2018-09-25 16:09


Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis

 |  17:19
Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis

„Eu sunt destul de relaxată cu meniul meu, n-aş putea trăi mâncând doar frunze. Şi da, mănânc şi chestii mai puţin ortodoxe”, afirmă cu sinceritate, Cori Grămescu, un om cu o voinţă de fier, care a reuşit să treacă, de la statutul de persoana supraponderală, căreia îi plăcea să mănânce orice, oricând, în orice cantitate, la o siluetă perfectă, la care aspiră şi modelele de podium. Nutriţionist şi antrenor de fitness, dar mai ales, fosta posesoare a 45 de kilograme de care a scăpat în doi ani cu dietă sănătoasă şi mult sport, Cori ne oferă câteva sfaturi preţioase legate de slăbirea sănătoasă. Mai mult, aceasta ne încurajează să renunţăm la obsesia kilogramelor în plus de care vrem să scăpăm cu orice chip, prin metode care ne îmbolnăvesc, în timp şi să ne concentrăm mai mult pe adoptarea unui regim de viata sănătos, care nu implică frustrări, îmbolnăvire şi renunţarea totală la alimentele care ne plac.

Care este primul pas pe care trebuie să-l facem pentru a ajunge la silueta visată?

Înainte de a începe un program de slăbire, este important să facem o vizită medicului de familie, pentru o serie de analize uzuale. Un control de rutină va ajută să înţelegeţi care este starea voastră de sănătate, pentru că, din păcate, slăbirea este un proces care nu se rezumă doar la kilograme pierdute, ci poate afecta întreaga funcţionare a organismului. Apoi putem începe să ne gândim la planul alimentar care ni se potriveşte şi nu e o idee rea să avem o şedinţă de consiliere cu un coach de lifestyle, care să ne ajute să înţelegem ce schimbări ne ajută să ne atingem obiectivul.

Toate femeile visează la un abdomen plat și la nişte picioare de miss. Ce e de făcut în acest sens?

Sport, răbdare şi o alimentaţie sănătoasă pe termen lung. În realitate, problema nu e deloc complicată, câtă vreme ieşim din schema de gândire „de azi în 3 săptămâni” care pare să guverneze universul dietelor de slăbire. Aşadar, ca să ajungem să avem corpul pe care îl visăm, e bine să facem sport de 2-3 ori pe săptămână constant, să mâncăm sănătos şi să practicăm aceste două obiceiuri pe termen lung.

Sedentarismul e în creştere, iar dorinţa de a face sport lipseşte cu desăvârşire la unele persoane. Tu cum îi întâmpini pe începători?

Sedentarismul e în creştere pentru că mesajul motivaţional al industriei nu este unul autentic sau relevant pentru clientul final. Când o să ieşim din zona fitspirationului american şi o să înţelegem de ce ne dorim să facem sport, ce dorim cu adevărat să modificăm la trupul nostru şi cum putem (dacă putem) face asta, o să ne găsim şi motivaţia. Având apoi un plan coerent, creat pentru începători, care urmăreşte să le dezvolte capacitatea de efort, tehnica de lucru şi rezistenţă, apare şi perseverenţa de a face mişcare. Însă e foarte important să înţelegem că motivaţia nu e un impuls care apare de la sine. Apare ca urmare a unei decizii conştient asumate de a ne schimba modul în care ne alimentăm şi ne trăim timpul liber şi se întăreşte ca urmare a unui proces evolutiv, care ne dezvolta gradual capacităţile fizice şi ne îndrepată spre obiectivul nostru de lifestyle.

Cu cât timp înainte de a face sport trebuie să mâncăm? Ce e de preferat să conţină masa şi ce trebuie neapărat evitat?

E bine să mâncăm cu 1,5-1 oră înainte de antrenament, să optăm pentru o gustare care înseamnă glucide de bună calitate şi proteine. Poate fi o tartină de pâine integrală cu o bucată de carne slabă sau hummus, ori un shake proteic, o banană cu câteva nuci. E bine să evităm să mâncăm înainte de sport covrigi, patiserie ori dulciuri, pentru că nu vom reuşi să slăbim sau să avem rezultate notabile la sală.

O viaţă sănătoasă înseamnă eliminarea definitivă din meniu a unor alimente gen: cartofi prăjiţi, zahăr, produse de la fast-food etc.?

Nu, o viaţă sănătoasă înseamnă în primul rând alegeri conştiente şi un echilibru alimentar. Nu ni se întâmplă nimic dramatic pe termen lung dacă, din când în când, mâncăm alimente nesănătoase. E mai important ce alegem să mâncăm zi de zi, decât să ne cramponăm într-o masă pe care am înţeles şi de ce am mâncat-o şi de ce am ales un anumit aliment sau preparat.

X-Body pare să fie noul trend în materie de sport, care promite rezultate rapide, iar la acesta au început să apeleze din ce în ce mai mult persoane. Tu ce părere ai? L-ai încercat?

Nu l-am încercat şi nici nu mă tentează prea tare. Admit faptul că, pentru cei care nu au timp câtuşi de puţin pentru sport, o soluţie de 20-30 de minute poate fi utilă la început, dar experienţa de 10 ani în lumea antrenamentelor pentru amatori m-a învăţat că pe termen lung e nevoie de antrenamente mai lungi şi mai constante pentru a avea rezultate.

Profesional, care a fost cea mai mare provocare pentru tine? Ai reuşit să-ţi depăşeşti propriul record?

Cea mai mare provocare profesională a fost să renunţ să mai predau la orele de la sală. Am muncit 10 ani la orele pe care le predăm şi a fost o decizie foarte greu de luat pentu mine. Şi da, făcând un pas în spate, am înţeles cât de norocoasă sunt să am o echipă minunată de instructoare pe care mă bazez, care lucrează în armonie şi cu eficienţă la sală. E un sentiment minunat să pot face acum un pas în spate şi să văd ce am creat la sală.

Reuşitele celor care au apelat la ajutorul tău pentru a dobândi o viaţă sănătoasăşi un corp armonios reprezintă în mare parte şi meritul tău. Povesteşte-mi un caz care te-a impresionat cel mai mult.

Meritul celor care au reuşit să îşi schimbe alimentaţia şi alegerile de lifestyle le aparţine în cea mai mare măsură. Ei au fost cei care au muncit, cei care au implementat schimbarea în viaţa lor de zi cu zi şi sunt cei care au înţeles regulile subtile după care funcţionează însănătoşirea unui stil de viaţă sănătos. Eu am avut doar bucuria de a-i asista, asemeni unui coach, de a-i ajuta să îşi seteze obiective şi să descopere căi de a le atinge. Fiecare caz în parte pentru mine e important şi impresionant, pentru că văd oameni care îşi asumă un proces de schimbare şi îl fac să se întâmple, însă am avut o clientă la sala (am lucrat extrem de puţin cu ea individual, mai mult am vorbit între ore şi am păstrat legătura pe Facebook) care a reuşit, la vârsta de 40 de ani, să slăbească de la 128 de kg la 77. În timp, fără să aibă vreun buget extravagant pentru asta. În timp, pentru că procesul a durat vreo 3 ani, timp în care a trecut şi printr-o operaţie urâtă de tiroidă. Dar a făcut bine ceea ce a făcut şi eu m-am bucurat să o văd atingându-şi adevăratul potenţial.

Ai lucrat cu numeroase vedete. Cine a reuşit însă să te suprindă plăcut datorită ambiţiei şi perseverinţei de a se ţine de treabă?

Vedetele sunt tot oameni, dincolo de responsabilitatea imaginii lor publice. Cred că dintre cei cunoscuţi publicului larg, cel mai mult m-a impresionat Dragoş Bucurenci, care a dus mult mai departe ceea ce a învăţat să facă împreună cu mine. M-am bucurat să îl văd transformându-şi corpul, găsind un echilibru alimentar şi sportiv. E o experienţă de care îmi aduc aminte cu bucurie şi plăcere, pentru că, deşi au trecut ani de zile de atunci, îl văd lucrând cu aceeaşi dedicaţie şi bucrie.

Ce e bine să cuprindă meniul de zi cu zi?

Alimente integrale, naturale, neprocesate în primul rând. Şi multe legume. E important să mâncăm sănătos, să mâncăm sezonier, diversificat şi să ne gândim la modalităţi creative şi savuroase de a prepara mâncarea. Şi să nu excludem din alimentaţia zilnică grupe întregi de alimente. Ci doar să le consumăm în cantităţi corecte şi la ore potrivite.

Se spune că nu e bine să mănânci după ora 18.00, dar sunt persoane, care adorm tocmai după miezul nopţii. În acest caz, cum trebuie procedat?

E important să mâncăm cu 3 ore înainte de a merge la culcare şi să optăm pentru o cină uşoară. Câtă vreme alegem, de exemplu, peşte cu legume, nu se întâmplă nimic rău cu silueta noastră. Din contră!

Din punctul tău de vedere, care este alimentul inamic numărul 1 al organismului? La polul opus, ce se află?

Aş zice că aspectele care ne fac cel mai mult rău sunt alimentele foarte procesate şi stresul. La polul opus se află alimentele naturale şi neprocesate şi o conştiinţă de sine ridicată, care să ne ajute să ne conectăm cu noi înşine, să înţelegem de ce alegem anumite lucruri şi cum ne simţim în legătură cu alegerile noastre.

Din păcate, tot mai multe adolescente încep să aibă probleme cu greutatea. Care e greşeala majoră pe care o fac?

Mănâncă extrem de prost şi nu fac sport într-un moment critic din punct de vedere metabolic şi endocrin. Din păcate, este un obicei prost, perpetuat atât de familie, cât şi de anturaj. Văd mulţi adolescenţi mâncând doar pizza, paste şi patiserie, bând sucuri şi fumând. Din păcate, pe termen lung, vor îngraşa rândurile populaţiei supraponderale aflată oricum în creştere alarmantă.

Dacă ar fi să faci un top 3 al fructelor care ajută în procesul de slăbire, ce ar cuprinde?

Ardei, avocado şi dovlecel. Ah, şi fructele de pădure. Glumesc puţin, însă e bine să nu consumăm fructe dincolo de pragul moderaţiei, mai ales dacă vrem să slăbim. Câtă vreme ne rezumăm la 1-3 fructe nu prea dulci pe zi suntem în regulă, dar adesea se înâtmplă să mâncăm mult mai multe fructe decât am avea, în fapt, nevoie.

De ce ar trebui săţinem cont atunci când începem o dietă, şi care sunt regulile pe care trebuie să le respectăm în timpul regimului?

Să mâncăm toate mesele principale la intervale constante de timp, să ne bazăm pe legume şi să mâncăm alimente naturale. Şi să avem răbdare, să facem sport şi să bem cel puţin 2,5 litri de apă pe zi.

Îţi „permiţi” din când în când o masă la fast-food? Ai zile când corpul tău vrea să leneveascăşi ajungi astfel să chiuleşti de la ora de sport?

Eu sunt destul de relaxată cu meniul meu, n-aş putea trăi mâncând doar frunze. Şi da, mănânc şi chestii mai puţin ortodoxe, chiar dacă prefer variantele lor mai sănătoase şi mai de bună calitate. De exemplu, mănânc şi burgeri şi pizza, însă aleg variante făcute din carne curată de vită, nu merg neapărat la fast-food pentru asta. Şi fac 2-4 ore de sport pe săptămână, nu mă eternizez în sala de antrenament, pentru că nici nu am nevoie şi nici nu cred că e sănătos să facem asta.

Ajută-ne te rog să ne mobilizăm şi să adoptăm un stil de viaţă. La ce ar trebui să ne gândim astfel încât să fim suficienţi de motivaţi pentru a se produce marea schimbare?

Să ne gândim ce ne dorim să avem în viaţa noastră, să ne gândim de ce am vrea să schimbăm modul în care arată corpul nostru. Şi să ne dăm un răspuns sincer, pentru că e singura variantă reală de a ne ţine de treabă. De exemplu, pentru mine motivaţia de a slăbi şi ulterior de a face sport a venit pentru că îmi plăcea un băiat. Apoi am continuat să fac sport pentru felul în care mă simt când mă priveşte iubitul meu prin casă. Motivaţia mea a venit din nevoia de a mă simţi frumoasă, senzuală şi dorită de bărbatul lângă care trăiesc. Sigur că îmi doresc să fiu şi sănătoasă, să am energie, să mă simt bine, însă motivul meu pentru a face sport vine din nevoia mea de frumuseţe. Mi-a luat mult să accept asta, însă din momentul în care am admis-o, mi-a fost mult mai uşor să îmi fac alegerile corecte când vine vorba de sport şi alimentaţie.

Care sunt programele, pe care le oferi, celor care apelează la ajutorul tău?

Acum mai fac doar coaching de lifestyle şi nutriţie, design de programe de antrenament pentru sălile de sport şi traininguri pentru instructori în zona de nutriţie, programe de Pilates ori de comunicare. La sală însă se predau 80 de antrenamente săptămânal şi orice clientă a sălii are inclusă în abonament o şedinţă de consiliere pentru alegerea şi structurarea antrenamentelor de la sală.

Dă-ne câteva ponturi  pentru un stil de viaţă sănătos.

Alimentaţie naturală şi gustoasă.

Curiozitate şi introspecţie.

Relaţii sănătoase cu oamenii importanţi din viaţa noastră.

Sexualitate şi senzualitate sănătoase şi trăite deplin.

Antrenamente diversificate şi potrivite nivelului de rezistenţă.

Somn bun şi odihnitor.

Lectura şi cultivarea minţii şi sufletului prin artă şi filosofie.

Răbdare.

Toate astea înseamnă, de fapt, un stil de viaţă sănătos, pentru că viaţa nu e doar despre mâncare şi slăbire, slavă cerului!


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-22

Mai multe imagini:
Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis
zoom
Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis
zoom
Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis
zoom

Sfaturi preţioase pentru un stil de viaţă sănătos şi reguli esenţiale pentru o siluetă de vis
zoom

TAGURI: cori, oana, gramescu, silueta, viata, reguli, esentiale, sport, dieta, slabit
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ATENT
17 Mai 2015

va credeam oameni seriosi
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...