Gabriela Firea anunță marile proiecte de infrastructură: tramvai suspendat si zone park&ride la ieșirile din oraș
2018-08-20 02:14


Gabriela Firea anunță marile proiecte de infrastructură: tramvai suspendat si zone park&ride la ieșirile din oraș

 |  10:52
Gabriela Firea anunță marile proiecte de infrastructură: tramvai suspendat si zone park&ride la ieșirile din oraș

Primarul General, Gabriela Firea, a anuțat că Municipalitatea demarează mai multe proiecte care vor crește gradul de mobilitate în regiunea București-Ilfov. Luna viitoare vom demara construirea parcării de tip Park & Rîde de la capătul sos. Pantelimon. Acest concept va fi extins la toate ieșirile din București. Vom achiziționa 800 de mijloace de transport în comun și vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai; două linii de trasport de tip monorail vor lega Bucureștiul de Măgurele și de Zona de Nord.

Primarul General, Gabriela Firea, a declarat astăzi, la Seminarul 'Împreună pentru dezvoltare durabilă - Dezvoltarea regiunii București-Ilfov', organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Secretariul General al Guvernului, la Primăria Capitalei, că Municipalitatea a demarat o serie de proiecte și programe menite să crească gradul de mobilitate a populației, precum și a circulației mărfurilor.

Primarul General, Gabriela Firea: "Luna viitoare vom demara construirea parcării de tip Park & Rîde de la capătul sos. Pantelimon. De altfel, acest concept va fi extins la toate ieșirile din București pe la intersecția șoselei de centură cu A1, A2 și A3, DN1 până la DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602. De asemenea, vom demara primul nod intermodal lângă pasajul Domnești ce va fi realizat de CNAIR, prin extinderea șoselei la 4 benzi și linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea până la șoseaua de Centură, cu realizarea unei parcări de tip Park & Rîde".

Primarul General a explicat că următorul pas îl va constitui construirea de stații de cai ferate în aceste locații (noduri intermodale) și introducerea transportului local de călători pe centură feroviară: "Transportul urban pe cale ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce rețeaua de cai ferate din București cât și centură feroviară a Bucureștiului stau neutilizate de 28 de ani!".

Extinderea și modernizarea Sos București-Măgurele

Edilul șef a mai anunțat în cadrul seminarului și alte proiecte importante care fac parte din strategia de transport a regiunii București-Ilfov: "Tot anul acesta avem în bugetul Primăriei Municipiului București extinderea și modernizarea Sos București-Măgurele pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizică Nucleară care dezvoltă proiectul celui mai mare laser din lume, Extreme-Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP). Astfel, vom realiza o linie de monorail - tramvai suspendat și material rulant (80 tramvaie suspendate), o ruta București - Măgurele și București Centură în Zona de Nord spre Ploiești.

În ceea ce privește linia de monorail care va lega Bucureștiul de Măgurele, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă a început deja analiză tehnică cu privire la implementarea acestui mijloc de transport. În bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2018 sunt prevăzute fonduri pentru studiul de fezabilitate a celor două linii de tip monorail, cea către Măgurele și altă către Nord.

Alte proiecte menite să sporească gradul de mobilitate al populației sunt cele prin care Municipalitatea urmărește dezvoltarea și reorganizarea rețelei de transport public de călători în Ilfov – 63 trasee  pe o lungime de 1150 km; reorganizarea traseelor de autobuz în București pentru a răspunde mai bine nevoilor călătorilor, precum și realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Măgurele - Gara de Nord.

 Municipalitatea va achiziționa 800 de mijloace de transport în comun la standarde europene

 De asemenea, Primarul General a mai prezentat proiectele de mobilitate urbană în Regiunea București Ilfov, care vor fi realizate de Municipalitate: "vom  dezvoltă un sistem de gestionare inteligență a parcărilor, vom moderniza sistemul de management al traficului și informarea cetatatenilor, iar referitor la transportul public, așa cum se știe deja, vom achiziționa 100 de tramvaie, 400 de autobuze euro 6, 100 de autobuze electrice și stații de încărcare, 100 de troleibuze, 100 de autobuze GNC, vom moderniza 50 de tramvaie și vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai și echipamente anexe. În ceea ce privește traseele pietonale și pentru biciclete București-Ilfov, săptămâna trecută a fost aprobat în Comisia Tehnico Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanță de 67 km, proiectul urmând să fie demarat anul acesta".

Alte priorități pentru regiunea București – Ilfov, cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă sunt:

1. Conectarea Bucureștiului prin aeroport și structura să de cai ferate și drumuri la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T și la localitățile din zona Dunării;

2. Dezvoltarea Aeroportului Internațional Henri Coandă că principala poartă aeriană internațională din S-E Europei, cu potențial de dublare a capacității de funcționare, de pasageri și marfă.

3. Finalizarea Șoselei de centură a Bucureștiului pentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetățeni ce locuiesc și tranzitează această regiune;

Totodată, Primarul General, Gabriela Firea, a explicat că regiunea București-Ilfov se confruntă cu o serie de dificultăți care reprezintă cauza congestiei urbane, enumerand lipsa unei centuri rutiere de 4 benzi - lucrare întârziată nepermis de către Ministerul Transporturilor, în ultimii ani; lipsa centurii feroviare complete și funcționale, care duce la blocaje în trafic, poluare și generează pierderi economice grave, lipsa unui aeroport în sudul Capitalei, nefinalizarea Canalului Dunăre-București, lipsa unui management integrat al transportului public (administrarea metroului este la Ministerul Transporturilor, deși în toate capitalele lumii metroul este transport local, gestionat de Autoritatea locală dar subvenționat de stat), întârzierea extinderii Aeroportului internațional București-Băneasa și a dezvoltării unui HUB de transport mărfuri în jurul acestuia, întârzierea construirii autostrăzii Pitești-Sibiu, precum și lipsa unui plan integrat de dezvoltare a clusterului de la Măgurele asumat de toate autoritățile și de guvern, pe termen mediu și lung.

Alături de Primarul General, la eveniment au fost prezenți prefectul Municipiului București, Adrian Petcu, prefectul județului Ilfov, Marius Ghincea, președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului, László Borbély.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-03-14

TAGURI: gabriala firea, proiecte infrastructura, tramvai suspendat, bucuresti, primaria capitalei, park&ride





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


CUCUVEAUA ROZ-BOMBON
14 Mar 2018

sa repare mai intai centura si dupa aia sa viseze la tot felul de aberatii pe hartie..toti fac desene si vor spaga 30% din bani pentru "consultanta" si proiectele nici nu se mai fac dar banii dispar
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...