2016-12-07 18:23

EVENIMENT


Firma „în trei zile” se desfiinţează într-un an

 |  21:00
Firma „în trei zile” se desfiinţează într-un an

Cu câteva zile înainte de a demisiona, guvernul Boc a anunţat că a simplificat procedurile de înfiinţare a unei firme, astfel încât aceasta va putea fi înfiinţată în doar trei zile.

Realitatea din teren arată însă cu totul altfel. Întreprinzătorii sunt nevoiţi să piardă zile întregi în continuare pentru a obţine actele şi aprobările necesare, până să le depună la Registrul Comerţului. Toată tevatura durează mai mult de o săptămână. Comparativ însă cu durata de desfiinţare a unei firme şi cu cheltuielile pe care le implică o astfel de operaţiune, constituirea unei societăţi comerciale pare un mizilic.

O vizită la Registrul Comerţului, instituţie care arată mai degrabă ca peronul unui gări, dezvăluie un haos general, cu oameni nervoşi, funcţionari indiferenţi şi în general o atmosferă plină de tensiune. La primul ghişeu am întrebat de ce avem nevoie pentru a constitui o fimă în trei zile. Funcţionarele ne-au privit ironic pe sub ochelari, apoi ne-au pus în braţe o listă cu actele necesare, plus formulare ce trebuie completate. Apoi ne-au lămurit: „Constituirea unei firme durează trei zile la noi, la Registrul Comerţului. Ca să adunaţi actele durează cam o săptămână, aşa”.

Le-am întrebat pe aceleaşi funcţionare cât durează şi ce implică operaţiunea de lichidare a unei firme. Am primit un răspuns cel puţin dezolant: „Ei, la lichidare durează mai mult. În total vreo 8-10 luni, şi o să vă coste câteva milioane”, au spus doamnele de la ghişeu.

Şerbănescu: Nu va ajuta deloc economia

Analistul economic Ilie Şerbănescu consideră că scurtarea perioadei de constituire a unei firme nu va avea nici un impact asupra economiei. Mai mult, acesta spune că problema nu se află la crearea firmei, ci la lichidarea ei, proces care se face pe banii proprietarului şi care durează mai mult de un an. „Înfiinţarea durează oricum mai mult de 10 zile, dar nu are importanţă, fiindcă acest proces este pentru firmele «de doi lei». IMM-urile nu ţin economia, întreprinderile mari fac asta. Această măsură cu «3 zile» nu va ajuta deloc economia. Sunt poveşti. Problema este ieşirea din afaceri. Acolo apar problemele, pentru că ai control fiscal, control de fond, care durează un an. Nimeni în ziua de azi nu lichidează firme. Costă prea mult”, a afimat analistul.

Agathon: E o nebunie

Vicepreşedintele Alianţei Confederaţiilor Patronale din România, Dan Matei Agathon, a declarat că birocraţia care înconjoară atât constituirea, cât şi lichidarea unei firme nu face decât să îngreuneze procesul economic din România. „De foarte mult timp se lucrează la un procedeu de închidere a unei firme, mai eficient, mai ieftin şi mai scurt decât acum. E o nebunie. Faptul că poţi să creezi o firmă în 3 zile este o fantasmă, un vis. În momentul în care te hotărăşti să faci asta, vine Ministerul Finanţelor să verifice dacă firma înscrisă să află la adresa dată. Ce treaba are Ministerul Finanţelor cu asta? Trebuie neapărat redusă birocraţia şi trebuie să susţinem firmele. Au fost cazuri de IMM-uri care s-au trezit cu conturile blocate şi trecute pe lista neagră din cauză că proprietarul a uitat să achite o amendă de rovinietă. Astfel de lucruri nu ar trebui să se întâmple”, ne-a declarat Agathon.

Actele necesare pentru înfiinţarea unui SRL

Actul sau actele de identitate a administratorului sau aso­ciaţilor;

Actul de proprietate al sediului în care va fun­cţio­na societatea;

Acordul asociaţiei de pro­prietari sau al ve­cinilor (pentru sediile în apartamente);

Dovezile pri­vind efectuarea vărsă­mintelor aporturilor subscrise de aso­ciaţi la capitalul social;

Specimenele de semnătură a repre­zentanţilor societăţii şi declaraţia pe proprie răs­pun­dere din care să rezulte că sunt înde­plinite condiţiile le­gale pentru calitatea de adminis­trator sau asociat.

În funcţie de domeniul de activitate a firmei, mai pot fi soli­ci­tate şi alte documente. Cel care doreşte să îşi înfiinţeze un SRL trebuie să meargă la Registrul Comerţului pentru rezervarea denumirii firmei, să redacteze actul constitutiv-declaraţie pe propria răspundere, să obţină certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu (se depune o cerere la Administraţia Financiară), să ia acordul locatarilor în cazul în care sediul va fi într-un bloc de locatari, să depună capitalul social la bancă şi o declaraţie de specimen de semnătură la notar.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-02-22

TAGURI: Firme, srl, guvern, birocratie, registrul comertului, administratie financiara



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Scade numărul firmelor intrate în insolvență Un număr de 6.747 de societăți au intrat în insolvență în primele zece luni ale acestui an,... 25 Noi 2016 | (0)
Transplantul pulmonar, blocat de birocraţie Ministrul Vlad Voiculescu continuă să ţină pept acuzaţiilor venite din partea medicilor, a... 28 Noi 2016 | (0)