2018-05-22 01:45

DESCOPERIRE. Savanţii britanici au găsit, în creier, „molecula tristeţii” care declanşează stresul, anxietatea şi depresia

Gabriela Dumba

Cercetătorii britanicii au făcut o descoperire notabilă: se pare că o proteină care a fost numită „CRF 1” este responsabilă de declanşarea stresului, anxietăţii şi depresiei. „Molecula tristeţii”, după cum a fost botezată de savanţii de la Heptares Therapeutics, o companie medicală din comitatul britanic Hertfordshire, a fost localizată la nivelul glandei pituitare din creier.

„Bolile cauzate de stres, precum depresia şi anxietatea, afectează un sfert dintre adulţi în fiecare an, însă mulţi oameni nu ştiu că aceste afecţiuni sunt declanşate de proteinele din creier, iar una dintre acestea este CRF1”, a explicat Fiona Marshall, coordonatoarea departamentului de cercetare de la compania Heptares Therapeutics. Savanţii britanici au folosit Diamond Light Source, unul dintre cele mai puternice dispozitive de analiză cu raze X, pentru studierea glandei pituitare. Cercetătorii bănuiau de multă vreme că această glandă controlează stresul, depresia şi anxietatea prin eliberarea în creier a anumitor substanţe chimice. Cercetătorii britanici au analizat structura acestei molecule şi speră că studiul lor va duce la producerea unor medicamente care vor putea să controleze acţiunea acestei glande.

Remedii naturiste care combat anxietatea

· Muşeţelul: atunci când apar stările de nervozitate şi agitaţie, ceaiul de muşeţel poate face minuni. Substanţele din compoziţia plantei intră în contact cu aceiaşi receptori din creier ca şi medicamentul numit diazepam, prescris de medici pentru astfel de tulburări psihice, dar nu prezintă aceleaşi efecte secundare. · Ceaiul verde: aminoacidul L-Teanina din ceaiul verde ajută la scăderea ritmului cardiac şi a tensiunii arteriale. · Valeriana: compuşii existenţi în această plantă sedează pacientul nervos şi agitat, însă dezavantajul ar fi acela că provoacă somnolenţă. Este indicată cu precădere anxioşilor care suferă de tulburări ale somnului. · Menta: reduce stresul, anxietatea şi problemele de somn, însă folosită în cantităţi mici pentru că în exces poate avea efect invers. · Lavanda: aroma acestei flori are efect antiinflamator emoţional, fiind demonstrată eficienţa acesteia în cazul elevilor stresaţi din cauza unui examen sau a pacienţilor care urmau a intra în sala de operaţie. · Suplimente de vitamine din complexul B: s-a demonstrat că o carenţă a grupului de vitamine B poate da stări nervoase, agitaţie şi anxietate. · Îmbrăţişările ar putea fi considerate antidotul suprem în lupta împotriva stresului, anxietăţii şi fobiilor, susţine un nou studiu care a descoperit că strângerea în braţe poate duce la scăderea presiunii arteriale, creşterea stării de bine şi a capacităţii de memorare.

Ultima modificare in data de :2013-07-23