2016-12-05 00:39

EVENIMENT


Dosarul tragediei de la Tuzla. Anchetatorii vor să fie siguri că Bâlsanu şi Guiţă se aflau la manşă

 |  18:33
Dosarul tragediei de la Tuzla. Anchetatorii vor să fie siguri că Bâlsanu şi Guiţă se aflau la manşă

Audierea supravieţuitorilor tragediei aviaticede la Tuzla, de la începutul săptămânii trecute, vor fi audiaţi de cătreprocurorii militari, starea lor de sănătate fiind bună, au declarat, pentru“Puterea”, surse judiciare. Căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar MariusNazare vor fi audiaţi în calitate de martori, depoziţiile lor urmând să fieluate separat. Conţinutul acestor declaraţii va fi, apoi, coroborat curezultatele cercetării efectuate la faţa locului de către criminalişti.

Pe lângă date cu privire la fenomenul petrecutanterior prăbuşirii avionului, declaraţiile supravieţuitorilor pot dezvălui noiindicii cu privire la cauzele care au făcut posibilă această tragedie.Anchetatorii iau în calcul piste multiple, neexcluzând chiar un cumul defactori care să fi ajutat la ceea ce s-a întâmplat cu avionul Antonov 2.Astfel, supravieţutorii urmează să fie chestionaţi cu privire la respectarea decătre membrii echipajului a graficului de zbor şi a parametrilor misiunii încare plecaseră în ziua respectivă. Astfel, potrivit fişei de misiune, înaparatul prăbuşit se aflau cel puţin trei piloţi cu experienţă, unul dintre eifiind supravieţuitorul Daniel Bâlsanu, locotenentul Lavinia Guiţă şi comandorulNicolae Jianu. Potrivit aceluiaşi document, aparatul de zbor trebuia, legal,conform misiunii, să fie pilotat de către Daniel Bâlsanu şi de Lavinia Guiţă. Procuroriimilitari vor, cu ocazia prelucrării declaraţiilor celor doi supravieţuitori, săstabilească cu exactitate dacă lucrurile au stat aşa. Declaraţia lui Bâlsanu vafi coroborată cu cea a paraşutistului Marius Nazare, care se afla în parteadestinată pasagerilor, fiind singurul supravieţuitor dintr-un număr total de 12militari ai trupelor speciale.

Potrivit cercetării la faţa locului şi a maimultor expertize criminalistice efectuate în cauză, cei doi supravieţuitori aureuşit să iasă din habitatul avionului, după impactul cu solul, şi în timp cela bord izbucnise un puternic incendiu, unul prin cadrul parbrizului, iar celălaltpe uşa din dreapta.

Misiune grea

Identificarea surseide foc

Potrivit aceloraşi cercetări, prin dispunereapersoanelor care au reuşit să părăsească avionul se poate concluziona că încabina piloţilor s-au aflat căpitanul Daniel Bâlsanu şi locotenentul LaviniaGuiţă. Asta, deoarece Bâlsanu a reuşit să se salveze, ieşind prin cadrulparbrizului, focul afectându-l într-o măsură neîndeajuns de mare încât să-l împiedicesă se îndepărteze în timp util de locul prăbuşirii. Acest fapt îi fac peanchetatori să creadă că pilotul, care se afla pe scaunul din stânga, reuşise să-şiscoată la timp centura de siguranţă. Pe scaunul din dreapta se aflalocotenentul Lavinia Guiţă, care, de asemenea, a scăpat de strânsoarea centuriide siguranţă. Din nefericire, mişcările femeii nu au fost la fel de iuţi, eareuşind, în primă fază, să desfacă centura şi să se ridice de pe scaun. Focul apătruns însă în cabină, iar trupul tinerei în vârstă de 26 de ani a fostcuprins de flăcări chiar în timp ce încerca să escaladeze cadrul parbrizului.Cadavrul ei carbonizat a fost găsit în faţa avionului, la o distanţă deaproximativ un metru şi jumătate.

Declaraţia pilotului Marius Nazare vizează, pelângă verificarea ipotezei de lucru conform căreia la manşă se aflau Guiţă şiBâlsanu (şi nu comandorul Jianu, aşa cum se speculează), şi stabilirea cuexactitate a ceea ce s-a întâmplat în partea din spate a avionului.Anchetatorii vor să afle dacă nu cumva în avion se afla o sursă de foc deschisă,care să fi inflamat cherosenul, în timpul pătrunderii acestuia în interiorulavionului la momentul impactului. Mai exact, procurorii vor să afle dacă focula avut drept cauză producerea unei scântei generate de impactul cu solul, dedesprinderea şi ruperea unor fire ale instalaţiei electrice sau dacă au fostcauze de altă natură. Declaraţia va fi, de asemenea, coroborată cu expertizeletehnico-ştiinţifice dispuse în cauză. Nazare mai trebuie să precizeze dacă şi înce condiţii s-a produs balansul aparatului de zbor înaintea prăbuşirii şi sădescrie, în măsura în care va fi posibil, ce s-a petrecut în secundele imediaturmătoare impactului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-03-07



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image