2018-02-19 08:02


Tranziţia împarte Egiptul în tabere. Demisii în grup la Al-Jazeera

 |  18:16
Tranziţia împarte Egiptul în tabere. Demisii în grup la Al-Jazeera

Şapte colaboratori ai postului egiptean Al-Jazeera-Mobasher, cunoscut pentru atitudinea pro-islamistă, au demisionat luni pentru că „nu s-au adaptat liniei editoriale”, a anunţat un reprezentant al canalului de televiziune, după ce mai multe zeci de persoane au murit la o manifestaţie pro-Morsi în Cairo.

Luni seară, după ce a dispus o anchetă în cazul morţii celor 51 de persoane în faţa sediului Gărzii Republicane, Adly Mansour, şeful Înaltei Curţi Constituţionale şi preşedintele interimar la Cairo, a anunţat organizarea alegerilor legislative înainte de 2014. La acuzaţiile Fraţilor Musulmani, militarii au răspuns că au deschis focul numai atunci când au fost atacaţi, notează Agerpres. Armata a explicat că fotografiile cu copii sunt făcute în Siria, ministerul egiptean al Sănătăţii confirmând că printre victime nu se află minori.

Riscurile părerilor proprii

„Unii colaboratori noi ai biroului Al-Jazeera-Mobasher din Egipt, care au propria părere cu privire la situaţia din Egipt, au decis să părăsească postul de televiziune“, a anunţat luni un oficial al Al-Jazeera, potrivit Mediafax. Demisionarii „nu s-au adaptat liniei editoriale a Al-Jazeera, care refuză să se supună presiunilor şi care continuă să acopere evenimentele cu profesionalism, făcând abstracţie de putere“, a declarat sursa citată. Reprezentatul postului a subliniat că „înţelege marile presiuni cu care se confruntă ei“, adăugând totuşi că demisiile în serie nu au afectat Al-Jazeera News, principalul canal de ştiri al grupului. Miercuri seară, imediat după îndepărtarea de la putere a preşedintelui provenit din rândul Fraţilor Musulmani, postul a difuzat o înregistrare video în care Morsi reafirma că este „preşedintele ales al Egiptului“. Ulterior, Al-Jazeera a susţinut că forţele de securitate au percheziţionat sediile sale şi i-au arestat angajaţii, precum şi pe cei ai mai multor instituţii de presă apropiate islamiştilor. Deşi Al-Jazeera, finanţată de bogatul emirat Qatar, se laudă că a contribuit la „Primăvara Arabă”, criticii săi cataloghează linia sa editorială ca fiind pro-islamistă, favorabilă Fraţilor Musulmani.

Legislative înainte de 2014

 

Declaraţia constituţională prevede nominalizarea unui comitet constituţional care va avea două luni pentru a prezenta amendamentele sale lui Mansour. Ulterior, preşedintele interimar va trebui să le supună unui referendum popular în cel mult o lună, urmând ca alegerile legislative să fie organizate în termen de două luni. De asemenea, va fi anunţată o dată pentru organizarea alegerilor prezidenţiale. „Modul în care declaraţia este formulată lasă de înţeles că întreg procesul electoral va fi implementat în termenele anunţate“, a explicat constituţionalistul Zaid Al-Ali, subliniind că declaraţia compusă din 33 de articole rămâne „vagă“ pentru a-i permite lui Mansour să interpreteze organizarea alegerilor sub forma lansării procesului de înregistrare a candidaţilor, ceea ce va prelungi durata procesului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-09

TAGURI: Al-Jazeera, Egipt, demisii





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova