2016-12-03 02:29

POLITICA

A fost descoperită planeta cu doi sori

A fost descoperită planeta cu doi sori

O idee science-fictions-a transformat în realitate. Telescopul Kepler al NASA a descoperit, în premieră, o planetă cu doi sori, precum planeta Tatooine din Star Wars. Dar  nou-descoperita Kepler-16b nu pare a fi locuibilă, fiind un gigant gazos rece, precum Saturn.

Oamenii de ştiinţă de la NASA au observat scăderi în luminozitatea ambelor stele, la intervale regulate, ceea ce i-a făcut să confirme dubla orbită a planetei.Planeta se află la o distanţă de 200 de ani lumină de Terra şi, deşi se bănuia demult despre existenţa ei, aceasta este prima confirmare în acest sens. Existenţa celor doi sori presupune şi existenţa unui dublu apus. Cele două stele au o dimensiune mai mică decât Soarele nostru, reprezentând 69%, respectiv 20% din dimensiunea acestuia. Astfel, temperaturile de pe nou-descoperita planetă nu sunt foarte prietenoase, fiind situate de la -73 la -100 grade Celsius. Planeta efectuează o orbită completă în jurul celor doi sori la fiecare 229 de zile, pe o distanţă de 104 milioane km (aproximativ la fel ca planeta Venus).

Telescopul Kepler, lansat în 2009, a fost conceput pentru căutarea în Galaxie de planete asemănătoare Pământului.El monitorizeazăpeste 155.000  de stele, cătându-le pe acelea a căror lumina este diminuată, aceasta presupunând că între telescop şi respectiva stea orbitează o planetă.

Ultima modificare in data de :639259-07-25