2016-12-03 04:42

EVENIMENT


Trimis în judecată pentru uciderea din culpă a doi poliţişti

 |  12:52
Trimis în judecată pentru uciderea din culpă a doi poliţişti

Procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au trimis în judecată cinci persoane în dosarul unui accident rutier petrecut în 2005, la Ghimpaţi - Giurgiu, în urma căruia doi poliţişti au murit carbonizaţi.

Procurorii l-au trimis în judecată pe Dorin Nidelea, pentru infracţiunea de ucidere din culpă, iar Ion Mămăligan, Gelu-Marian Borodean, Gigi-Ionuţ Căpăţînă şi Iulian-Lucian Drăgan vor fi judecaţi pentru mărturie mincinoasă, se arată în comunicatul de presă.

Cei cinci au fost cercetaţi de procurori în legătură cu un grav accident de circulaţie care s-a produs în seara zilei de 16 septembrie 2005, în jurul orelor 21,30, pe D.N. 5B, la km 18 + 750, şi în urma căruia au murit doi agenţi de poliţie.  Din probele administrate în cauză a reieşit că, în acea seară, cei doi agenţi de poliţie mergeau dinspre comuna Ghimpaţi spre municipiul Giurgiu, cu o Dacie 1310, aparţinând Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Giurgiu, iar în spatele lor circula, la volanul unui autoturism Dacia Solenza un alt agent de poliţie, colegul victimelor.

La km 18 + 750, pe sensul de mers Ghimpaţi-Giurgiu, autoturismul Dacia 1310 a lovit o remorcă nesemnalizată, a cărei platformă era încărcată cu lemne şi care era parcată cu roţile din stânga pe carosabil. Ca urmare a impactului şi opririi bruşte, autoturismul Dacia 1310  a fost lovit din spate de autoturismul Dacia Solenza. Impactul a provocat deschiderea oblonului din spate al platformei remorcii, lemnele au căzut, autoturismul Dacia 1310  a luat  foc, iar cei doi agenţi de poliţie aflaţi în autoturism nu au mai putut fi salvaţi.

Potrivit raportului medico-legal de autopsie întocmit în cauză, "moartea victimelor a fost violentă şi s-a datorat carbonizării survenite pe 100% din suprafaţa corporală, produsă  prin flacără, în condiţiile  unui accident rutier". Probatoriul administrat în cauză a relevat că focul s-a extins cu repeziciune şi, pentru a evita extinderea incendiului şi asupra lemnelor rămase în remorcă, Dorin Nidelea, proprietarul acesteia, a agăţat remorca la tractorul său şi a mutat-o pe partea opusă a drumului, în afara părţii carosabile, iar un martor, cu ajutorul persoanelor aflate în zonă, a mutat autoturismul Dacia Solenza în afara părţii carosabile.

Testaţi la poligraf

Potrivit procurorilor, pe parcursul urmăririi penale, inculpaţii Ion Mămăligan, Gelu-Marian Borodean, Gigi-Ionuţ Căpăţînă şi Iulian-Lucian Drăgan au făcut afirmaţii mincinoase, în mai multe rânduri, cu privire la împrejurările în care s-a produs accidentul. Astfel, în contextul în care remorca a fost mutată de la locul impactului, pentru a se evita un incendiu de proporţii, inculpaţii au făcut afirmaţii mincinoase cu privire la locul în care a fost parcată remorca în care a intrat autoturismul Dacia 1310. Aceştia au susţinut că remorca era parcată în afara părţii carosabile, cu toate roţile pe iarbă, deşi din coroborarea probelor privind mecanismul producerii accidentului a rezultat că, în momentul impactului, roata  stânga  spate a  remorcii se  afla pe  suprafaţa părţii carosabile. Atât proprietarul remorcii, Dorin Nidelea, cât şi Ion Mămăligan, Gelu-Marian Borodea şi Iulian-Lucian Drăgan au fost supuşi unui test pentru determinarea comportamentului simulat în cazul declaraţiilor asupra locului în care a fost parcată remorca, care a relevat nesinceritatea acestora

Potrivit probatoriului  administrat în cauză a rezultat că staţionarea remorcii, pe timp de noapte şi parţial, pe  partea  carosabilă a unui drum public, fără să fie semnalizată corespunzător, a  constituit  tot  timpul  o potenţială  stare de pericol.

De asemenea, din probele administrate a rezultat că moartea celor doi poliţişti a fost determinată de prezenţa remorcii nesemnalizate, deoarece, conducătorul  autoturismului  Dacia  1310 nu putea anticipa  prezenţa  pe  timp de noapte, pe  partea carosabilă a unui  drum  naţional, a unui obstacol  neiluminat. În aceste condiţii, conducătorul autoturismului  Dacia  1310 nu a mai avut suficient timp ca să  poată iniţia una  din manevrele de  evitare a  accidentului. Procurorii au mai stabilit că, în plus, în faţa remorcii, se mai aflau alte două remorci, precum şi un autocamion, aparţinând tot lui Dorin Nidelea, formând un lanţ de obstacole de mari dimensiuni pe un drum public, care a creat cadrul ce a determinat producerea accidentului.

Dosarul a fost trimis spre competentă soluţionare Judecătoriei Giurgiu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-04-30



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TIBI
13 Aug 2011

De ce pentru alte sute de cauze asemanatoare (oprire noaptea nesemnalizat corespunzator pe carosabil-partial sau total) soladat cu accidente nu se aplica aceeasi solutie?De aici se vede superioritatea sistemului anglo-saxon in judecarea cauzelor (situatii identice=solutii identice) La noi chiar pentru aceeasi cauza se dau solutii diametral opuse la instante diferite (fara sa fie aduse in cauza elmente noi)

Adauga un comentariu

Random image