2018-12-12 10:31


Învinge colesterolul fără medicamente! Ceaiul verde, sportul şi renunţarea la alcool şi tutun, doar câteva dintre metode

 |  19:48
Învinge colesterolul fără medicamente! Ceaiul verde, sportul şi renunţarea la alcool şi tutun, doar câteva dintre metode

La masa de Paşti sau în minivacanţa de 1 Mai probabil te-ai răsfăţat cu tot felul de bunătăţi, combinând diverse alimente mai mult sau mai puţin „grele” pentru organism. Dacă din alimentaţia ta recentă nu au lipsit preparatele din carne de miel, ouăle, sarmalele, grătarul, salata de boeuf, prăjiturile, nu încape îndoială că nivelul colesterolului a atins cote alarmante. Din fericire, există modalităţi nemedicamentoase prin care poţi scădea nivelul lui, iar antrenorul Florin Neby îţi oferă câteva sugestii simple şi clare, prin care poţi normaliza nivelul colesterolului.

Înainte de toate însă, trebuie să ştii că termenul „colesterol” defineşte două tipuri de lipide: lipoproteine cu densitate mică (LDL sau colesterolul „rău”) şi lipoproteine cu densitate mare (HDL). Deşi stă la baza multor procese biochimice din organism, hiperproducţia de colesterol LDL determină apariţia afecţiunilor cardiovasculare.

Valorile optime ale grăsimilor din sânge sunt următoarele:

- colesterol total: sub 200 mg/ dl;

- HDL: peste 35 mg/ dl la bărbaţi şi peste 40 mg/ dl la femei;

- LDL: sub 130 mg/ dl;

- trigliceride: sub 150 mg/ dl.

Iată care sunt metodele prin care poţi să-ţi aduci colesterolul la normal, menţinând starea generală de sănătate a întregului organism:

•     Revizuieşte-ţi dieta

 

Obiceiurile alimentare nesănătoase declanşează majoritatea bolilor cu care se confruntă oamenii în ziua de azi. Şi în cazul de faţă, nivelurile mari ale colesterolului sunt cauzate de consumul excesiv de grăsimi săturate (din carnea şi produsele lactate cu conţinut ridicat de grăsime) şi grăsimi trans (din margarină şi majoritatea alimentelor superprocesate). „Nivelul colesterolului poate fi normalizat dacă incluzi în meniul tău alimente bogate în fibre, care se ataşează de lipide şi le elimină din corp înainte ca acestea să pătrundă în sistemul circulator. Îţi recomand cerealele integrale, de preferat fără gluten (hrişcă, mei, orez, quinoa, amaranth, sorg, tapioca), fasolea, nucile, seminţele, fructele şi legumele. Foloseşte uleiuri vegetale bogate în grăsimi polinesaturate care scad valorile colesterolului „rău” (ulei de măsline, de in, de cânepă, de muştar) şi mănâncă peşte care furnizează acizi graşi Omega 3: macrou, somon, hering, sardine, păstrăv, halibut”, mai completează Florin Neby, campion european şi mondial la gimnastică masculină şi Maestru Emerit al Sportului în România. De asemenea, poţi consuma alimente fortificate cu esteri de stanoli din plante, sterolii şi stanolii fiind molecule asemănătoare colesterolului prezente în uleiurile vegetale şi în cereale, care reduc absorbţia colesterolului din tractul digestiv. Se găsesc în ciocolată, în sucul de portocale, iaurt

şi diverse batoane energizante. Doza recomandată de steroli sau stanoli este de 2g/ zi.

•     Bea ceai verde

 

Ceaiul verde conţine compuşi numiţi catechine, antioxidanţi puternici care reduc trigliceridele şi colesterolul şi împiedică acumularea de grăsime.

 

•     Acordă atenţie aportului de vitamine

 Deficienţele de vitamina D şi vitamina B3 sunt asociate cu valori mari ale colesterolului. Vitaminele C şi E previn oxidarea colesterolului LDL. Alimentaţia diversificată, în care predomină fructele şi legumele proaspete, îi asigură organismului nutrienţii de care are nevoie.

 

•     Fii activ!

Exerciţiul aerobic are capacitatea de a reduce nivelul colesterolului “rău” şi de a-l creşte pe cel bun. Studiile arată că fiecare oră de antrenament moderat scade valorile colesterolului LDL cu 4 mg/ dl. Alergat, înot, ciclism, plimbări în ritm alert, poţi alege orice activitate îţi doreşti, pentru că efectele vor fi oricum pozitive. Mai mult, dacă scapi de kilogramele în plus, riscul de apariţie a diabetului de tip II, a cancerului, hipertensiunii arteriale şi a infarctului este mai mic.

•     Renunţă la fumat şi la alcool

Tutunul scade colesterolul „bun” (HDL), favorizând apariţia bolilor arteriale periferice.

Alcoolul în exces afectează buna funcţionare a ficatului, care, printre altele, este responsabil de sintetizarea colesterolului bun.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-18

TAGURI: colesterol, medicamente, ceai, verde, sport, alcool, tutun, metode, florin, neby
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...