2018-11-20 20:07


Bilanţul tragediei din Spania a fost redus la 78 de morţi. Poliţia a decis arestarea preventivă a mecanicului

 |  10:31
Bilanţul tragediei din Spania a fost redus la 78 de morţi. Poliţia a decis arestarea preventivă a mecanicului

UPDATE, ora 14:56. Autorităţile spaniole au redus vineri la 78 de morţi bilanţul tragediei feroviare de la Santiago de Compostela, după ce anterior se anunţase moartea a 80 de persoane. Tot vineri, şeful poliţiei din Galicia a declarat că mecanicul trenului deraiat miercuri seară a fost plasat în arest preventiv.

Antonio del Amo, însărcinat cu coordonarea poliţiei criminalistice, a afirmat că între corpurile identificate se află şi cele a trei străini, un algerian, un mexican şi un american,scrie Agerpres. "Pentru moment, numărul este de 78 de cadavre, 72 au fost identificate, iar şase urmează să fie" identificate, a declarat Jaime Iglesias, şeful poliţiei din Galicia, amintind şi despre "resturi umane" care complică activitatea poliţiei criminalistice. "Avem corpuri tăiate, dar nu arse", a explicat şeful poliţiei ceea ce va îngreuna identificarea ultimelor cadavre. Vineri dimineaţa 83 de răniţi erau spitalizaţi, dintre care 32 în stare gravă.

Poliţia a anunţat că mecanicul trenului deraiat miercuri seară în Santiago de Compostela a fost plasat în arest preventiv. "Se află în arest preventiv de ieri (joi, n.r.) de la ora locală 20.00 /.../ i se impută delicte legate de accident, însă încă nu a fost audiat", a anunţat Iglesias. O instanţă din Santiago de Compostela dispusese joi ca poliţia să-l audieze în calitate de inculpat pe conductorul trenului care a deraiat miercuri seară. Surse din cadrul anchetei au semnalat joi că, după accident, mecanicul a recunoscut că trenul circula cu o viteză de circa 190 de kilometri pe oră într-o zonă în curbă unde viteza maximă permisă era de 80 de kilometri pe oră.

În urma dezvăluirii identităţii lui José Garzón Amo, şeful trenului deraiat miercuri seara, profilul pe Facebook al acestuia a fost şters în condiţiile în care jurnalişti şi publicul au început să caute informaţii despre el. Între postările lui Garzón pe reţeaua de socializare s-a aflat şi o fotografie în care apare un vitezometru cu acul indicând o viteză de 200 de kilometri pe oră, postată pe 8 martie 2012, scrie Mediafax. Pe aceeaşi pagina apăreau comentarii ale unor contacte ale conductorului. "Omule, ai viteza maximă, frănăăăă", afirmă un comentatror, căruia Garzón i-a răspuns "Sunt chiar la limită, nu pot să merg mai repede, altfel mă vor amenda". Altui comentariu - "Cristoase, ai 200 de kilometri la oră", conductorul îi răspunde în glumă că "nu a umblat nimeni" la vitezomentru. Alt contact al lui Garzón a postat, atunci, un comentariu în care afirmă că "Dacă te prinde Garda Civilă, îţi vei pierde punctele, hehe", referindu-se la permisul spaniol de conducere, pe bază de puncte. Garzón i-a răspuns cu majuscule "imaginează-ţi ce agitaţie ar fi să treci pe lângă Garda Civilă şi să îi depăşeşti, astfel încât să li se stingă radarul. Hehe, ce amendă ar lua Renfe, hehe".

Şeful trenului implicat într-un accident nu prezenta urme de alcool în sânge, au declarat surse din cadrul companiei Renfe. Garzón, în vârstă de 52 de ani, convocat în faţa unui judecător în legătură cu tragicul accident, a petrecut 30 de ani în postul de conductor de tren. 

Spania este în doliu după gravul accident de tren în urma căruia au murit 80 de oameni, scriu vineri cele mai importante cotidiene spaniole. Jurnaliştii spanioli fac supoziţii cu privire la cauzele accidentului, care par să fi fost legate de viteza excesivă, însă şi de proasta funcţionare a unui sistem de siguranţă a căilor ferate, care ar fi trebuit să frâneze trenul automat.

Cotidianul El Pais scrie că trenul a frânat prea târziu. Noi detalii asupra înregistrării lăsate de mecanic dezvăluie excesul de viteză. "Trebuia să merg cu 80 de kilometri la oră şi merg cu 190", a spus mecanicul, care ar fi încercat să oprească trenul, odată ce s-a activat alarma. Mecanicul se află la spital, iar poliţia îl va interoga vineri, adaugă cotidianul spaniol citat. De asemenea, acesta relatează şi despre tragedia prin care au trecut oamenii, dar şi despre reacţia promptă a pompierilor, poliţiei şi localnicilor, a personalului sanitar, dar şi a şoferilor de taxi, care s-au grăbit să meargă la locul accidentului pentru a salva şi ajuta victimele.

El Mundo arată că trenul de tip Alvia mergea cu viteză pe o porţiune fără sistem de siguranţă, pe linia de tren de mare viteză. Tragedia a fost provocată de două erori, una umană şi alta la sistemele de frânare, consideră cotidianul spaniol.

Mecanicul se grozăvea cu plăcerea pentru viteză: "ce plăcere să faci să sară alarma unui radar", scria el pe reţelele sociale în 2012, când circula cu 200 de kilometri la oră, potrivit informaţiilor publicate vineri de cotidianul ABC. Compania care gestionează Căile Ferate spaniole a confirmat în faţa judecătorului că trenul avea 190 de kilometri la oră, pe o porţiune pe care trebuia să aibă maxim 80. Poliţia l-a arestat pe mecanic, care a recunoscut după accident că avea viteză prea mare, mai notează cotidianul spaniol.

De ce mergea cu 190 de kilometri la oră? se întreabă vineri cotidianul La Vanguardia, în ziua în care mecanicul trenului este chemat să dea declaraţii. Cercetarea ar trebui să clarifice şi dacă funcţiona sistemul care trebuia să atragă atenţia asupra vitezei excesive, precizează cotidianul. În plus, acesta scrie despre o durere imensă: 80 de morţi şi 168 de răniţi. Mecanicul însuşi era într-o stare de şoc: "Dumnezeule, câţi oameni au murit!", ar fi spus el. Galicia a plâns de ziua sărbătorii sale, mai notează publicaţia menţionată.

Cotidianul La Razon anunţă că premierul Mariano Rajoy a decretat trei zile de doliu oficial şi a promis că pentru autorităţi este o prioritate acum aflarea cauzelor accidentului. Regii Spaniei au mers să-i vadă pe răniţi şi şi-au manifestat sprijinul pentru rudele acestora: "toţi spaniolii simt durere", a mărturisit regele Juan Carlos.

Cotidianul El Periodico scrie în limba galiciană că Galiza chora - Galicia plânge. A fost reţinut mecanicul trenului, care conducea cu 190 de kilometri la oră. Nici în curba în care a avut loc accidentul nu exista cel mai bun sistem de siguranţă, observă publicaţia citată, notează Agerpres.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-26

GALERIE MEDIA


Citeste si:
UPDATE. SPANIA: Accident feroviar soldat cu 80 de morţi. Premierul Mariano Rajoy: 95 de persoane rămân spitalizate. IMAGINI ŞOCANTE

TAGURI: spania, doliu, accident, feroviar, tren
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...