2016-12-06 03:07

EVENIMENT


Ringier România atacă „Puterea”

 |  21:00
Ringier România atacă „Puterea”

La un an după cedarea publicaţiilor Evenimentul Zilei şi Capital lui Bobby Păunescu, pentru că nu le mai putea susţine financiar, Ringier România se relansează pe piaţa media românească. Dar nu oricum, ci pe poziţii de forţă, încercând să scoată un produs denumit la fel precum un altul deja existent.

Ringier România cere Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci să-i înregistreze numele de „Puterea” la aceleaşi clase sub care este deţinută marca „Puterea Cotidian Naţional”, pentru editarea cotidianului „Puterea”. Intenţia Ringier România este vădit agresivă în condiţiile în care cotidianul „Puterea” s-a consacrat deja pe piaţa presei româneşti devenind un brand. Scopul trustului elveţian de a vinde un produs cu un nume asemănător ne scapă, dar este oarecum evidentă dorinţa de a da o lovitură neloială unui cotidian ce şi-a câştigat o poziţie apreciabilă în topurile mass-media.

Un eventual litigiu în instanţe poate fi evitat dacă trustul elveţian de presă înţelege să-şi retragă cererea de înregistrare a mărcii pentru aceleaşi clase - 16 (Hârtie, carton şi produse din aceste materiale neincluse în alte clase; tipărituri; fotografii; papetărie; materiale pentru artişti; maşini de scris şi articole de birou; caractere tipografice; forme de tipar) 35 (Publicitate; conducerea şi administrarea afacerilor; lucrări de birou) şi 41(Educaţie; instruire; divertisment; activităţi sportive şi culturale). În caz contrar, deţinătorul mărcii „Puterea Cotidian Naţional” folosite la editarea cotidianului „Puterea” va fi obligat să-şi câştige în instanţă dreptul de utilizare exclusivă a numelui în clasele de mărci în care a fost înregistrat.

Prevederile OSIM

Potrivit OSIM, prin înregistrarea unei mărci se elimină riscul de confuzie în faţa clienţilor, furnizorilor sau terţilor interesaţi, adică tocmai ceea ce încearcă grupul elveţian de presă prin această acţiune. Totodată, protejarea mărcii începe din ziua depunerii cererii de înregistrare şi atribuie solicitantului un drept de interzicere către terţi de a folosi marca respectivă. Pe de altă parte, OSIM precizează că „depunerea cererii şi constituirea depozitului conferă primului solicitant, pentru produsele şi serviciile desemnate în cerere, un drept exclusiv, care-i permite să se opună contrafacerilor sau imitaţiilor ilegale”. Astfel, „eforturile financiare de promovare manifestate de către titularul mărcii pentru a-şi face cunoscute produsele nu vor putea fi folosite în mod neloial de către concurenţi”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-08-17



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image