2017-11-25 13:07


DNA a dat năvală în Prahova. Cristinel Toader, şeful Academiei de Poliţie Ploieşti

 |  21:01
DNA a dat năvală în Prahova. Cristinel Toader, şeful Academiei de Poliţie Ploieşti

DNA a cotrobăit ieri prin sediul Poliţiei Ploieşti. Percheziţiile au vizat în principal biroul fostului director Cristinel Toader, arestat pentru corupţie, mai precis pentru faptul că a măsluit ani de zile concursurile pentru ocuparea posturilor vacante în instituţie. Toader este acuzat şi de faptul că, în ciuda fucţiei sale publice, controlează firme care primesc contracte comerciale pe baza şantajului fostului şef al Poliţiei.

Potrivit DNA, citată de Mediafax, procurorii au percheziţionat marţi birouri din sediul Poliţiei Locale Ploieşti, în dosarul în care Cristinel Toader este cercetat pentru şantaj şi vânzarea subiectelor concursurilor pentru ocuparea posturilor din poliţia locală.

Toader a fost pârât de cei şantajaţi, dar şi de complici şi a fost arestat preventiv în 7 august, printr-o decizie a Curţii de Apel Ploieşti, după ce fusese reţinut în 4 august. Printre delatorii lui Toader se numără mai mulţi angajaţi ai Poliţiei Locale Ploieşti, unii dintre aceştia cu funcţii de conducere.

Potrivit unui comunicat anterior, DNA acuză că, în perioada 2013 - 2014, Cristinel Toader, în calitate de director general al Poliţiei Locale Ploieşti, „a viciat concursurile organizate pentru ocuparea unor posturi vacante în cadrul acestei instituţii, în sensul că i-a constrâns pe membrii comisiilor de examinare să-i pună la dispoziţie subiectele, pe care le-a furnizat mai multor candidaţi, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 200 şi 1.000 de euro“.

În ianuarie anul trecut, Toader a contactat persoana care candida pentru un post de şef serviciu şi i-a cerut şi a primit 1.000 de euro, în schimbul furnizării subiectelor pentru proba scrisă a concursului.

Pentru a obţine subiectele, Toader „l-a constrâns prin ameninţare cu pierderea postului“ pe un membru al comisiei de examinare, cel care a şi conceput subiectele şi care, în urma ameninţărilor, le-a pus la dispoziţia şefului său.

După ocuparea funcţiei de către persoana respectivă, în martie 2014, Toader a ameninţat-o cu desfiinţarea funcţiei dacă nu îi pune la dispoziţie variantele de subiecte de examen şi răspunsurile corecte ale acestora pentru un alt concurs organizat la Poliţia Locală pentru ocuparea unui post. Totodată, Toader a contactat persoana care candida pentru postul respectiv, de la care a pretins şi a primit suma de 200 de euro în schimbul furnizării subiectelor pentru proba scrisă a concursului.

Procurorii au stabilit, de asemenea, că, pentru un alt concurs organizat în martie 2013, în cadrul Poliţiei Locale Ploieşti, Toader a obligat un subaltern să conceapă, să redacteze şi să-i furnizeze subiectele de examen pe care le-a pus la dispoziţia unui candidat înainte de proba scrisă, pentru ca acesta să fie declarat admis, fără însă a pretinde sume de bani în schimb. După ocuparea funcţiei respective, noul ocupant al postului a fost numit preşedinte al comisiei de examinare pentru un alt concurs de şef birou.

Mai mult, DNA îl acuză pe fostul şef al poliţiei că în perioada 2012-2014 a coordonat prin persoane interpuse întreaga activitate a SC Esrom Advertising SRL Ploieşti, firmă în care a deţinut anterior calitatea de asociat/administrator şi SC Zedeka Advertising SRL Ploieşti, la care mama sa a avut calitatea de asociat, desfăşurând în numele acestora activităţi producătoare de venituri, constând în închirierea de panouri publicitare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-08-25

TAGURI: perchezitie, politie, ploiesti, coruptie, cristinel toader, arest



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ALO ROMANIA
25 Aug 2015

In cadrul funcţionării instituţiilor publice şi in special a primăriilor din Ro s-a dezvoltat încă din perioada anilor ‘90 un mod de operare subteran, pentu sifonarea fondurilor publice, prin intermediul firmelor de pază şi de bodyguarzi private. Înfiinţarea acestor firme a devenit una dintre cele mai importante activităţi antreprenoriale ale societăţii romaneşti, în spatele cărora se regăsesc grupuri de interese nelegitime. Anual, sume fabuloase de ordinul miliardelor de lei, sunt plătite fără rost şi fără transparenţă publică, din Bugetul statului, de către managerii publici ai unitatilor economice de stat, ai unităţilor medicale, de învăţămant, culturale, etc. şi ai administraţiilor locale (primării), firmelor private de pază şi de bodyguarzi, ceea ce a dus la diminuarea drastică a potenţialului financiar public şi implicit a standardelor de progres şi civilizaţie a ţării, monitorizată de către U.E. şi nu numai. În contradictoriu cu sărăcirea unităţilor de stat si celor bugetare, firmele private de pază şi protecţie sunt tot mai înzestrate cu tehnici şi tehnologii performante depaşind în unele cazuri cu mult realizările instituţiilor specializate ale statului. Astfel fondurile publice ale instituţiilor menţionate, în loc să fie cheltuite eficient pentru îmbunătăţirea productivitatii, indicatorilor şi condiţiilor de asistenţă medicală, de învăţămant, de instruire culturală şi la realizarea investiţiilor de infrastructură necesare modernizării localitatăţilor rurale, acestea, printre alte căi de fraudare folosite, sunt dirijate prin intermediul firmelor de pază private către grupuri de interese nelegitime susţinute de clasa politică care-şi subordonează toate autorităţile statului, judiciare si de control - supraveghere. Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fară
ALO ROMANIA
25 Aug 2015

Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fară just temei, s-a menţinut şi perfecţionat ca structura specializată a statului în domeniul pazei, ordinii şi siguranţei publice instituţia Jandarmeriei Romane şi s-a înfiinţat la nivelul administraţiilor locale instituţia Gardienilor Publici, schimbată ca denumire in Poliţie Comunitara, transformtă apoi în aşa zisă Poliţie Locală (personalul încdrat rămanand acelaşi), structură pentru a cărei funcţionare, cel puţin la nivelul municipiului Bucureşti, sunt alocate din fondurile bugetare locale sume importante comparativ cu cheltuielile destinate altor domenii prioritare precum invatamant si sanatate. Dotările tehnico-materiale, costurile cu intreţinerea sediilor şi veniturile angajaţilor le depaşesc pe cele specifice ale Politiei Naţionale care gestionează de mulţi ani bugete de austeritate şi are resposabilitaţi judiciare complexe ce ţin de apărarea vieţii şi integrităţii proprietati cetăţenilor si ale statului. In conformitate cu prevederile legale în vigoare, Poliţia Locală se poate înfiinţa în cadrul administraţiilor locale prin hotărari ale consiliilor locale şi are în competenţă aplicarea reglementărilor emise de aceste consilii. În realitate, poliţişti locali, fără a avea vreo normă zilnică de lucru, acţionează în mod aleatoriu şi abuziv aplicand sancţiuni contravenţionale prevăzute de acte normative pentru care nu au competenţa materială ori aleargă pe trotuare după bătranele care vand verdeaţa cultivată de ele. În domeniul dreptului există un principiu care se aplică în toată lumea “cine poate mult poate şi puţin în aceeaşi materie”. În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publi
ALO ROMANIA
25 Aug 2015

În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice pentru a normaliza situaţia bizară existentă. Potrivit prevederilor art.2 din O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, actualizată, Poliţia Locală poate aplica sancţiuni contravenţionale doar în cazurile menţionate în această reglementare numai in domeniile in care pot reglementa consiliile locale ale primariilor. Sarcinile de serviciu legale, ale Poliţiei Locale, nu pot fi cuantificate din cauza lipsei indicatorilor statistici de performanţă a muncii lor specifice, acestea fiind exercitate în mare parte, în mod iresponsabil, de către, firmele de pază private în randul cărora se regăsesc şi mulţi interlopi. Ceea ce se precizeaza in Legea nr155/2010 a politiei locale poate fi aplicat in forma existenta numai daca politia de ordine publica si cea rutiera ar trece de la IGPR in subordinea primariilor ceea ce nu este firesc si nici cazul. Efectivele firmelor de pază (fără nr) şi sumele nelimitate plătite acestora de catre institutiile si intreprinderile de stat nu se justifică în primul rand pentru că ele preiau in mare parte atribuţiile poliţiei locale şi în al doilea rand pentru că obiectul lor de activitate este lipsit în cele mai multe cazuri, de importanţă din punct de vedere al satisfacerii nevoii publice ori a răspunderii sociale. Agenţii de pază stau(ori dorm) în gherete din plastic şi invocă faptul că păzesc zi şi noapte cateva bancuţe, topogane, etc montate prin parcuri care în cele mai multe cazuri nu depăşesc suprafeţe de 50 mp ori se odihnesc prin pieţe stand pe scaune. În instituţiile medicale sau culturale agenţii de pază sunt la tot pasul instalaţi ca nişte trupe de comando. Aceste peisaje ridicole provoacă romanilor indignare, umilire şi il
ALO ROMANIA
25 Aug 2015

Aceste peisaje ridicole provoacă romanilor indignare, umilire şi iluzia nefericită că în Romania se conturează tot mai multe imagini specifice lumii a treia si nu ale statului de drept, modern, european. Din relatarea situaţiei anormale se mai poate rezuma că, în administraţia publică locală, s-a ajuns să se actioneze după bunul plac al unor dictatori în devenire ori baroni locali vieroşi, care nu respectă legalitatea sau principiului DOMNIEI legii ce specifică,“O normă superioară condiţionează atât formal cât şi substanţial normele inferioare, instituind şi legitimând organul competent în aplicarea acestei norme. Legitimitatea este deci dată organului de însăşi norma care îl înfiintează şi îi reglementează functia în sistem”. Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand lipsei “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, FĂRĂ A SE PERMITE CREAREA UNOR SITUAŢII CONFLICTUALE ÎN CEEA CE PRIVEŞTE COMPETENŢA MATERIALĂ SAU/SI TERITORIALĂ si prin care sa se aplice si prevederile Legii voluntarialtului. Cu ocazia pelerinajului la Mitropolie, de ziua Sf Dumitru, nr pelerinilor era aproape eagal cu cel al fortelor de ordine platite fara noima din bani publici, compuse din politia locala a capitalei, politia locala de sector, jandarmi, politia S10, politie rutiera a politiei locale a capitalei si de sector, dar si a politiei capitalei din politia nationala precum si agenti de paza a 2 firme. Lipsa acestei strategii, ce a condus la apariţia unor grave disfuncţii sociale şi a riscurilor mari privind prejudicierea fondurilor bugetare şi diminuarea siguranţei cetăţeanului. Fata de situatia existenta C S A T ar trebuii sa se sesizeze pt ca aceasta problrematica sa fie soluţionată cat mai rapid cu putinţă.
ALO ROMANIA
25 Aug 2015

Fata de situatia existenta C S A T ar trebuii sa se sesizeze pt ca aceasta problrematica sa fie soluţionată cat mai rapid cu putinţă. Domeniul ordine publică şi siguranţa cetăţeanului nu este singurul în care legislaţia este dezlanată, inaplicabilă în totalitatea ei şi necorelată, fenomenul este caracteristic întregului sistem legislativ deoarece clasa politică nu este preocupată de rezolvarea problematicii de interes general izvorate din dezbateri ale politicilor publice care lipsesc cu desavarşire, totul se rezumă la soluţionarea intereselor de grup sau de partid. Pentru a putea fi elaborată o strategie sectorială fie ea şi din domeniul ordinii publice şi siguranţei cetăţeanului, este nevoie ca aceasta să derive dintr-o STRATEGIE NAŢIONALĂ de DEZVOLTARE pe care noua clasă politică cu aşa zisele sale elite inexistente nu a reuşit, după 1989, din raţiuni josnice, nici măcar s-o identifice, ce să mai punem problema unei elaborării. Aceste carenţe şi devianţe de la normalitate ale democraţiei romaneşti originale, sunt consecinţele unor acte de guvernare submediocre, exercitării unui management public lipsit de performanţă şi moralitate ce dovedeşte în acelşi timp faptul că întreaga societate romanească este dominată de impostură şi macheavelism. Intrebarea fireasca care se naste vis-a-vis de cele relatate este, ce autoritate a statului mai poate preveni sau recupera pagubele nationale mentionate si realizate prin modul de operare descris deoarece Curtea de Conturi se face ca ploua?
STRATEG
25 Aug 2015

Asta este nevinovat pe linga Generalisimul
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova