2016-12-09 15:44

POLITICA


Adio, pică frunza! Primarii localităţilor turistice sunt de acord cu Preşedinţia; Frunza Elenei Udrea putea fi mai bună

 |  18:53
Adio, pică frunza! Primarii localităţilor turistice sunt de acord cu Preşedinţia; Frunza Elenei Udrea putea fi mai bună

Primarii cred călogoul ar fi putut fi desenat mai bine şi că în brand ar fi trebuit să seregăsească şi alte elemente ale turismului românesc. Ei sunt de acord cuPreşedinţia, căreia nu prea-i place deja celebra frunză a Elenei Udrea. ValeriuTurcan, purtătorul de cuvânt al şefului statului, a transmis un mesaj cum că arfi oportună îmbunătăţirea desenului. Lui i se alătură şi unii primari dintradiţionalele localităţi turistice de la noi din ţară. Radu Mazăre spune cănoul brand nu va aduce nici un turist. Sunt alţii mai optimişti însă. PrimarulSighişoarei crede că logoul ar fi putut fi realizat mai bine, mai cuprinzător.

Valeriu Turcan atransmis mesajul Preşedinţiei privind intens-mediatizata frunză a turismului.Frunza trebuie refăcută, aceasta a fost indicaţia către Elena Udrea dată depurtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu. Turcan a fost prezent luni laîntrunirea Consiliului pentru coordonarea proiectului privind brandul de turismal României. Nici primarii localităţilor turistice nu sunt mulţumiţi de nouaimagine de brand. Primarii din Moeciu de Jos, Constanţa şi Sighişoara cred cădesenul se putea realiza şi altfel. Doar PDL-iştii George Scripcaru, de laBraşov, şi Gheorghe Flutur, de la Suceava, sunt de părere că lucrurile trebuiesă rămână neschimbate.

Mazăre ar fi vrut fete frumoase şi distracţie

PrimarulConstanţei e cel mai pesimist. Nu vede cum frunza ar putea atrage turişti. Dacăar fi fost el designerul de brand, desenul său sigur ar fi făcut trimitere lafete frumoase şi la distracţie. „Logoul ăla reprezintă nişte bani aruncaţi. Nuva aduce nici un turist în România. Nu ştiu exact cum ar fi trebuit făcutdesenul, însă el ar fi trebuit să se axeze pe ideea de distracţie şi fetefrumoase”. În plus, Radu Mazăre nu prea mai e încrezător în potenţialul decumpărare al europenilor. „Cu siguranţă nu m-aş fi adresat pieţelor europene.Ele sunt sărăcite. Trebuia să ne adresăm zonei Golfului Persic şi Rusiei”, adeclarat Mazăre pentru „Puterea“.

Românii suntcreatori, trebuia un desen

al nostru

Frunza pare să-l filovit fix în orgoliul său de român pe primarul Moeciului de Jos. NiculaeClinciu e ferm convins că românii sunt un popor creator. Ar fi trebuit făcut unbrand al nostru, iar acuzaţiile de plagiat aduc deservicii turismului, spuneClinciu. “Îmi displace această imagine. Şi îmi pare rău că am intrat într-ocombinaţie din care suntem acum acuzaţi de plagiat. Noi, românii suntem unspirit creator, trebuia făcut un desen al nostru din care să rezulte că suntemputernici şi creativi. E greu de făcut o imagine care să cuprindă toateaspectele turistice româneşti, dar, cu siguranţă, nu trebuia aleasă aceasta.Suntem acum acuzaţi de plagiat şi turismul românesc va avea de suferit dinaceastă cauză”, declară primarul Moeciului de Jos pentru „Puterea“.

Lipsesc turismul rural şi cel balneoclimateric

Dorin Dăneşan,primarul Sighişoarei, nu se pronunţă despre frunză. Nu e specialist. Darregretă că turismul balneoclimateric nu e bine reprezentat prin desen. „Mi-egreu mie să mă pronunţ, că nu sunt specialist şi nici nu am termen decomparaţie, nu cunosc logourile altor ţări. Dar poate că imaginea ar fi trebuitsă cuprindă şi o zonă culturală, sau rurală, ori partea de turismbalneoclimateric”, afirmă Dorin Dăneşan.

GeorgeScripcaru: “Probabil că frunza trebuia înlocuită cu un urs”

George Scripcaru,primarul PDL al municipiului Braşov a declarat pentru Puterea că e important căs-a realizat un brand turistic al României şi că acesta a fost făcut public. Înce priveşte frunza buclucaşă, Scutaru a menţionat că nu este un specialist înastfel de simboluri şi nu îşi dă seama foarte exact dacă aceasta ar trebuimodificată sau nu. “Probabil că ar trebui înlocuită cu un urs”, a spus primarulmai mult în glumă. El a adăugat că simbolul, emblema din brand, trebuie să fieceva simplu, aşa cum este cel al Ciprului şi aşa cum este şi cel propus pentruRomânia de echipa de specialişti care a lucrat la el.

Gheorghe Flutur: „Orice pas înapoi e o pierdere“

PedelistulGheorghe Flutur nu e de acord cu mesajul lui Valeriu Turcan. Flutur spune căpot fi păreri atât pro, cât şi contra, dar că logoul e bun. „Sigur că existăpăreri pro şi contra în echipă referitoare la imagine. Asta e o discuţie aspecialiştilor. Dacă se va decide că e cazul să se facă îmbunătăţiri, e înregulă. Dar nu trebuie să schimbăm brandul de promovare. Orice pas înapoi e o pierderepentru România”, declară Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului JudeţeanSuceava.

Valeriu Turcan a fostprezent luni la întrunirea Consiliului pentru coordonarea proiectului privindbrandul de turism al României. El a transmis mesajul Preşedinţiei privindintens-mediatizata frunză a turismului. Frunza trebuie refăcută, aceasta a fostindicaţia către Elena Udrea dată de purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu.Turcan a avut o dublă calitate: aceea de mesager al lui Traian Băsescu, dar şide specialist în comunicare. Motivele cerinţei reprezantantului Preşedinţieiţin de indiciile pe care le-a oferit presa cu privire la faptul că desenul eposibil să fie un plagiat. "Având în vedere că anumite elemente grafice aufost puternic criticate, pe partea de grafică a logoului se pot faceîmbunătăţiri", a declarat purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, ValeriuTurcan, pentru realitatea.net.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-02-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image