2016-12-06 12:34

EVENIMENT


Mortul e de vină. Concluzie: avionul MiG 21 Lancer s-a prăbuşit, anul trecut, la Câmpia Turzii din cauza unei erori umane

 |  20:25
Mortul e de vină. Concluzie: avionul MiG 21 Lancer s-a prăbuşit, anul trecut, la Câmpia Turzii din cauza unei erori umane

Cauzaprăbuşirii, în 1 noiembrie 2010, a avionului MiG 21 Lancer, în apropiere deCâmpia Turzii, accident în urma căruia cei doi piloţi au murit, ar fi o eroareumană, relevă raportul comisiei de investigaţie tehnică, acesta indicând căultima manevră nu a fost executată la altitudinea prevăzută.

Locotenent-colonelulLiviu Lascu, procuror militar la Parchetul Militar Cluj, a declarat, ieri,corespondentului Mediafax, că raportul comisiei din cadrul MApN de investigaţietehnică a accidentului aviatic de lângă Câmpia Turzii a fost finalizat lasfârşitul săptămânii trecute. Conform acestuia, ultima activitate de zbor aavionului MiG 21 Lancer care s-a prăbuşit lângă Câmpia Turzii - adică urcareala verticală, răsturnarea şi revenirea - s-a făcut la o altitudine mai joasădecât prevăd manualele de zbor. "Comisia spune că această manevră s-afăcut mai jos, cel mai probabil din cauză că piloţii nu au văzut corectindicaţia de altitudine la bordul avionului. Acest lucru poate fi cauzat de oorbire temporară din cauza soarelui. Aceasta este concluzia din punct de vederetehnic. Conform acestei concluzii, cauza accidentului ar fi eroareaumană", a spus Lascu. El a adăugat că, potrivit manualelor de zbor alepiloţilor, înălţimea minimă de la care trebuia executată această manevră este1.400 de metri, iar viteza de 450 kilometri la oră.

Manevrăexecutată cu 200 m mai jos decât trebuia

MiG-ulprăbuşit avea o viteză de 480 de kilometri la oră şi a început manevra la 1.200de metri înălţime. "Din cauza efectuării în acest fel a manevrei, auapărut trepidaţiile, aparatul nemaiputând fi redresat", a spus el.

ProcurorulLascu a precizat că ancheta Parchetului Militar va continua, aceasta vizând şialte aspecte decât concluzia raportului tehnic, urmând să se verifice dacăpiloţii aveau pregătirea necesară, orele de zbor necesare efectuate şiinstructajul de protecţie a muncii.

AvionulMiG 21 Lancer s-a prăbuşit, în 1 noiembrie 2010, în apropiere de Câmpia Turzii,cei doi militari aflaţi la bord, căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţăşi căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram, pierzându-şi viaţa. Cei doi piloţiaveau o experienţă de circa 1.000 de ore de zbor. MApN preciza că, din ordinulministrului, a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetareaîmprejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice.

Potrivitprocedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar şi au fost sistate zborurile deinstrucţie cu acest tip de aeronavă până la finalizarea anchetei despecialitate. Datele procurorilor militari care anchetează accidentul aviatic,după ce au verificat datele de la turnul de control al Aerodromulului Flotilei71 Aeriene Câmpia Turzii, relevau faptul că zborul avionului a durat optminute.

Procurorulmilitar Liviu Lascu de la Parchetul Militar Cluj declara că, în ziuarespectivă, condiţiile meteorologice au fost foarte bune în zona aerodromului,cerul fiind senin. Acesta preciza că avionul s-a aflat aproape tot timpul înraza de vizibilitate a turnului de control, fiind pierdut la un moment dat dinvedere din cauza soarelui şi reperat doar când a venit pe traiectoriadescendentă şi s-a izbit de sol. Cauzele producerii accidentului aviatic aufost investigate atât de o comisie tehnică a Ministerului Apărării Naţionale,cât şi de Parchetul Militar Cluj.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-01-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image