2016-12-10 05:24

EVENIMENT


Un tramvai numit blestem. Tramvaiul care a deraiat la Iaşi luase foc în luna ianuarie, fiind condus de acelaşi vatman

 |  19:15
Un tramvai numit blestem. Tramvaiul care a deraiat la Iaşi luase foc în luna ianuarie, fiind condus de acelaşi vatman

Tramvaiulcare a deraiat luni la Iaşi, şi a lovit şase maşini, provocând moartea uneipersoane şi rănirea gravă a altor cinci, ar fi rămas fără frâne, la momentulaccidentului, din cauza unei căderi de tensiune la reţeaua electrică, afirmăsurse judiciare. Acelaşi tramvai, condus de acelaşi vatman, a avut un altaccident în luna ianuarie, când a luat foc, fără a exista victime.

Potrivitsurselor judiciare, tramvaiular fi rămas fără frâne ca urmare a unei căderi de tensiune, iar acumulatoriimijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de frânare, în condiţiileîn care ar fi fost uzaţi. funcţionează, acest lucru fiind demonstrat întimpul expertizei tehnice făcute în depoul regiei, a declarat ieri dimineaţă pentruMediafax purtătorul de cuvânt al regiei locale de transport, Adrian Mihai. El aprecizat că membrii comisiei de expertiză, formată din reprezentanţi ai Primăriei,ai Regiei locale de transport, ai ITM, ARR, ai Poliţiei şi Parchetului au mersieri dimineaţă la depoul unde se află garat tramvaiul implicat în accident,fiind făcute verificări asupra sistemului de frânare al mijlocului detransport. "S-a făcut prima probă tehnică la acest tramvai. Mijlocul detransport a stat în depou sigilat toată noaptea, iar dimineaţă, în prezenţamembrilor comisiei, a fost scos din depou. Vagonul a fost scos din hală, iardupă câteva zeci de metri a frânat. S-a observat că sistemul de frânarefuncţionează. Tramvaiul s-a oprit imediat", a precizat Adrian Mihai.

Eroarea umană,aproape exclusă

Ela spus că este prematursă se spună că a fost vorba în mod cert despre o eroare a vatmanului, adăugândcă doar ancheta va putea stabili acest lucru.

"Acestae un element important în cadrul anchetei. Faptul că a frânat arată că sistemulfuncţionează. Rămâne de stabilit dacă sistemul de frânare a funcţionat şi ieri(luni - n.r.), când s-a produs nefericitul accident", a afirmat AdrianMihai.

Larândul său, prim-procurorul Parchetului Tribunalului Iaşi, Cornelia Prisăcaru,declara marţi dimineaţă că încazul accidentului sunt luate în calcul două variante: o culpă exclusivă avatmanului şi o defecţiune de moment apărută la sistemul de frânare.

"Sefac cercetări pentru a se stabili dacă a fost o culpă exclusivă a vatmanuluisau dacă a fost vorba despre o defecţiune de moment la sistemul defrânare", a declarat Cornelia Prisăcaru.

, în jurul orei 14.00, în zona"Fundaţie", o zonă intens circulată din municipiul Iaşi, după cemijlocul de transport a intrat într-o coloană de maşini care erau oprite, pelinia de tramvai, la semafor.

Astfel,tramvaiul, care era plin cu pasageri şi care cobora Copoul, a intrat în douămaşini care aşteptau la semafor şi a acroşat alte trei autoturisme aflate pebanda de lângă trotuar, după care s-a oprit într-un autobuz care staţiona şi ella semafor.

Înurma accidentului, o persoană a murit, rămânând prinsă într-o maşină, subtramvai.

Deasemenea, cinci persoane au fost rănite, patru dintre acestea fiind internatela Spitalul "Sfântul Spiridon", iar un bărbat care a suferit untraumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.

Incendiu în drum spredepou

Acelaşitramvai a luat foc, în luna ianuarie a acestui an, în zona industrială a Iaşiului,iar vatmanul este acelaşi. Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei localede transport Iaşi, a declarat luni seară pentru corespondentul Mediafax cătramvaiul implicat în accidentul de la Iaşi este acelaşi care la începutullunii ianuarie a luat foc în timp ce se retrăgea la depou, în urma constatăriiunei defecţiuni. Incidentul a avut loc în Baza 3, în faţa sediului CentraleiElectrice de Termoficare, iar în tramvai se aflau doar câţiva pasageri,vatmanul reuşind să stingă flăcările cu ajutorul extinctorului aflat în dotareamijlocului de transport. "Estevorba despre acelaşi tramvai, ba chiar despre acelaşi vatman, dar nu existănici o legătură între cele două evenimente. În ianuarie, a fostvorba despre un scurtcircuit apărut la un cablu, care a declanşat un incendiuîn zona pantografului tramvaiului. Mijlocul de transport a fost verificat, apoia fost scos din nou la stradă în stare perfectă de funcţionare", adeclarat Adrian Mihai.

Foto: Monitorul deSuceava


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-09-27



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image