2016-12-06 21:55

EVENIMENT


IAF: Elicopterul aterizase forţat cu o săptămână înainte de accident. Anchetatorii israelieni, citaţi de Jerusalem Post, confirmă după o săptămână dezvăluirile din ziarul „Puterea“

 |  15:55
IAF: Elicopterul aterizase forţat cu o săptămână înainte de accident. Anchetatorii israelieni, citaţi de Jerusalem Post, confirmă după o săptămână dezvăluirile din ziarul „Puterea“

Ceeace ziarul „Puterea” dezvăluia în urmă cu o săptămână, respectiv la două zile dela tragicul accident din Munţii Bucegi, este confirmat de surse de anchetăisraeliene, citate de cotidianul Jerusalem Post. Potrivit publicaţiei, anchetatoriiau dezvăluit că aparatul militar CH-53 Sikorsky prăbuşit în zona Fundataavusese cu o săptămână înainte de accident o defecţiune care i-a obligat pepiloţi să aterizeze forţat în judeţul Dâmboviţa.

Anchetatoriiisraelieni merg pe ipoteza erorii umane în investigarea accidentului din 26iulie, dar ţin cont şi de informaţii potrivit cărora acelaşi elicopter SikorskyCH-53 care s-a prăbuşit avusese o defecţiune tehnică cu o săptămână înainte, întimpul unui zbor de antrenament. Defecţiunea fusese remediată atunci pe loc,astfel că aparatul s-a întors în regulă la baza de la Boboc. Prin urmare,anchetatorii israelinei iau în calcul, pe lângă eroarea umană, şi defecţiuneadin 18 iulie ca posibilă cauză tehnică a producerii accidentului de acum osăptămână.

Presa israeliană,privilegiată

Ceeace ziarul nostru a anticipat corect, în urmă cu o săptămână, a fost deezvăluitabia acum de anchetatorii israelieni. Elicopterul de transport care participala exerciţiul comun aerian româno-israelian Blue Sky 2010, a aterizat deurgenţă,pe 18 iulie, în jurul orei 17.00, în zona localităţii Priboiu,din Dâmboviţa, după ce echipajul a sesizat o defecţiune la bord, care a fostulterior remediată.

Pe27 iulie, am încercat să obţinem un răspuns la bănuiala noastră chiar de laoficalii MApN, însă reprezentanţii instituţiei ne-au sfătuit să discutăm cuanchetatorii israelieni. Nu acelaşi răspuns l-au dat şi presei din Ţara Sfântă,care chiar l-a citat pe purtătorul de cuvânt al MApN.

Cutoate acestea, bănuiala noastră era oarecum confirmată încă de atunci în presaisraeliană, care susţinea că deţine informaţii potrivit cărora aparatul prăbuşitîn Munţii Bucegi ar fi unul şi acelaşi cu elicopterul care aterizase forţat înDâmboviţa.

Cutia neagră, gravavariată

EchipaIAF (Israeli Air Force - Forţele AerieneIsraeliene) care examinează cauzele accidentului s-a întors încă de vineri înIsrael şi a început să studieze fragmentele de elicopter recuperate. Cutianeagră a aparatului de zbor a fost recuperată, dar era avariată sever şi nu seştie dacă va putea oferi indicii despre accident. Anchetatorii analizează şiinformaţiile conform cărora acelaşi elicopter ar fi avut o defecţiune cu osăptămână mai devreme în timpul unui zbor de antrenament în România.

Israelul vrea săcontinue antrenamentele în România

ForţeleAeriene israeliene (IAF) îşi vor spori exerciţiile de antrenament în România,în pofida prăbuşirii unui elicopter săptămâna trecută, deoarece trebuieîmbunătăţită abilitatea piloţilor israelieni de a zbura în zone muntoase,relatează Jerusalem Post, în ediţia electronică de ieri. Israelul şi România auînceput discuţii privind viitoare exerciţii comune de antrenament, în pofidaaccidentului aerian din Munţii Bucegi, în urma căruia au murit şase militariisraelieni şi unul român. Conform evaluărilor, exerciţiile trebuie sporitepentru că, în cazul în care accidentul de săptămâna trecută a fost cauzat de oeroare umană, aşa cum sugerează rezultatele iniţiale, este nevoie deîmbunătăţirea abilităţii piloţilor israelieni de a zbura în zone muntoaseprecum cea din România. Exerciţiul specific în timpul căruia elicopterulisraelian de tip Sikorsky CH-53 Sea Stallion (alias Yasour) s-a prăbuşit luneatrecută simula o misiune de căutare-salvare în zone nefamiliare. Munţii Carpaţi sunt cunoscuţi pentru vârfurile înalte, vremeainstabilă şi pădurile dese, condiţii în care piloţii israelieni nu seantrenează frecvent. Israelul şi România au început antrenamentele comune în2006, când ministrul israelian al apărării de atunci, Shaul Mofaz, a semnat unacord pe cinci ani cu omologul său român, care a permis IAF să mobilizezeaparate de zbor şi militari pentru a se antrena.

Avanatajul de a firomân: cunoaşterea birocraţiei autohtone. Legistul care a participat larepatrierea militarilor israelieni a părăsit România acum 30 de ani

Unlegist din cadrul Forţelor Aeriene Israeliene, în vârstă de 82 de ani, este unromân care a emigrat în urmă cu 30 de ani în Ţara Sfântă. Este bucuros că a reuşitsă repatrieze rămăşiţele militarilor israelieni, în ciuda birocraţiei româneşti,pe care, din fericire, o cunoştea, ceea ce a constituit un avantaj.

DoctorulLevy Birtulon, ofiţer în vârstă de 82 de ani din forţele aeriene israeliene, acomandat operaţiunea de repatriere a victimelor israeliene din accidentul deelicopter de săptămâna trecută. El este un fost emigrant din România, ţară pecare a părăsit-o în urmă cu 30 de ani. Cunoaşte bine procedurile şi birocraţiaromânească. Legistula avut mult de lucru în ţara noastră şi spune că alucrat contracronometru. "Cunosc procedurile de lucru româneşti,aranjamentele şibirocraţia locală şi aceasta ne-a permis să trecem pestemulte greutăţi", a declarat, duminică, doctorul Birtulon pentru site-ulYnet. "Vroiam ca toate sicriele să ajungă în Israel până vineri. M-amsimţit răspunzător de asta şi sunt încântat că am reuşit", a mai spus ofiţerul.

Birtulona ajuns în Israel emigrând din România în urmă cu 30 de ani şi de atunci aservit ca ofiţer în serviciul de medicină legală. "Am lucrat în Româniamulţi ani înainte de a ajunge specialist în medicina legală. După ce amemigrat, m-am alăturat imediat unităţii de identificare a victimelor din cadrulcorpului medical al armatei", a declarat medicul. El a continuat să vinăca voluntar la serviciu după ce a atins vârsta de pensionare din armată, de 52de ani.

S-aimplicat în identificarea victimelor din primul şi din al doilea război cuLibanul, ca şi în operaţiunea Cast Lead (Plumb turnat) îndreptată împotrivaHamas.

Înce priveşte accidentul de la Fundata, doctorul a povestit căa primit untelefon de la comandantul săudin corpul medical. "Mi-am făcutbagajul şi am plecat la bază -îmi era clar că trebuie săfiuacolo", a relatat doctorul.

Ela participat la ceremonia din România în onoarea celor şase militari israelienicare au murit în accident şi spune că a fost impresionat de solemnitateamomentului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-01-24

Mai multe imagini:
IAF: Elicopterul aterizase forţat cu o săptămână înainte de accident. Anchetatorii israelieni, citaţi de Jerusalem Post, confirmă după o săptămână dezvăluirile din ziarul „Puterea“
zoom
IAF: Elicopterul aterizase forţat cu o săptămână înainte de accident. Anchetatorii israelieni, citaţi de Jerusalem Post, confirmă după o săptămână dezvăluirile din ziarul „Puterea“
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image