2016-12-03 21:56

EVENIMENT


Vânzarea anvelopelor de iarnă, cea mai mare afacere initiate de Parlament

 |  19:39
Vânzarea anvelopelor de iarnă, cea mai mare afacere initiate de Parlament

În România, nici măcar vrabia nu mai visează mălai. Cu toate că Parlamentulvrea să îi oblige pe toţi conducătorii auto să-şi dotze maşinile cu anvelope deiarnă şi lanţuri antiderapante, patronii service-urilor refuză să creadă într-oinvazie a clienţilor. Reprezentanţii service-urilor auto susţin că mulţi şoferivor renunţa la deplasările cu automobilul personal pe timp de iarnă, din lipsabanilor. Dacă va fi aplicată, propunerea Pralamentului va pune la maricheltuieli şi Ambulanţa. Multe salvări nu au cauciucuri de iarnă. PoliţiaRutieră nu ştie ce contravaloare să atribuie eventualelor amenzi şi vrea caparlamentarii să se ocupe de acest lucru.

Service-urile auto ar putea înregistra cele mai maricâştiguri din istorie dacă propunerea Parlamentului de a obliga toţiconducătorii auto să-şi doteze maşinile cu anvelope de iarnă şi lanţuriantiderapante va fi aplicată. Totuşi, nici măcar cei care ar urma să aibă decâştigat de pe urma acestei legi nu-şi permit să viseze frumos. Patroniiservice-urilor auto sunt convinşi că puterea de cumpărare scăzută îi vadetermina pe români să opteze pentru mersul pe jos sau pentru transportul încomun. “Din punctul de vedere alofertei, noi suntem pregătiţi. Am stat însă de vorbă cu numeroşi conducătoriauto. Puţini cred că-şi pot permite un set complet de anvelope pentru iarnă.Puterea de cumpărare este scăzută. Legea este oportună, însă situaţia economicănu este. Proprietarul unui Logan trebuie să cheltuiască 900-1.000 de lei pentruun set complet de anvelope de iarnă. Un service mediu poate deservi 27 deautomobile într-o zi, dacă se lucrează numai pentru aşa ceva. Nu s-a ajunsniciodată la această cifră. Ar fi minunat pentru noi, dar nu cred că se va puneproblema să atingem asemenea performanţe. Aproximativ 25% dintre români maipreferă încă cauciucuri second-hand”, ne-a declarat Cristian Muntean, directorul Asociaţiei Societăţilor deService Auto din România (ASSAR).

Şi taximetriştii se plâng că nu au suficienţi bani pentrua-şi procura anvelope noi. “Nu suntem de acord cu această iniţiativă. Probabilcă în alte ţări este obligatoriu să ai anvelope de iarnă şi lanţuriantiderapante. Noi nu ne putem compara cu aceste ţări, din punctul de vedere alinfrastructurii. Un taximetrist cheltuieşte lunar 2.800 de lei pentruîntreţinerea automobilului. Această sumă acoperă doar cheltuielile pentru benzină şipentru o parte din lucrările de service. Transportatorii independenţi au maiprimit oricum o lovitură. Nu au voie să aibă maşini mai vechi de cinci ani. Înplus, licenţa este valabilă doar zece ani. În general, un taximetrist rămâne cumaximum 20% din profitul obţinut. Un cauciuc de iarnă nou, pentru o maşinăstrăină, costă 100 de euro”, ne-a declarat preşedintele onorific al Sindicatului Naţional alTaximetriştilor Independenţi (SNTI), Vasile Ciupag. Acesta susţine că multoroameni le va fi imposibil să înlocuiască anvelopele în trei zile. “Pregătireaautomobilului pentru iarnă costă 1.500 de lei. Oamenii mai au şi rate la bănci. Este bine să ai maşina echipată pentru iarnă, dartrebuie să fie o problemă de educaţie, nu o obligaţie. În situaţia economicăactuală, mulţi oameni nu-şi pot permite să-şi înlocuiască anvelopele în maximumtrei zile de la aprobarea noului Cod rutier”, ne-a mai explicat Ciupag.

“O să ne mutăm cu toată casa în maşină”

Marii transportatori susţin că oricum erau obligaţi săaibă întreg parcul auto dotat pentru iarnă, dar acuză autorităţile de lipsă deinteres în ceea ce priveşte deszăpezirea drumurilor. “Transportatorii sunt pregătiţi pentru iarnă. Degeaba nepregătim, dacă drumurile sunt pline de zăpadă. Este tipic românesc. Ne echipămşi cu lanţuri, şi cu lopată, şi cu nicip, doar ca să rămânem blocaţi. Oricum,românii s-au obişnuit cu această situaţie şi, pe lângă lanţuri şi anvelope deiarnă, îşi iau şi pătură, şi apă, şi alimente. Nu se ştie cât timp o să rămâiblocat pe drumurile noastre. Eu o să-mi iau şi televizorul, şi masa, şi patul,şi termopanele. Asta este, ne mutăm în maşină”, ne-a explicat ironic preşedintele Federaţiei Operatorilor Români deTransport (FORT), Augustin Hagiu.

Propunerea legislativă ar putea provoca cheltuielisemnificative şi serviciului de Salvare. Multe ambulanţe nu sunt încă prevăzutecu anvelope pentru iarnă.

Nu a fost încă stabilită contravaloarea amenzii aplicateşoferilor care nu-şi vor pregăti automobilele pentru iarnă. Poliţia Rutieră nuştie unde să încadreze amenda şi doreşte ca parlamentarii să stabileascăvaloarea contravenţiei.

Preţuri cauciucuri de iarnă

·195x60 R14 – de la 240 lei (în supermarket) la 445 de lei (înmagazinele de cartier);

·205x55 R16 – de la 425la 445 de lei;

·215x15 R16 – de la 465la 544 de lei.

Câte automobile sunt înregistrate în România

Parcul auto la 31.12.2009 era constituit din 5.324.348 vehicule, ceea ce reprezintă o creştere de +4,96 faţă de 2008. Structura parcului auto cuprinde:

-Autoturisme 4.230.632

-Autobuze si microbuze 39.421

-Autovehicule transport marfuri 474.295

-Autotractoare 32.132

-Mopede, motociclete, alte 79.857

-Remorci 175.536

-Semiremorci 63.916

-Tractoare 53.183

-Autovehicule cu destinaţie specială 175.376


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638946-03-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image