2016-12-09 02:11

EVENIMENT


Conturile unor clienţi, golite de funcţionari bancari

 |  20:14
Inspectoratul de Poliţie Sălaj a început, ieri, o anchetădupă ce două persoane au reclamat că le-au dispărut sume de bani din conturilepe care le aveau deschise la o unitate bancară din Jibou.

Unitatea bancară este în fapt Agenţia Jibou a BănciiComerciale Române, dar reprezentanţii acesteia nu au dorit să ofere amănunte.Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Sălaj, Maria Cristea, adeclarat, ieri, că reclamaţiile respective sunt analizate de poliţişti. ”Douăreclamaţii au fost depuse astăzi (luni - n.r.) la IPJ Sălaj cu privire lafaptul că din conturile pe care le aveau deschise la o unitate bancară dinJibou au dispărut sume de bani. Ambele reclamaţii au fost înregistrate, IPJSălaj începând cercetări în acest caz”, a spus Cristea.

Prim-procurorul Parchetului de pe lângă JudecătoriaJibou, Marta Chiş, a precizat că şi procurorii s-au autosesizat în acest caz şiau început cercetări. “Ne-am sesizat din oficiu şi am început astăzi (luni -n.r.) cercetări în acest caz, în urma zvonurilor publice iscate în Jibou desprefaptul că unor persoane care deţin conturi la o unitate bancară de aici le-adispărut o parte din bani. De asemenea, am primit o sesizare de la o persoanăcare susţine că din contul fratelui său au dispărut 70.000 de lei”, a spusChiş.

DIICOT a preluat cazul de la Şomcuta Mare

Ancheta în cazulfraudelor descoperite la sucursala BCR Şomcuta Mare este continuată de Direcţiade Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.Procurorii instituţiei au preluat dosarul de la colegii lor de la Parchetul depe lângă Tribunalul Maramureş, care şi-au declinat competenţa în caz după ce auconstatat că au de-a face cu operaţiuni bancare cu regim special.

Anchetatorii dosarului în care este implicată şiEmilia Hagan, funcţionara bancară din Şomcuta Mare împotriva căreia s-au îndreptatcele mai multe reclamaţii ale păgubiţilor, s-au sesizat din oficiu în urma maimultor plângeri primite de la cetăţeni care le-au spus că au rămas fără bani înconturile deschise la BCR.

Câteva zeci de persoane au învinuit-o pe funcţionară căi-a indus în eroare cu scopul de a se folosi de banii depuşi în bancă. EmiliaHagan a fost acuzată că a operat în mod abuziv transferul unor sume de bani dinconturile unor persoane fizice sau că i-a pus pe clienţii BCR să semneze împuterniciricare să îi permită să le ipotecheze proprietăţile.

Suspectată încă din luna iulie, funcţionara BCR estecercetată în libertate. Purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângăTribunalul Maramureş, Ioan Petran, a declarat că “dosarul în care s-au făcutcercetări faţă de acea funcţionară de la sucursala BCR de la Şomcuta Mare afost declinat la Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de CriminalitateOrganizată şi Terorism deoarece era vorba de a intra pe nişte carduri şiconturi bancare, neautorizat. În această situaţie, competenţa aparţine acesteistructuri”.

Emilia Hagan urmează să apară în sala de judecată pe17 octombrie, când are loc prima înfăţişare în procesul de calomnie pe care il-a intentat primarului din Şomcuta Mare, Dorinel Alb. Alesul local a fost dat înjudecată pentru afirmaţiile pe care le-a făcut în legătură cu funcţionarabancară.

Directoarea de operaţiuni de la Credit Europe Bank Braşov,cercetată de DIICOT

Cel mai de răsunet caz privind o fraudă bancară este,de departe, cel de la Credit Europe Bank filiala Braşov. Directoarea deoperaţiuni a acestei agenţii bancare, Otilia Argentina Negrilă, a fost reţinutăsub acuzaţia de acces neautorizat într-un sistem informatic, fraudăinformatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înşelăciune şidelapidare. Procurorii DIICOT spun că Negrilă, în calitate de directoroperaţiuni în cadrul Credit Europe Bank - Sucursala Braşov, "a efectuat cuintenţie în sistemul informatic al băncii operaţiuni pe conturile unor clienţi(transferuri, schimburi valutare, ridicări de numerar), fără ştiinţa acestora,în scopul însuşirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis în fals ordinede plată şi extrase de cont pentru a justifica tranzacţiile şi sumele lipsă şia indus în eroare şi păgubit clienţii băncii în privinţa convenţiilor dedepozit încheiate".

Controlul intern declanşat de bancă a scos la ivealăfaptul că în urma primirii unor plângeri din partea a cinci clienţi. Unul areclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 de lei, altul a sumei de 79.099 de lei,un altul a constatat lipsa a 60.000 de euro, o altă persoană a sesizat lipsadin cont a sumei de 55.000 de lei, iar o alta a 100.000 de lei. Până înprezent, numărul plângerilor a ajuns la 20.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-09-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image