2018-07-18 21:42


Roşiile, un aliat important în curele de slăbire

 |  15:50
Roşiile, un aliat important în curele de slăbire

Tomatele sau roşiile sunt unele din cele mai importante legume din alimentaţia omului, care pot fi consumate în stare proaspătă sau ca ingredient în diferite feluri de mâncare. Acestea sunt printre legumele cel mai des consumate, după cartofi.

Gustoase şi aproape indispensabile din bucătărie, roşiile aduc multe beneficii sănătăţii.

Există diverse soiuri de roşii, de la cele rotunde - suculente, cele ovale - cărnoase şi până la cele mici cu gust dulce, cherry, dar toate au aceleaşi proprietăţi nutritive, fiind o sursă importantă de:

- potasiu, fosfor, magneziu, fier - necesare pentru buna funcţionare a activităţii normale a nervilor şi muşchilor

- vitaminele A, B, şi C - roşia este a treia legumă bogată în vitamina C din dieta şi a patra în vitamina A, prin conţinutul sau ridicat de betacaroten sau provitamină A

- fitosteroli - compuşi care contribuie la menţinerea sub control a valorilor colesterolului

- acid folic - care ajută la eliminarea homocisteinei, un aminoacid a cărei metabolizare este dependenta de metabolizarea vitaminelor din complexul B, mai ales a acidului folic.

O roşie de mărime medie conţine 11 calorii, 95% din greutatea sa este apă şi 4% carbohidraţi. Aceste caracteristici, împreună cu proprietăţile sale diuretice şi conţinutul scăzut de sodiu, transforma roşia într-un aliat important în dietele de slăbire şi pentru menţinerea numărului optim de kilograme.

Cercetările au confirmat că unii compuşi din roşii, cum ar fi licopenul, influenţează în sens pozitiv mecanismele biologice de apărare: sistemul imunitar şi antioxidant al organismului.

Atunci când cancerul este prezent, ADN-ul unei persoane este prejudiciat. S-a demonstrat că, în urma consumului regulat de suc de roşii, s-a redus volumul ADN-ului afectat al celulelor limfocite (cele cu rol de apărare) al sângelui periferic, iar dacă la sucul de roşii s-a adăugat şi piure de tomate, gradul de protecţie al ADN-ului importiva radicalilor liberi a crescut.

Spre deosebire de alte fructe şi legume al căror conţinut nutritiv se reduce atunci când sunt tratate termic (cum ar fi distrugerea cantităţii de vitamina C), în cazul roşiilor, în urmă acestui proces, se păstrează proprietăţile lor antioxidante şi are loc creşterea concentraţiei de licopen. Mai mult, studiile au confirmat că organismul absoarbe mult mai bine licopenul din tomatele tratate termic.

Roşiile proaspete oferă o cantitate de 4 ori mai mică de licopen. Există şi alte fructe şi legume care conţin licopen (pepene verde, de exemplu), dar mult mai puţin decât roşiile. De fapt, peste 80% din licopenul din dieta unei persoane provine din consumul de tomate şi alte produse derivate din acestea, iar combinaţia dintre ele şi uleiul de măsline creşte puterea de absorbţie a licopenului.

Sursa: sfatulmedicului.ro


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639567-02-19

TAGURI: rosii, cure de slabire, diete, calorii, vitamine





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri









Apa Nova