UPDATE. Guvernul şi Preşedinţia se contrazic pe tema competenţelor CSAT. Consiliul a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă, susţine Palatul Victoria
2018-08-22 10:15


UPDATE. Guvernul şi Preşedinţia se contrazic pe tema competenţelor CSAT. Consiliul a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă, susţine Palatul Victoria

 |  12:44
UPDATE. Guvernul şi Preşedinţia se contrazic pe tema competenţelor CSAT. Consiliul a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă, susţine Palatul Victoria

UPDATE, ora 15:39. Executivul a reacţionat la afirmaţiile Preşedinţiei potrivit cărora Consiliul Suprem de Apărarea al Ţării nu a avizat niciodată un contract de privatizare la încheierea procesului de licitaţie. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu, a precizat, vineri, că CSAT a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă. Acesta a subliniat că Guvernul României aşteaptă în continuare convocarea acestui for, în caz contrar existând riscul blocării privatizării companiei în discuţie.

"Cu sau fără competenţe, CSAT a avizat de trei ori până acum privatizarea CFR Marfă. În 2011, 2012 şi 2013 s-au dat avize ale CSAT în legătură cu această privatizare", a declarat  Zaharescu, scrie Agerpres. În plus, purtătorul de cuvânt al Guvernului reia "recomandarea ca purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale să nu comunice în numele CSAT, precum şi de a trata cu seriozitate şi responsabilitate acest subiect, care trebuie abordat în interes public".

În şedinţa de Guvern de miercuri, a fost aprobată finalizarea negocierilor privind privatizarea CFR Marfă, iar acestea au fost transmise către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării în vederea unei poziţii, a reamintit Zaharescu. "Guvernul României nu poate considera că această poziţie a fost exprimată astăzi, prin intermediul comunicatului transmis de Administraţia Prezidenţială, sub semnătura domnului Bogdan Oprea", a adăugat sursa citată.

Guvernul României aşteaptă în continuare convocarea CSAT de către preşedintele României şi formularea unei poziţii cu privire la finalizarea negocierilor pentru privatizarea CFR Marfă, a precizat Zaharescu, subliniind că "că neformularea unei poziţii a CSAT se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei CFR Marfă". 

UPDATE, ora 14:46. Premierul Ponta a declarat, vineri, înainte de a porni pe traseul Raliului Sibiului, privitor la cererea preşedintelui de a nominaliza trei contracte de privatizare care au primit avizul CSAT, că despre "lucruri serioase" nu se vorbeşte la plajă sau la raliu. 

"Despre lucruri serioase, vorbim în locuri serioase, nu de pe plajă. Lăsaţi-l pe Băsescu, că e la plajă sau la Cireşica", a afirmat premierul după ce a fost întrebat sunt cele 3 contracte de privatizare despre care susţine că au fost avizate de către CSAT, potrivit Mediafax. Refuzând să discute despre subiectul cele subiectul contractelor , Ponta a răspuns: "Nu mă interesează ce face domnul preşedinte pe plajă (...) Până luni, staţi liniştiţi. Sau mergeţi la plajă".

Premierul a subliniat că lucrurile seroase sunt discutate la serviciu. "Dacă mă credeţi, bine, dacă nu ...despre lucruri serioase, de serviciu, vorbim la serviciu. Repet, din punctul meu de vedere, lucruri serioase nu se discută nici la raliu, nici pe plajă", a subliniat Ponta.

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei, a transmis Bogdan Oprea, purtător de cuvânt al Preşedinţiei, premierului Ponta. Oprea a adăugat că acest lucru nu intră în atribuţiile Consiliului. În plus, şeful statului îi cere primului ministru să nominalizeze cele trei contracte de privatizare care, potrivit primului ministru, au primit avizul CSAT.

"Referitor la declaraţiile ministrului interimar al Transporturilor şi prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, făcute joi, 25 iulie, la Sibiu, potrivit căror Consilul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) ar fi avizat trei contracte de privatizare", a anunţat Oprea, subliniind că "CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitaţie", potrivit Mediafax. "De la intrarea în vigoare a Legii nr. 415 din 27 iunie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi până în prezent, CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitaţie, acest lucru neintrând în atribuţiile CSAT. Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, îl invită pe ministrul interimar al Transporturilor şi prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, să nominalizeze cele trei contracte de privatizare care, potrivit domniei sale, au primit avizul CSAT", afirmă Oprea.

Şeful statului îl roagă pe premier să evite un nou eşec de tip «Oltchim». "De asemenea, ministrul interimar al Transporturilor şi prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, este invitat să-şi asume responsabilitatea care decurge din funcţiile pe care le îndeplineşte în derularea privatizării companiei CFR Marfă SA. Având în vedere că domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta consideră că procesul de privatizare a CFR Marfă SA desfăşurat până în prezent este un succes, domnul preşedinte Traian Băsescu îl roagă pe domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta să depună toate eforturile necesare pentru ca această privatizare să nu se tranforme într-un nou eşec de tip «Oltchim» care ar afecta grav şi salariaţii şi compania Oltchim şi economia naţională", a declarat purtătorul de cuvânt al lui Băsescu. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-26

TAGURI: Băsescu, Ponta, avizare, contract, privatizare, licitaţie, CFR Marfă





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


OCHILA
26 Iul 2013

Daca exista protocoale privind siguranta nationala a caror obiect este CFR Marfa privind transportul trupelor si materialelor acestora atunci CSAT trebuie sa avizeze privatizarea, inclusiv contractul de privatizare care trebuie sa cuprinda si clauze legate de aceste sarcini. Presedintele daca vorbeste de responsabilitate trebuie sa aiba in vedera responsabilitatea sa in probleme de siguranta nationala. Apoi o petitie se inregistreaza, se discuta in CSAT apoi i se raspunde. Nu se rezolva de la mare prin purtator de vorbe. Asta daca insul respectiv (evit numele) e presedinte, adica o institutie a statului.
VASNICUL
26 Iul 2013

Problemele de siguranta nationala se discuta si rezolva in CSAT inainte de declansarea procedurii de privatizare - altfel, cum afla potentialii ofertanti despre obligatiile speciale pe care le-ar avea?
ALEXANDRU IOAN
26 Iul 2013

csat a aprobat privatizarea ''cu un partener strategic''...Plagi-Ponta a matrasit privatizarea si vrea sa dea cfr-ul sefului tiganilor din Toflea cunoscut spagar
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...