2016-12-03 00:24

EVENIMENT


Vara e ca iarna

 |  19:40
Vara e ca iarna

Şoferii vor avea viaţă grea dacă vor să respecte Legea anvelopelor de iarnă, fiind puşi în dilemă vara, dacă îi prinde ninsoarea pe Transfăgărăşan. Recomandarea autorităţilor este pe măsură - pneurile de iarnă trebuie păstrate în portbagaj că nu se ştie niciodată care sunt capriciile vremii. Aceeaşi regulă se aplică tuturor, turiştii străini fiind pasibili de aceleaşi amenzi ca şi cei români. Poliţia Rutieră şi ARR încearcă să normalizeze situaţia şi merg pe prevenţie. Legea intră în vigoare la 1 noiembrie 2011.

Poliţia Rutieră şi Autoritatea Rutieră şi Română au dat ultimele detalii despre aplicarea legii privind obligativitatea şoferilor de a-şi echipa maşinile cu anvelope de iarnă. Directorul general al ARR, Florian Coman ne-a declarat că, începând cu data de 1 noiembrie, inspectorii ARR care opresc autovehiculele comerciale în zonele acoperite cu zăpadă, gheaţă sau poleiau dreptul să utilizeze şublerul pentru măsurarea profilelor anvelopelor. “Utilizarea anvelopelor de iarnă nu este legată de o perioadă calendaristică. Înainte de a pleca în concediu, şoferii trebuie să se informeze în privinţa condiţiilor meteo”, ne-a spus Coman, care a confirmat că aceştia trebuiesă îşi ia anvelopele de iarnă în portbagaj chiar şi în luna iunie.

Dacă inspectorii ARR vor avea voie să utilizeze şublerul, agenţii de Poliţie Rutieră vor putea verifica anvelopele doar după însemne. „Începând cu 1 noiembrie, înainte de zonele acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei vor exista filtre ale Poliţiei şi ale inspectorilor ARR pentru a verifica dacă autovehiculele sunt echipate cu anvelope de iarnă”, ne-a explicat şeful Direcţiei Rutiere din Poliţia Română, Lucian Diniţă.

Controlul de 15 minute

Ministerul Transporturilor a ţinut să precizeze că verificarea anvelopelor de către inspectorii ARR sau RAR poate dura cel mult 15 minute. Mai mult, amenzile aplicate şoferilor, care conduc autoturisme sau microbuze cu maximum nouă locuri, vor fi vărsate la bugetele locale. “Dacă fapta constatată are ca efect şi blocarea unui sector de drum, sancţiunea contravenţională pentru maşini mari este de 5.000-8.000 lei, plus costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat”, potrivit unui comunicat al MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-01-30



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image