2018-05-24 14:59


SCANDAL! Jurnalişti ai Televiziunii Maghiare au recunoscut că au jucat un rol IMPORTANT în VICTORIA lui Orban

 |  13:18
SCANDAL! Jurnalişti ai Televiziunii Maghiare au recunoscut că au jucat un rol IMPORTANT în VICTORIA lui Orban

Jurnalişti ai Televiziunii Maghiare au dezvăluit că posturile acesteia au difuzat ştiri în sprijinul guvernului, unele dintre acestea false, instalând o „atmosferă de teamă” anti-migranţi, înainte de victoria în alegeri a prim-ministrului Viktor Orban.

Orban şi partidul său, Fidesz, au câştigat majoritatea în parlamentul ungar, pentru a treia oară consecutiv, după o campanie care a avut în centrul politica anti-migranţi. Monitoarele internaţionale au reclamat ulterior retorica xenofobă, menită să intimideze, precizând că televiziunea publică „a favorizat în mod evident coaliţia aflată la putere, nerespectând standardele internaţionale”, , scrie The Guardian, citat de News.ro.

Reporteri ai ziarului The Guardian au vorbit cu angajaţi ai Televiziunii Maghiare (MTVA) pentru a afla cum posturile acestei reţele au difuzat mesajele guvernului şi uneori chiar informaţii false, cu scopul de a câştiga telespectatori de partea mesajului împotriva imigrării al prim-ministrului.

Jurnaliştii au povestit cum reţeaua s-a concentrat pe poveşti negative despre refugiaţi şi migranţi, corelându-le pe acestea cu infracţiuni şi terorism. Chiar în ajunul votului, postul de televiziune M1 a difuzat ştirea potrivit căreia o dubă a intrat într-o mulţime în Münster, Germania, drept un atac terorist islamic.

„Nu am mai văzut niciodată aşa ceva, nici la MTVA. Era pur şi simplu o minciună”, a spus unul dintre jurnaliştii angajaţi la Televiziunea Maghiară, care a cerut să nu îi fie dezvăluit numele.

Mesajul guvernului potrivit căruia milioane de migranţi periculoşi aşteaptă să intre în Ungaria a fost răspândit în programele MTVA şi prin mii de panouri instalate pe teritoriul ţării.

Miliardarul originar din Ungaria George Soros, care a investit miliarde de dolari pentru promovarea societăţii civile în centrul şi estul Euopei, este prezentat ca parte a unui cimplot între Bruxelles şi opoziţia politică pentru a distruge Ungaria şi a permite accesul străinilor.

„Cred că a fost creată o atmosferă de teamă. Reflexe ale lui Pavlov au fost create pentru cuvinte precum pericol, terorism, migranţi, opoziţie, Soros şi Bruxelles”, a spus jurnalistul angajat la MTVA.

Programele de ştiri au inclus adesea imagini de arhivă din 2015, cu migranţi plimbându-se prin Budapesta, conflicte între refugiaţi şi poliţie la graniţa dintre Ungaria şi Serbia sau atacuri teroriste din Europa.

„Toleranţa este criticată constant, în timp ce sentimentul anti-migranţi este prezentat drept singura opinie validă”, a mai spus jurnalistul.

Jurnaliştii sunt de părere că mesajele anti-migranţi vin adesea direct de la guvern. Persoane care lucrează la materiale de presă în care este implicat direct Orban primesc o listă de cuvinte cheie pe care să le folosească.

„Uneori, editorul intra în birou, cu telefonul mobil la ureche, şi ne dicta o întreagă ştire, cuvânt cu cuvânt. Noi nu ştim cine era de partea cealaltă a telefonului mobil”, a spus un alt jurnalist.

Documente care au fost trimise din greşeală la tineri angajaţi MTVA şi consultate de The Guardian par să confirme o implicare directă a guvernului. Indicaţiile editoriale făcute de biroul prim-ministrului sunt date jurnaliştilor pentru a realiza materiale împotriva cetăţenilor ungari care critică guvernul. Între aceşti cetăţeni s-au aflat activistul Márton Gulyás, un profesor universitar, dar şi Soros.

O seară de dezbatere organizată de Gulyás cu tema „rezistenţă, lipsă de obedienţă – fără violenţă” a fost prezentată de Televiziunea Maghiară drept dovadă că activistul se pregătea pentru un protest violent şi un conflict cu poliţia.

„A fost deosebit de ridicol. Aveam planuri să protestăm faţă de guvern, dar fără a fi violenţi. Însă, presa susţinătoare a partidului Fidesz ne-a acuzat constant de violenţă şi de izbucnirea unor scandaluri”, a spus Márton Gulyás.

Întrebat despre aceste directive editoriale ale guvernului, un purtător de cuvânt al lui Orban a spus că guvernul nu răspunde la astfel de solicitări, neavând control asupra mass media. MTVA nu a răspuns la solicitarea The Guardian de a oferi un punct de vedere. Conglomeratul media de stat are un buget anual de aproximativ 80 de miliarde de forinţi.

De-a lungul ultimilor opt ani, guvernul a consolidat controlul asupra presei tipărite şi reţelelor TV şi de radio din Ungaria, multe instituţii de media fiind cumpărate personalităţi care au legătură cu guvernul. Origo.hu, un site de ştiri popular, s-a numărat printre acestea, trecând de la a fi subsidiar al Deutsche Telekom la a fi deţinut de fiul guvernatorului băncii naţionale a Ungariei.

Între timp, instituţiile de media susţinătoare ale guvernului ignoră scandaluri de corupţie majore care au izbucnit înainte de alegeri, în care sunt implicate personalităţi importante din Fidesz.

Există îngrijorări potrivit cărora guvernul ar putea încerca să suprime puţinele instituţii de media care îl critică. Ultima ediţie a cotidianului Magyar Nemzet, unul dintre puţinele care au publicat articole critice la adresa guvernului înainte de alegeri, a apărut miercuri. Proprietarul ziarului, un om de afaceri care a intrat în conflict cu Orban, a decis să nu îl mai finanţeze.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-04-13

TAGURI: ungaria, alegeri ungaria, viktor orban,





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ALENNA ALISON
13 Apr 2018

Mă simt atât de binecuvântată din nou în căsnicia mea după ce doctorul ODUMODU mi-a adus soțul care sa separat de mine pentru un an bun. Am ALENNA după numele din ROMÂNIA. Chiar dacă am guri peste tot corpul meu, nu va fi suficient să-i mulțumesc doctorului ODUMODU pentru ajutorul său asupra vieții mele. Soțul meu sa separat cu mine de un an și am fost în dureri și agonie fără el. Deci, am căutat ajutor peste tot, dar nimic nu a funcționat până când am vrut să spun doctorul ODUMODU. Mi-am explicat situația și mi-a promis că soțul meu se va întoarce la mine în 48 de ore, până când inima mea încă mai bate pentru el. Am crezut în el și a pregătit o vrajă pentru mine și soțul meu mi-a sunat exact când doctorul ODUMODU a spus. El a pledat și a spus că are nevoie de mine înapoi și acum trăim fericit din nou în ultimele 9 luni. Toți cei de acolo care citesc articolul meu care are nevoie de ajutor ar trebui să-l contacteze ... Emil: drodumodusolutions@gmail.com
Random image



Ultimele stiri







Apa Nova