2018-12-15 21:32


Iniţiativa "Fără penali în funcţii publice" a ajuns la 450.000 de semnături,. Cravană cu paralmentari USR va pleca în judeţele unde nu a fost atins pragul minim de semnături

 |  12:49
Iniţiativa "Fără penali în funcţii publice" a ajuns la 450.000 de semnături,. Cravană cu paralmentari USR va pleca în judeţele unde nu a fost atins pragul minim de semnături

Campania USR “Fără penali în funcţii publice” a adunat până în prezent 450.000 de semnături, din totalul de 500.000 necesare pentru revizuirea Constituţiei în acest sens, a anunţat preşedintele Uniunii, Dan Barna. Acesta a spus că, în următoarele două săptămâni, o caravană formată din parlamentari USR va pleca prin ţară pentru a aduna semnături din judeţele unde nu s-a atins pragul minim de 20.000 de semnături.

“În momentul de faţă suntem la 450.000 de semnături, ceea ce este un lucru extraordinar, şi spun asta pentru că "fără penali" a devenit un adevărat fenomen social. Este proiecat în concerte, este strigat în concerte, este strigat pe stadioane, este strigat la Turul Franţei. Practic, întreaga societate românească a preluat acest mesaj şi acest mesaj este mai mult decât cele două cuvinte "fără penali", este un mesaj pe care România decentă îl transmite clasei politice”, a declarat Dan Barna, la sediul central al USR.

El a anunţat că pragul minim de semnături a fost aproape atins în unele judeţe şi depăşit în altele, urmând că în alte 12 judeţe să ajungă în următoarele două săptămâni.

“În acest moment suntem în nouă judeţe aproape de prag sau l-am depăşit. Pragul în Bucureşti, Constanţa, Sibiu, Braşov, Cluj şi în Timiş. Celelalte judeţe care sunt foarte aproape sunt Arad, Bihor şi Iasi. Mai sunt 12 judeţe unde în această ultimă lună de campanie trebuie să ajungem la pragul de 20.000 de semnături. Aceste 12 judeţe care sunt ţinta caravanei sunt următoarele: Tulcea, Galaţi, Neamţ, Bacău, Suceava, Vaslui, Prahova, Argeş, Dolj, Hunedoara, Alba şi Mureş”, a mai anunţat acesta.

Potrivit lui Barna, caravana va fi formată din două echipe - una se va deplasa pe traseul Tulcea, Galaţi, Bacău, Vaslui, Neamţ, iar cealaltă pe traseul Ploieşti, Piteşti, Craiova, Hundoara, Alba, Mureş şi oraşele de pe Valea Prahovei. Parlamentarii vor sta câte trei zile în fiecare dintre cele 12 judeţe şi vor aduna semnături alături de voluntari.

Obiectivul USR este ca până la finalul anului 2018 să înainteze Parlamentului un proiect de revizuire a Constituţiei prin care să se interzică persoanelor condamnate penal la pedeapsa închisorii să candideze la alegerile locale, parlamentare şi prezidenţiale, dacă au săvârşit infracţiuni în mod intenţionat.

Pentru ca proiectul de lege să ajungă în Parlament sunt necesare cel puţin 500.000 de semnături ale cetăţenilor cu drept de vot din cel puţin jumătate din judeţele tării, iar USR s-a angajat să sprijine acest demers prin intermediul filialelor sale teritoriale.

Duminică, liderul USR, Dan Barna, declara că până în prezent au fost strânse aproximativ 340.000 de semnături din cele 500.000 necesare. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-07-31

TAGURI: fara penali in functii publice, usr, caravana usr,
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


NEGRO
31 Iul 2018

Dupa strangerea destul de dificila, totusi, a celor 500 000 de semnaturi pentru campania cetateneasca Fara penali in functii publice clasa politica trebuie sa faca un pas in spate. Acum este randul nostru, al cetatenilor sa facem legea in Tara. Cleptocratii care ne-au condus in fundatura morala si materiala in care se zbate Romnia ultimelor decenii trebuie sa dispara. Desigur, nu ne va fi usor, penalii inca mai amusineza uzurpare domniei, insa macaroana din care s-au obisnuit sa suga le va fi taiata complet. Tara are nevoie de slujbasi integri, muncitori, intelepti. Datoria noastra e sa-i promovam pe acestia, iar pe tahari sa-i trimitem acolo unde le e locul. Doar de-atunci vom putea construi Romania pe care o meritam! Asa sa ne-ajute Dumnezeu!
BRAVO USR
31 Iul 2018

Felicitari acestori tineri minunati , scoliti si dedicati unei Romanii ce se doreste CURATA fara lichele penale si analfabete.Toate partidele sa-si faca curatenie iar hotii si borfasii sa mearga unde le este locul. Daca toate partidele au intzeles acest lucru , mafia analfabetilor psd este mai grea de cap si sustine in continuare puscariasi in functii cheie in stat.
OAMENII SUNT TEMăTORI
31 Iul 2018

În special maturii...le este frică să nu fie văzuți, să nu fie recunoscuți și să aibă probleme cu șefii. Actorul genial - MANOLE - a spus că a fost șocat de faptul că, mai degrabă se bagă cei de vârsta a 2-a și-a 3-a, decât tinerii care, fie nu le pasă, fie sunt susținuți ÎNCĂ bine de către părinți și-atunci nu-i ARDE, fie sesizează foarte bine faptul că ROTIREA CADRELOR ȘI TRASEISMUL DIN POLITICĂ N-ARE LECUIRE, transformându-se în STAT ÎN STAT, fără de rușine, fără de teamă de ridicol sau de un eventual oprobiu public! Din păcate, au PRINS ideologia de la frați, de la surori, dar mai ales de la părinți, învățători, profesori...adesea anti-modele de urmat! Li s-a inoculat odată cu ADN-ul în sânge....”MERSUL” lucrurilor....
TINEREȚEA ÎNTRU EVENIMENT
31 Iul 2018

Atât de răspândită este alienarea tinerilor în societatea de astăzi, încât aproape n-o mai bagă în seamă. Obsedați de creșterea PIB-lui, integrarea în U.E. sau scandalurile amplu mediatizate ale clasei politice, trecem prea ușor cu vederea deriva existențială a unui tineret abandonat la răscrucerea unor drumuri care nu duc nicăieri. Ne surprinde faptul că tinerii de douăzeci de ani își revendică ”dreptul la diferență” prin abordarea unui comunism virtual de blog adolescentin. Suntem oripilați de depravarea, superficialitatea, lipsa de respect și de atașament a tineretului față de societatea românească tradițională. Ca și când am trăi încă în spatele Cortinei de fier, singura dorință ”eshatologică” a tânărului român este ”Plecarea din țară” – OBSESIE NAȚIONALĂ TRADUSĂ în termenii unui ideal personal absolut. Dacă simptomele alienării sunt cunoscute, cauzele ei rămân un subiect controversat.
LA PRIMA VEDERE,
31 Iul 2018

s-ar crede că tinerii sunt atrași de necunoscut și aventură, o viață de hoinar postmodern prin ”satul planetar”. În realitate, TINERII PLEACĂ DIN ROMÂNIA CA SĂ SE ”ÎNRĂDĂCINEZE” PE ALTE MELEAGURI, CA SĂ-ȘI GĂSEASCĂ STABILITATEA UNUI ”AICI” ȘI ”ACUM” PRINTRE STRĂINI. Chiar și cei care ”rămân”, văd în ”Românica” un loc ”temporar”, un fel de sală de așteptare pentru autobuzele cu destinația Spania sau Italia, un aeroport pentru avioanele care decolează spre Canada sau Australia. Din ce în ce mai mult, ”patria” se dovedește a fi comunitatea, recreată artificial, a românilor de aiurea, iar ”român” e o identitate etnică oarecare dintr-un bazar global. Aceasta este realitatea dureroasă… Și alta percepția ei.TINERILOR ”rămași” în țară, spațiul românesc li se pare PROVINCIE DETERITORIALIZATĂ, FĂRĂ ÎNCEPUT ȘI FĂRĂ SFÂRȘIT, loc al spectacolului social și al bâlciului politic. În local city tânărul român nu vede o comunitate organică, pentru el realitatea urbană de acasă se reduce la maidanele cu gunoaie și aglomerație de imposturi particulare. Local village este deja un teritoriu vid, evacuat pentru a face loc ”pseudoțărănimii tehnologice” (Debord) și emigranților asiatici care vor lucra în curând ogoarele abandonate.
DEșERTIFICAREA ROMâNIEI
31 Iul 2018

nu se reduce doar la fenomene naturale. Deșertul constituie însăși esența deteritorializării și a sufletului omenesc. Acolo unde odinioară exista un echilibru ecologic, social și sufletesc – un loc frumos – astăzi nu-i decât un platou arid în care viața este menținută în mod artificial, prin intervenții dinafară. România s-ar prăbuși dacă nu ar fi ”irigată” de banii căpșunarilor, creditele externe, intrările de fonduri speculative și apartenența la U.E. La rândul ei, ”România culturală” trăiește în mare parte din idei și sensibilități împrumutate dinafară sau din valori produse doar pentru export. Tânărul român de astăzi trăiește cu sentimentul deșertificării întregii sale vieți. Simte cum devine pe zi ce trece un ”corp fără organe populat de multiciplități”. (Deleuze). Aceste ”multiplicități”, în fond, nenumăratele manifestări ale triadei ”Bani, Tehnologie, Confort”, sunt emanații înșelătoare ale deșertului. Deși fantasme, par atât de consistente încât tânărul le personalizează. ”Nici o slugă nu poate sluji la doi stăpâni; căci sau va urî pe unul și va iubi pe celălalt, sau va ține numai la unul și va nesocoti pe celălalt. Nu puteți sluji lui Dumnezeu și lui Mamona” (Luca 16:13). De obicei, Iisus nu folosește personificări (Mamona înseamnă în aramaică, ”bani, avere”). Dacă le conferă banilor statutul unei divinități, o face pentru a sublinia caracterul lor idolatru, de pseudopersoană. În opinia noastră, același statut ”divin” trebuie să-l acordăm astăzi Tehnologiei și Confortului. Banii acționează în lume prin cele două tentacule ale lor, Tehnologia și Confortul – toate trei, pseudopersoane, se opun Dumnezeului personal al creștinismului.
PENTRU TâNăRUL COOL
31 Iul 2018

din România computerul, automobilul, telefonul mobil și alte gadgeturi ale tehnologiei nu sunt obiecte neutre, ci idoli. Între tânăr și tehnologie se stabilește o relație personală, de la sclav la stăpân (aceeași relație de dependență între tânăr și celelalte ”persoane” ale triadei). Tehnologia nu este un ansamblu de mașini, tot astfel cum averea nu reprezintă o simplă acumulare de capital. Banii și Tehnologia mijlocesc raporturile interpersonale, păstorite odinioară de Biserica lui Iisus. Triada ”Bani, Tehnologie, Confort” a ajuns să domine relațiil interpersonale, arogându-și o realitate e sine stătătoare, o valoare intrinsecă și mai ales o putere autonomă. Demonismul ei derivă din faptul că pretinde a fi ceea ce NU este. Cu naivitate, tânărul ”recent” crede că se folosește de Bani și de Tehnologie, în realitate cele două pseudopersoane îl manipulează, transformându-l într-un obiect.
NICI BANII, NICI TEHNOLOGIA
31 Iul 2018

nu sunt ”rele” sau ”imorale”. Doar înșelătoare și totalitare. Ele se conduc după propriile lor legi, pe care le consideră universale. Banii transformă relațiile interumane în tranzacții comerciale, iar Tehnologia într-un raport tehnic bazat pe eficiență și raționalizare. În ambele cazuri omul integru este divizat într-o sumă de roluri specializate, supuse unor standarde normative. Pentru a fi el însuși, tânărul trebuie să se identifice cu rolurile sale. Cu alte cuvinte, este nevoit să devină alt ”ceva” decât el însuși. Devenind unul și același cu rolurile sale economice, tânărul are iluzia unui fundament ontologic. Acumulând bunuri materiale și funcții – sau, într-un limbaj de lemn care a pătruns și în România, ”crescând odată cu firma” – tânărul crede că ”există” cu adevărat. De fapt, tânărul ”este” rolul său, unde ”este” reprezintă un fals raport existențial aflat sub egida Banilor, Tehnologiei, și Confortului.
ÎN SINE,
31 Iul 2018

junele de azi se simte un NIMENI. Câți bani ”face” și câte aptitudine tehnice posedă – iată criteriile care stabilesc ”cine” și ”ce” este. Dacă vrea să aibă o identitate, să conteze ca persoană în societatea de astăzi, tânărul trebuie să devină o ”resursă umană” supusă necondiționat legilor comerciale și tehnice. Interiorizându-le, se identifică cu rolurile sale. Dacă raportul de identitate este cumva zdruncinat – de pildă, legile comerciale și imperativele tehnice sunt diluate prin amendamente culturale sau religioase – tânărul ”cool” își iese din rol, riscând să-și piardă însăși rațiunea existenței sale. Omul a îndeplinit întotdeauna funcții sociale și economice. Aceste funcții vizau însă omul ”total” (organic), trăitor într-o comunitate comună, în strânsă legătură cu natura și cu Dumnezeu. Raportul dintre ”eu” și rolurile sale nu era de identificare perfectă, era doar un raport de adecvare. În prezent, omul este obligat să adopte modul de funcționare al mărfii și al mașinii, să se adapteze la un mediu artificial, inuman. A sluji pe Dumnezeu nu este posibil, întrucât Tehnologia și Mamona recuză orice intervenție divină sau umană. Banul și mașina au propriile lor legi și orice intervenție dinafară le-ar diminua eficianța. Acolo unde triada ”Bani, Tehnologie, Confort” domină, prezenta omului și-a lui Dumnezeu este doar tolerată.
DACă BANII șI TEHNOLOGIA
31 Iul 2018

funcționează după legi inumane, dacă ele îl transformă pe om într-un obiect vandabil și într-o simplă rotiță a unui angrenaj tehnologic-financiar, cum explicăm faptul că tânărul este deseori…un sclav fericit? Aici intervine cea de-a treia ”persoană”: Confortul. Într-o societate tehnologică sau mimetic tehnologică (precum societatea românească), Confortul are o dublă funcție: unifică și individualizează. El este cel care personalizează Tehnologia și Banii, le transformă într-un stil de viață personal. Confortul material și spiritual este apanajul unei societăți tehnologice eficiente. Doar o astfel de societate înțelege funcția sa tehnică: SĂ MENȚINĂ ILUZIA LIBERTĂȚII ȘI A DREPTULUI DE A ALEGE, SĂ ALIMENTEZE MEREU AMĂGIRILE PRIVITOARE LA UNICITATEA INDIVIDUALĂ. Doar o societate tehnologică avansată își dă seama că abundența materială nu este un lux, ci o metodă tehnică eficientă de a-l integra pe individ, cu trup și suflet, în SISTEM.
VIOLENțA TOTALITARă
31 Iul 2018

asigură o integrare formală a individului. Cu toate acestea, comunismul a adoptat-o, neglijând cu totul consumismul. La nivelul primitv de dezvoltare tehnologică a comunismului, era suficientă chiar și o integrare formală. Dacă muncitorul oțelar își făcea treaba conștiincios și nu înjura partidul, ”sistemul” îl lăsa în pace. Comportamentul lui de-acasă nu afecta tehnologiile învechite de producere a oțelului. Un tânăr tehnician I.T. din zilele noastre nu-și mai permite să separe existența sa personală de viața computerului. Ca să acumuleze abilități tehnice trebuie să se ”branșeze” la rețea de mic copil, să se ”updateze” mereu și să iubească Tehnologia. Este de neconceput ca un informatician să nu adore computerele. Devenit ”personal”, computerul nu mai amintește de Big Brother. Dimpotrivă, îi ajută pe tineri să-și afirme individualitatea în modalități inedite. În ciuda unor avantaje practice de necontestat, computerul personal este un instrument extrem de eficient de integrare a tânărului în universul tehnologiei. Îi oferă informație imediată și iluzia libertății (orice tânăr își poate construi un blog, ca să-și verse năduful împotriva ”sistemului”).
NIMENI NU
31 Iul 2018

se mai gândește la efectele negative ale unei vieți petrecute online. Nici la consecințele branșării permanente la rețea. Ca totdeauna, ni se spune că avantajele triadei ”Bani, Tehnologie, Confort” depășesc cu mult dezavantajele. Uităm un amănunt esențial: cele trei ”persoane” acționează coordonat întru transformarea întregii societăți într-un mediu tehnoeconomic. Impunând un totalitarism ”soft” și noi idoli, reducând relațiile interpersonale ”față către față” la cele mediate tehnologic (de computere, telefoane mobile, mass-media), triada ”Bani, Tehnologie, Confort” are un caracter demonic. Primele ei victime sunt tinerii. Astăzi, doar Biserica are puterea să i se opună. Triada ”Bani, Tehnologie, Confort” îi oferă tânărului o robie deghizată, în vreme ce Dumnezeu-Cel-în Treime este libertatea autentică. Cum se manifestă practic aceată libertate? Pentru Biserica Ortodoxă, modul cu adevărat personal de existență înseamnă trăirea în orizontul dătător de speranță al vieții fără de sfârșit. Tânărul este chemat să devină părtaș al Eternității vii. Dar viața eternă nu este un dar imuabil, ci un eveniment suprem, iar stadiul de Om-Eveniment ( cel ce se va fi ridicat la viața veșnică în Dumnezeu) nu va fi atins decât la sfărșitul timpurilor. Deocamdată, omul rămâne supus morții și slăbiciunilor naturii sale umane. Plasat sub orizontul eternității – pe care nu-l poate găsi în afară și rupt de trupul Bisericii – tânărul are bucuria de a descoperi o perspectivă și un mod de existență evenimențial.
ESTE BINE CUNOSCUT
31 Iul 2018

că tradița noastră religioasă și culturală acordă prioritate absolută persoanei. Când ne referim la ”persoană” subliniem aspectul ei dialogal, dar îl neglijăm în mare parte pe cel evenimențial. Când absolutizăm relația, împreună cu John Zizioulas și Colin Gunton, fără să subliniem, în același timp, caracterul evenimențial al raporturilor personale, creăm impresia falsă de cumunitarism deghizat. Pentru a scoate la lumină înțelesul profund al cuvântului ”persoană”, ”relația” nu poate fi tratată separat de ”eveniment”. Personalizarea nu are efecte durabile dacă nu este evenimențială. Ce înseamnă pentru un tânăr să trăiască evenimențial? În primul rând, un mod radical diferit de a interacționa cu cei din jurul său. Modelul este dat de ”cina euharistică”(...) Dacă Biserica vrea să-i țină la sânul ei pe tineri, nu are decât să le arate calea Persoanei și a Evenimentului. Priviți dintr-o perspectivă evenimențială, idolii pe care i-am enumerat la început, Banii, Tehnologia, Confortul vor apărea sub adevărata lor înfățișare: pseudopersoane și pseudoevenimente.Branduri ale accidentului sau, dimpotrivă, împărății normative. Seamănă confuzie și haos, cinism și indiferență. Când tânărul va reuși să personalizeze evenimențial ceea ce i se întâmplă, el va devini un om integru. În acel moment, idolii vor cădea de pe soclu.
”NU Vă POTRIVIțI CHIPULUI
31 Iul 2018

veacului acestuia, ci vă prefaceți prin înnoirea minții voastre”, îi îndeamnă Apostolul Pavel pe creștini. Nu fiți conformiști! ar trebui să le spună tinerilor Biserica noastră. Nu vă potriviți ”chipului ” veacului, gândirii de turmă, imaginilor înșelătoare, ”la ordinea zilei!” Deveniți persoane-eveniment adoptând noi perspective; cu o minte înnoită, veți depăși ”chipurile”, ”figurile”, ”formele” moarte. Noile perspective nu se încadrează în tiparele existente, ele trimit la trupul viu, văzut și nevăzut al Bisericii, la o viață trăită în lumea Veșniciei, Dragostei (ieșirea din sine) și Diferenței autentice (Adevărul relevat). Biserica Ortodoxă trebuie să privească realitatea în față: ÎN SOCIETATEA ROMÂNEASCĂ ”PERSOANELE EVENIMENT” POT FI NUMĂRATE PE DEGETE.
PESTE TOT îNTâLNEșTI
31 Iul 2018

însă, MAFIOȚI ȘARMANȚI, CLĂNȚĂI ATOTCUNOSCĂTORI, ”EXPERȚI” ILUZIONIȘTI ȘI POLITICIENI MÂNJIȚI. GALERIA DE PSEUDOPERSOANE ESTE PRODUSĂ DE O CULTURĂ IDOLATRĂ ȘI DE O ECONOMIE ÎN CARE BANII ȘI TEHNOLOGIA SE CONCENTREAZĂ ÎN MÂNA UNUI NUMĂR LIMITAT DE INDIVIZI. În loc să încurajeze nașterea a cât mai multor ”persoane-eveniment” – aceasta ar fi menirea unei adevărate democrații românești – ”DEMOCRAȚIA” NOASTRĂ PRODUCE UN NUMĂR CRESCUT DE CLIENȚI. ÎN SPAȚIUL SOCIAL-ECONOMIC, LEGĂTURILE PERSONALIST-EVENIMENȚIALE D E G E N E R E A Z Ă ÎN LEGĂTURI DE DEPENDENȚĂ ȘI PROTECȚIE DE TIP CLANDESTIN. MULȚI DINTRE CEI PE CARE ROMÂNII ÎI CONSIDERĂ ”EVENIMENTE MEDIATICE” SUNT, DE FAPT, CLIENȚI AI DIFERITELOR MAFII ȘI AI UNOR RELAȚII OCULTE (”client” în sensul antic al cuvântului, plebeu fără drepturi depline, dependent de un patrician și protejat de acesta). Pentru tânărul de astăzi, ”clientul” a devenit ”modelul” de urmat.” (ATREIA FORȚĂ, ROMÂNIA PROFUNDĂ, scrisă de OVIDIU HURDEZEU și MIRCEA PLATON)
Random image



Ultimele stiri






loading...