Avem sloganuri, avem valoare. "Fabricat în România". "Cumpără româneşte!"
2018-08-20 10:08


Avem sloganuri, avem valoare. "Fabricat în România". "Cumpără româneşte!"

 |  21:01
Avem sloganuri, avem valoare. "Fabricat în România". "Cumpără româneşte!"

Sloganul care a câştigat primele alegeri libere, în 1990, a fost „Nu ne vindem ţara!”. Nu avea nimic insolit, revoluţionar, după deceniile ceauşiste de împuiere a capului cu „suveranitate”, „neatârnare” şi „neamestec în treburile interne”. Dar, de ce să schimbi reţeta lozincilor câştigătoare?

Prin 1991, când începusem deja să ne vindem ţara, ba chiar ne aflam în plină tocmeală stângace în acest sens, onomastica inspirată impunea  un partid destul de însemnat şi longeviv: România Mare. E bine să te simţi şi român, şi mare, când deschiderea largă a obloanelor asupra lumii te face să realizezi că eşti destul de mic… Antiteza în care dolarul punea salariul, stingerea treptată a amăgirii mirajului bunăstării occidentale aveau nevoie de o compensaţie spirituală.

Patriotismul e scos de la naftalină periodic, cu precădere în momentele dificile din punct de vedere economic. Mândria naţională e inestimabilă, dar efectele arborării ei, pe catargul unei economii care se scufundă, pot fi estimate…

În anul 2000, pre când ţara încerca să se redreseze după o guvernare dezastruoasă, din care, à propos, Mugur Isărescu a făcut parte, a existat un prim demers.

Adrian Năstase nu prea înţelegea, nici nu-i prea păsa, dar şefa sa de cabinet, Liana Buligan (scăpată în mod suspect de rigorile legii) sau oameni ca Remus Truică, nu pridideau cu manevrele iniţiate de oculta din PSD (de-aia Năstase locuieşte, acum, la etajul unui imobil comun, iar Truică deţine un domeniu feudal cu viloaie, acareturi, debarcader şi păduri seculare!).

PSD a creat, în 2000, Programul „Fabricat în România”, administrat de Asociaţia pentru Promovarea Produselor şi Serviciilor Româneşti, APPSR. Prin statut, preşedintele onorific al fundaţiei era premierul în funcţiune al României! Dar Năstase habar n-avea de treaba asta… Asociaţia era condusă de Valentin Gheorghe Ionescu, un apropiat al grupului Mazăre (inculpat, alături de Mazăre Radu Ştefan, Constantinescu Nicuşor Daniel şi mulţi-mulţi alţii, în dosarul penal 6536/2/2008 aflat , la fond (încă !), pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, dosar care se îndreaptă, cu maximă celeritate, spre prescriere!).

APPSR încasa bani de la membrii făcuţi cu japca şi le dădea în schimb dreptul de a afişa sigla programului. APPSR se obliga să promoveze logo-ul „Fabricat în România”. Lucru care nu s-a întâmplat. Sigla a apărut pe ambalaje, mai apare încă (Borsec a uitat-o pe etichete, de exemplu, așijderea biscuiţii Ro-Star, marcă aparţinând unui arestat turc de origine kurdă). APPSR a adunat o grămadă de bani, cu care nu se ştie precis ce s-a întâmplat, apoi a dispărut elegant şi discret din peisaj.

Fabricanţii români n-au prosperat, n-au putut ţine piept concurenţei străine. Dar atenţia le-a oblojit moralul.

Naţionalismul a fost alimentat o vreme, aşa, de gust… A fost uitat apoi, pus la păstrare…

În 2010, după tardiva recunoaştere a recesiunii, la PDL Bucureşti şi la Ministerul Elenei Udrea, s-a copt „Alianţa pentru Promovarea României – România, te iubesc!”, care a dezvoltat programul „Cumpără româneşte!”, administrat de un alt Ionescu, Daniel Laurenţiu, patron al Magnum Communications SRL (reprezentant Bell-Pottinger în România, implicat într-o sumă de inginerii despre care am scris, nu mai revin, oricum constat că nu se întâmplă nimic!).

Dimpreună cu celebra frunză, „Cumpără româneşte!” ar fi trebuit să adune ceva parale şi să insufle gloatei un neasemuit sentiment naţional, din nou, în plină criză.

Nu prea s-a putut, de data asta, pentru că economia a intrat în vrie, Udrea în dizgraţie, PDL în atenţia justiţiei…

Numele programului a sunat şi imprudent de prost… Amintea de „Cumpără de la români!”, un slogan legionar din vremea Dictaturii, care îşi propunea, de fapt, să transmită mesajul „Nu cumpăra de la evrei!”. Mai rămânea doar să vină un patriot cu o bidinea să scrie „Jidan” pe prăvăliile vizate…

 Udrea şi Ionescu nu prea au studiat istoria neamului, aşa că au călcat rău pe bătăturile altor neamuri. UE a remarcat că programul discrimina produsele unionale şi „Alianţa pentru Promovarea României – România, te iubesc!” a devenit istorie înainte să producă efecte juridice.

Ce fac patrioţii în 2016?

De exemplu, inventează legea cu 51% produse autohtone pe raft. Producătorii români se simt salvaţi. Apoi se uită în contabilitate şi le trece… Ies pe stradă, văd lanţul de magazine, „Gusturi Româneşti” şi le trece şi mai tare. Delhaize e deja cât se poate de „românesc”…

Carrefour, Auchan potestează, dar s-au adaptat…

„O analiză KeysFin arată că în 2015 peste 5300 de societăţi din România au derulat afaceri de 48 de miliarde de euro în sistem offshore, adică cca 20% din cifra de afaceri din economia românească”. Serios? Dar în 2014, 2013, 2012, 2011, 2010…? KeysFin nu le număra off shore-urile şi atunci? Încă nu era momentul?

Lucian Isar, din ce în ce mai vizibil în media (aproape că suflă în ceafa plutonului fruntaş Abraham-Becali-Tatoiu!) a precizat: „Nu este doar o preocupare la nivelul României, săptămâna viitoare o să auziţi de o iniţiativă legislativă care implementează aşa numita directivă europeană 1164/2016, care încearcă să elimine discriminarea pozitivă a multinaţionalelor.” (!)

UE o să aloce probabil şi fonduri pentru programe anti-comunitare…

Europa ridică la plasă tehnocraţiei mioritice: piaţă emergentă, cea mai mare creştere economică din uniune în 2016 şi 2017, decretată de FMI, acelaşi FMI care se opunea vehement tocmai măsurilor prin care se realizează această presupusă creştere…

Europa, Lumea sunt alături de noi, ne încurajează, ne încălzesc la pieptul generos.

Noi suntem inflexibili, denunţăm, înfierăm, controlăm, pedepsim manevrele mârşave de spoliere a invidiatei noastre economii:

„Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început controale la bănci, unde a identificat multe lucruri și sunt consecințe majore, a declarat, recent, directorul general al Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Ionuț Mișa”.

Pe mine, ca şi, probabil, pe o parte a populaţiei alfabetizate a patriei, pasajul acesta m-a lăsat perplex. Cum adică „a identificat multe lucruri”? Ce fel de „lucruri”? (Parcă aud un poliţist american dintr-un film cu mare succes de casă, care combină spiritul justiţiar cu limbajul colorat: „What have you found?” „Stuff!” „I ain’t missed shit!” - „Ce am descoperit?”. „Chestii!”. „Nu mi-au lipsit rahaturile”)…

„MAREA PĂCĂLEALĂ, explicată pe înţelesul tuturor: SUME COLOSALE sunt scoase din ROMÂNIA şi MUTATE în alte ţări pentru spitale, drumuri, salarii, educaţie”(Ai dracului nemţi şi franţuji, nu se mai satură de spitale şi autostrăzi, vor să-şi mai facă pe banii noştri!)

„Situaţia banilor scoşi din România a fost dezbătută în cadrul unei discuţii organizate la Bucureşti de europarlamentarul Cătălin Ivan. Pe scurt: firmele «pleacă cu cafeaua şi nouă ne lasă zaţul»”.

Interesantă politică! Străinătatea ne laudă, în ea ne punem speranţele economice post-electorale, avem o conducere de Guvern şi de Stat cosmopolită, pro-occidentală. Dar moralul populaţiei, flamura fluturată în faţa trupelor, motivaţia popasului la urnă, toate acestea depind de simţirea patriotică dezvoltată de clasa conducătoare.

Se apropie alegerile. Zbătându-se undeva în jurul pragului electoral, Traian Băsescu lansează, ca principal obiectiv al PMP, aspiraţia unirii cu Moldova. Patrioţii  încep să nutrească, iar, oareşce simpatie pentru Băse...

România nu se poate uni cu Republica Moldova! N-are cum. De altfel, Moldova nici nu prea vrea. Se preface din când în când interesată, mai de politeţe, mai cu ochii pe paşapoartele UE şi bursele pentru basarabeni cu sau fără performanţe şcolare...

Noroc c-a ieşit Dodon preşedinte! Ce se făcea Băsescu, acum, în campanie, cu un şef de stat moldovean care ar fi susţinut utopica unire? Cum o scotea la capăt dacă fraţii de peste Prut ziceau „Hai!”?


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-11-15

Mai multe imagini:
Avem sloganuri, avem valoare.
zoom

TAGURI: nationalism, gestiune, crize, fabricat in romania





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...