2018-05-24 22:31


CSAT: Decizia de avizare a strategiei Guvernului de privatizare a CFR Marfă a fost desecretizată de Preşedinţie

 |  21:01
CSAT: Decizia de avizare a strategiei Guvernului de privatizare a CFR Marfă a fost desecretizată de Preşedinţie
Răzvan Mateo Mateescu

Contrele dintre Traian Băsescu şi Victor Ponta pe tema privatizării CFR Marfă au continuat şi miercuri, cu publicarea pe site-ul Preşedinţiei a Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării referitoare la strategia de privatizare a companiei de transport din care ar rezulta că e responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi Guvernului, CSAT nu mai are ce să avizeze.

Aprobată în şedinţa din 5 februarie a CSAT, „Hotărârea referitoare la proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «CFR Marfă» SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia“ are trei articole.

Articolele hotărârii

În Articolul 1 se anunţă că se avizează proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a societăţii CFR Marfă SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia. Articolul 2 trasează Ministerului Transporturilor şi Guvernului responsabilitatea de a stabili modalitatea concretă şi procedura de privatizare.

În fine, Articolul 3 din hotărârea CSAT prevede ca Ministerul Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze care să oblige cumpărătorul, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al CFR Marfă SA, pe toată durata de existenţă a acesteia. De asemenea, să fie incluse „obligaţii de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale”, adică: „nevoile de apărare ale ţării; transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război sau alte situaţii deosebite; angajamentele asumate de România prin Tratatul Atlanticului de Nord; convenţiile încheiate cu SUA“.

„Ca să nu existe dubii: domnul prim-ministru Victor Ponta a participat la această şedinţă a CSAT, la fel cum au participat toţi miniştrii care sunt membri CSAT. Nu au existat absenţi, iar decizia a fost votată cu unanimitate“, a spus purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, citat de Agerpres.

Coabitare cu ghionturi

Desecretizarea acestei hotărâri a CSAT este un răspuns la acuzaţiile lui Victor Ponta, care susţine că preşedintele pune piedică procedurii de la CFR.  Premierul a declarat, tot miercuri, că „Băsescu sabotează ţara“, pentru că nu permite Guvernului să privatizeze CFR marfă. „Mai are un an de sabotaj“, a mai spus Ponta.

De cealaltă parte, Băsescu a vorbit despre „nişte interese ca GFR să preia compania” şi de „un aranjament murdar, de care Victor Ponta nu pare a fi străin şi în care şi-ar dori cu orice preţ să atragă şi CSAT”. „Dacă eram în locul domniei sale sau dacă CSAT ar fi avut atribuţiuni legale în materie, acceleram procesele şi spuneam de mult DA sau NU acestei privatizări. Tergiversarea deciziei nu este decât în detrimentul companiei, al salariaţilor şi al credibilităţii statului român”, a spus Băsescu.

Executivul a aprobat o hotărâre, miercurea trecută, privind privatizarea CFR Marfă şi a anunţat că va transmite actul normativ CSAT spre avizare, dar Băsescu a spus că nu e treaba CSAT, ci a Guvernului, să finalizeze privatizarea. Preşedinţia a afirmat că în CSAT nu a fost avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitaţie. Ba dimpotrivă, a răspuns Guvernul, prin Andrei Zaharescu, purtătorul de cuvânt, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat de trei ori până în prezent privatizarea CFR Marfă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-31

TAGURI: csat, guvern, cfr, marfa, presedintie, privatizare, victor, ponta





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


VIOREL SELARU
02 Aug 2013

daca compania CFR marfa se privatizeaza si devine rentabila tot atat de bine ar putea ca statul sa n-o privatizeze si s-oaduca pe CASTIG cu o singura conditie,SA DISPARA CAPUSELE.Nimic mai simplu.
Random image



Ultimele stiri







Apa Nova