministerul Transporturilor a partasit puntea lasand a 7-a Flota de Pescuit Oceanic din Lume sa se scufunde, a gaurit si copastia CFR-ului, spargand-o in CFR-Marfa, CFR-Calatori, CFR....., a inventat mai multi sefi de gara in garile mari (sef de gara pentru calatori, pentru infrastructura, pentru marfa sau cine dracu mai stie cati disipand astfel responsabilitatea si intronand Haosul. De asemenea a disponibilizat o multime de PUTUROSI care aveau ca sarcina sa bata cu ciocanul in roata - pentru a depista fisuri ascunse, picherii de cale, de poduri, etc. , posturi de acari, etc. care aveau ca sarcina depistarea in faza incipienta a eventualelor defectiuni. Acum este mult mai simplu, nu-i mai platim si aflam de ele prin accidente. In perioada DE TRISTA AMINTIRE, au fost electrificati 12.000 km. de linii c.f. din care 4.000 in linie dreapta. Recunosc, fata de AUTOSTRAZI, la Calea Ferata au fost reabilitati cca. 400 km. de cale ferata (in linie dreapta Buc. - C-ta + Buc.- Predeal) Dar cum? Cu stalpi cu proasta performanta (o elasticitate precum si sesibilitate marita la torsionare, mult prea mari fata de vanturile din Romania, stalpi importati din Franta - profilul H fiind singurul care nu se face in Romania. Alta PROSTIE, faptul ca stalpii existenti sunt mult mai fiabili, sunt de 3 tipuri pe cand rahaturile H, sunt cca. 12 tipuri. Inca o chestiune, au desfiintat scolile de specialitate ale CFR-ului. Au inchiriat linii secundare, din care multe au ajuns la fier vechi. Si sa nu uit: am vazut trenuri particulare care daca au 10-12 calatori intr-un vagon sunt aglomerate. Gurile rele spun ca transportul de calatori este subventionat: transportul de stat la NUMARUL DE CALATORI iar transportul privat la NUMAR DE KM> PARCURSI. Asa o fi? Ce urmeaza? SCUFUNDAREA TARII.
UN CETATEAN
31 Ian 2012

Cind o sa scrieti si despre BARONII din CFR . Disponibilizati vor fi doar salariatii care nu presteaza pe domeniile acestor BARONI . Nu prezinta nici un interes acei salariati devotati caii ferate si care au dus greul .
GINA
31 Ian 2012

SINDICATELE SUNT VINOVATE, EI FURA COT LA COT CU CEI DIN MINISTER...EI AU DISTRUS , EFECTIV CALEA FERATA . MOLE ION SI GASCA LUI DE IMBOGATITI PESTE NOAPTE.
ADRIAN
31 Ian 2012

de ce nu prezentati si ce drepturi au liderii de sindicat???? salarii, masini, telefoane, scoatere din productie, etc date socante!
CFR MARFA - CZM GALATI
01 Feb 2012

Toate CZM -urile functioneaza dupa o organigrama. De ce nu-l intreaba numeni pe dl. Micu, director general, de ce doar posturile de pe Galati au fost desfiintate avand in vedere ca exista activitate pe Galati. De ce nu ne-au pus la dispozitie actele mentionate in decizia de concediere. De ce nu nu-l intreaba nimeni despre amenintarile facute la adresa noastra ca am execuata societatea pentru drepturi castigate in instanta de catre sindicate si neacordarea lor decat cu executare silita. Dvs. nu stiti in ce stre am lucrat noi in ultimii 2 ani cu amenintari zilnice ca vom fi disponibilizati, nu conteaza ca ai muncit, raman doar cei cu pile. Sunt cazuri in care salariatii care au ridicat drepturi banesti cu executor au fost intrbati daca returneaza banii pentru a ramane in serviciu. Nu toti am fost intrebati daca returnam banii in contul societatii, drep dovada cele 21 de decizii de disponibilizare individuala. Traiesc cu speranta ca cineva o sa-l intrebe pe directorul general, DE CE CZM Galati, DE CE nu au destituit Managerul CZM-ului care ne-a comunicat ca nu primim banii decat cu executor judecatoresc.
KRIS
02 Feb 2012

ART. 68 (1) Prin concediere colectivã se înţelege concedierea, într-o perioadã de 30 de zile calendaristice, din unul sau mai multe motive care nu ţin de persoana salariatului, a unui numãr de: a) cel puţin 10 salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are încadraţi mai mult de 20 de salariaţi şi mai puţin de 100 de salariaţi; b) cel puţin 10% din salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are încadraţi cel puţin 100 de salariaţi, dar mai puţin de 300 de salariaţi; c) cel puţin 30 de salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are încadraţi cel puţin 300 de salariaţi. (2) La stabilirea numãrului efectiv de salariaţi concediaţi colectiv, potrivit alin. (1), se iau în calcul şi acei salariaţi cãrora le-au încetat contractele individuale de muncã din iniţiativa angajatorului, din unul sau mai multe motive, fãrã legãturã cu persoana salariatului, cu condiţia existenţei a cel puţin 5 concedieri.
UN AMARAT DE CFR-IST
06 Feb 2012

Bourceanu, managerul de la CZM Galati este cel mai mare nenorocit care poate exista pe acest pamant. Este un NIMENI, un incompetent, un analfabet, un om de cea mai joasa speta. Nenorocitul asta a distrus CZM-ul Galati de cand a fost numit manager de catre PDL. Cara bani cu sacul la PDL. Ca om si ca manager este ZERO!!!!
CFR-ISTUL AMARAT
03 Mar 2012

Pentru disponibilizarea de la CZM Galati ar trebui sa raspunda acei "conducatori" care nu au fost capabili sa gestioneze situatia. Este mai rau ca pe vremea legionarilor, singura explicatie a fost ca noi suntem vinovati ca societatea, dupa 1an si 6 luni de la sentinta definitiva cu privire la drepturile castigate , inca a sperat ca prin amenintari a sa ne faca sa nu ne cerem drepturile prin executor judecatoresc. Se incearca o dezinformare masiva la nivel de tara, in cadrul CFR Marfa cu privire la faptul ca noi am fost cei rai si am executat silit dreptruri la care nu ni se cuveneau, dar ei cum pot explica ca incearca prim mijloace marsave sa oblige personalul sa semneze ca este de acord sa primeasca aceste drepturi castigate in rate pe parcursul a 3 ani? Noi suntem rai ca nu ii intelegem ca sunt in situate de criza si celor care conduc CZM Galati (cel putin) care au ramas, acum foarte "stresati " , au meritat cresteri salariare pentru munca depusa pe anul 2011 iar noi amaratii ar trebui sa traim ca in timp de criza si sa nu indraznim sa ne cerem drepturile neplatite pentru anul 2008 , cand apropo CFR Marfa inregistra profituri din cate cunoastem noi. Aceasta disponibilizare la CZM Galati vine pe fondul unei dublari a activitatii in anul 2011 fata de anul 2010 ani in care au mai fost doua disponibilizari.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

DOCUMENT: Legea salarizării unice. Cât vor primi bugetarii din 2017 Ministerul Muncii a transmis spre consultare proiectul Legii cadru privind salarizarea personalului... 30 Noi 2016 | (1)
Trei sferturi dintre fotbaliştii din România nu îşi primesc salariile la timp Este foarte cunoscut faptul că majoritatea grupărilor din primele două eşaloane fotbalistice de... 30 Noi 2016 | (0)