2016-12-04 04:05

EVENIMENT


Război între şoferii de la aeroport

 |  21:00
Război între şoferii de la aeroport

Adevăratul motiv al conflictelor dintre şoferii care iau clienţi la Aeroportul Otopeni îl constituie existenţa taximetriştilor-pirat, acuză Vasile Ştefănescu, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti.

Conform celor declarate de Ştefănescu pentru cotidianul nostru, în fiecare zi la terminalul de sosiri pot fi văzuţi 15-20 de şoferi cu maşini fără însemne de taxi, sau cu autorizaţii eliberate de primăriile comunelor limitrofe capitalei, care îi momesc pe cei neinformaţi promiţându-le călătorii mai ieftine decât cele cu taxiurile autorizate. În realitate, susţine Ştefănescu, particularii umflă şi mai mult preţul, iar la destinaţie ajung să fie chiar agresivi cu clienţii care le-au picat în plasă până când obţin sumele solicitate. Din spusele liderului taximetriştilor din Bucureşti, „rechinii” sunt foarte bine organizaţi şi se bucură de ajutorul tacit al poliţiştilor de la terminal, care se fac că nu îi bagă în seamă, deşi îi văd „la muncă” zi de zi.

Ca să aibă un aer de autoritate, „rechinii” au atârnate la gât un fel de legitimaţii, fără nici o valoare oficială de altfel.  „Este o adevărată mafie”, spune Ştefănescu. „Astăzi vin 15-20 de persoane, mâine intră tura doi, se rânduiesc între ei”. Conflictele dintre şoferii de la Otopeni nu sunt rarităţi şi în nici un caz nu sunt de dată recentă, aşa cum afirma la Realitatea TV Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni. O simplă căutare pe internet scoate la iveală toate scandalurile produse în timp între taximetrişti. „Acum nu mai este ca înainte, când se organizau licitaţii. Oricine, persoană autorizată, sau şoferii de la orice companie pot solicita la conducerea aeroportului o autorizaţie de acces în parcare.

De aici se ia un bon şi în ordinea numerelor şoferii ar trebui să urce la rampă să ia clienţii, însă nu se întâmplă aşa. Am făcut nenumărate sesizări şi plângeri atât la poliţie, cât şi la conducerea aeroportului, dar degeaba, piraţii ăştia sunt ca o ciumă. Ar putea fi depistaţi imediat, căci apar zi de zi pe înregistrările camerelor de supraveghere, însă nu se doreşte acest lucru. Şi este greu în aceste vremuri de criză ca tu, ca taximetrist cu toate actele, autorizaţiile şi dările în regulă să te uiţi cum particularii vin şi fură clienţii”, spune Vasile Ştefănescu. Reamintim că miercuri seară între şoferii de taxi şi mai mulţi particulari a izbucnit un conflict spontan, unul dintre şoferii de taxi folosind un pistol cu bile pentru a scăpa de agresori.

Manevra Fly Taxi

Este deja celebră manevra fostului ministru al transporturilor Miron Mitrea, care în iulie 2004 a organizat o licitaţie pentru închirierea a 150 de locuri pentru taximetre la Aeroportul Otopeni, cu un caiet de sarcini „croit” special pentru o societate abia înfiinţată, Fly Taxi. Respectiva firmă cumpărase, ca din întâmplare, autoturisme noi-nouţe de culoare argintie şi cu volumul portbagajului mai mare de 600 de litri, exact ce solicita Mitrea să aibă taximetrele de la Otopeni. Cinci ani de zile, mai exact până pe 15 iulie 2009, a fost valabilă ghiduşia lui Mitrea, ceea ce în mod evident i-a nemulţumit pe patronii celorlalte firme de taximetrie consacrate. În prezent, deşi se spune că ar avea acces şoferii de la orice companie, este imposibil să găseşti un autoturism care să practice preţurile din Capitală, de 1,39 lei per kilometru, toţi cei care activează în zona aeroportului afişând preţul maxim, de 3,5 lei. În plus, de multe ori, cu precădere pentru cetăţenii străini, preţul indicat de aparatul de taxare este prezentat la destinaţie ca fiind în euro, şi nu în lei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639550-10-02

TAGURI: scandal taximetristi, Taxi_Otopeni, Mitrea, Fly Taxi, Vasile_Stefanescu



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Taximetriști care au amenințat clienții, pedepse grele la închisoare Judecătorii de la Curtea de Apel au decis să îi condamne la 18 ani, respectiv 14 și 10 ani de... 24 Noi 2016 | (0)
Scandalul PNL-PSD pe legea salarizării. Liberalii cer Guvernului un proiect nou cu majorări PNL a înaintat Ministerului Muncii o serie de principii privind legea salarizării unitare,... 14 Noi 2016 | (0)